AndersenA Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hei.. Jeg hadde et Olympus mju mini. Var ikke noe fornøyd med det. Alt for mye bildestøy (værst inne). Nå har jeg tenkt til å kjøpe et Olympus mju 410 (har et xD-kort, så jeg må ha et kamera som bruker det minnekortet). Kan Olympus mju 410 anbefales? Er det mye bildestøy på det kamera (mye i mørket?) ? Eller kan et annet kamera i prisklassen max 2500,- anbefales med min. 4 megapiksler og bruker et xD-minnekort? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 har et xD-kort, så jeg må ha et kamera som bruker det minnekortet Det rimer ikke helt, man kan få et 512MB CF kort til noen hundrelapper så det er liten grunn til å vektlegge korttype i betydelig grad. Lenke til kommentar
Mr.Graham Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg synes Olympus mju 410 er litt tregt. Skal kameraet ha XD-kort, ville jeg tatt en titt på Fujifilm FinePix F440 (ca. 2500). Raskt, og god bildekvalitet i forhold til størrelsen, evt. storebroren F450 med 5 MP som er noe dyrere. Fujifilm FinePix E510 (ca. 2500)er en annen modell som gir mye for pengene (når vi snakker XD-kort). Sikkert andre der ute som har flere forslag. Lenke til kommentar
andm Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 En annen Olympus-kandidat er C-765 UZ. Den benytter selvsagt samme type kort, og ligger akkurat (over) budsjettet ditt. Det er imidlertid ikke et kompaktkamera, men det uttrykte du heller ikke ønske om. Lenke til kommentar
AndersenA Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg synes Olympus mju 410 er litt tregt. Skal kameraet ha XD-kort, ville jeg tatt en titt på Fujifilm FinePix F440 (ca. 2500). Raskt, og god bildekvalitet i forhold til størrelsen, evt. storebroren F450 med 5 MP som er noe dyrere. Fujifilm FinePix E510 (ca. 2500)er en annen modell som gir mye for pengene (når vi snakker XD-kort). Sikkert andre der ute som har flere forslag. Jeg finner den til ca. 3200,- Hvor fant du den så billig (F440)? Lenke til kommentar
siggi98 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hej ville bare sige at da er en test af den her på akamera hvis du ikke viste det.. http://akamera.dk/art.php?artikkelid=7436 Den har vist lidt støj i billet problemer men kenner den ikke så ::: Lenke til kommentar
Mr.Graham Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg finner den til ca. 3200,- Hvor fant du den så billig (F440)? Den prisen var visst for EU-modeller i utenlandske butikker. Men norsk utgave i norsk butikk ligger på ca. 2900 kr. Det er nesten det samme som Ixus 40, men jeg opplever F440/F450 som raskere og jeg liker bedre bildene som er tatt med de. Akkurat det er en smakssak. Du finner flere priser i produktguiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå