Gå til innhold

Medion Hi8 @ Coop

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått i oppdrag av mor å finne ut litt info om et Medion videokamera som er på tilbud hos Coop til 1490,- (1000 kroner i avslag). Finner lite info om kameraet. Alt jeg har funnet er spesifikasjonene, og de kan leses her.

Jeg forventer ikke mye til denne prisen, men er det et greit nok kamera til mor eller er det rett og slett bare å kaste pengene ut av vinduet?

Setter pris på tilbakemelding fra "sakkkyndige" :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes ikke du burde kjøpe det.

Grunnen er ikke - i motsetningen til de andre innleggene jeg regner med at kommer her - at Medion har et dårlig rykte, at kameraet har dårlig kvalitet eller at dette er analog video og derved ikke kan redigeres enkelt på PC, men krever et AD kort. Hvis mine fordommer om din "mor" er riktig så kan videokvaliteten på denne være grei nok, du har 2 (?) års garanti og du betaler en slikk av ingenting.

Nei - problemet er at du tar opp på et videoformat som er på ekspressfart ut av markedet. Om noen år kan det bli vanskelig å få tak i Hi8 kamera i det hele tatt. Og da må du konvertere de gamle Hi8 filmene hos spesialfirma eller stole på at du kjenner noen som kan gjøre jobben for deg.

Nei, kjøp et mini DV kamera. Gjerne billig og "dårlig", men da tar du i alle fall opp på et format for fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...