Gå til innhold

Powershot A95 eller Olympus C-770 ?

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny i foto verdenen og skal have digitalkamera.

Det vigtigste for mig er: billedkvalitet, gode billeder i dårligt lys

samt et hurtigt kamera, så man ikke skal vente lang tid på at tage det

næste billede.

Jeg har kigget på Powershot A95, Canon G5 og Olympus C-770.

Prisleje 2000-4000 kr.

Nogen anbefalinger ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon A95: Relativt lite i forhold til funksjonalitet og muligheter. Mange manuelle innstillinger, meget god optikk og bildekvalitet, vridbar skjerm.

Olympus C-770: Noe større, mye mer zoom (10x?), manuelle muligheter. Ellers kjenner jeg ikke så godt til dette kameraet.

Lenke til kommentar

C770 er ikke kjent for å være et kjapt kamera, men det er blant de bedre kameraene med 10x zoom og har bra bildekvalitet. Det sies at C765 eller C750 har bedre batterikapasitet. Jeg var fornøyd med min C730 som jeg hadde før jeg kjøpte dSLR. Ulempen var størrelsen, at det var litt tregt og at det ikke var så godt egnet i dårlig lys (ihvertfall ikke med zoom).

Med de betingelsene du setter (bildekvalitet, hurtighet og gode bilder i dårlig lys) tror jeg ikke C770 er best egnet, selv om det er et bra kamera ut fra andre kriterier. Jeg ville heller satset på et mindre og mer moderne kamera med gode støyegenskaper og bedre hurtighet, om ikke zoom var så viktig..

Har du vurdert Sony P200 e.l.? Antakelig ikke så godt egnet dersom du er interessert i å lære manuelle innstillinger, men hvis du kun skal fyre løs kan dette være et tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...