Kaare Kabhel Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hei! Er i markedet for ny CPU. Vet ikke hva jeg skal kjøpe enda, men ønsker noe som kan klokkes godt. Skal kjøpe nytt HK i samme slengen. I denne forbindelse lurer jeg på hvilke prosessorer man kan omgå multiplikatorsperre UTEN og fikle med selve CPU'en, eller hvilke CPU som ikke har lås i det heletatt? Kanskje det finnes en oversikt over dette, men jeg har i alle fall ikke funnet dette. Det spiller i utgangspunktet ingen rolle om det er AMD eller Intel MVH Kabhel Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 AMD 64 har ulåst mp nedover. AMD XP-M har ulåst mp og eldre XP modeller. Noen nye ASUS kort skal kunne "låse" opp mp på P4 CPUer. Ellers finnes det ingen flere. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Intel ES-prosessorer har ikke låst MP. Ikke AMD FX-serien heller. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) ....... Edit: Goophy var noen sekunder kjappere ute ja Endret 14. mars 2005 av Aeternus Lenke til kommentar
ADT Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Størrelsen på budsjettet ditt er jo ganske relevant når vi snakker om ny PC, og hvilke komponenter du har fra før... Bruksområder er jo også greit å vite... Lenke til kommentar
Kaare Kabhel Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Tusen Takk for hjelpen I og med at AMD FX serien er for dyr, og etter å ha lest andre innlegg her, og på overklokking.no falt valget på en Athlon 3500 Winchester, og et Asus A8N-SLI Deluxe. Klinte like godt til med et Radeon 850XT kort, og ei Lian-Li kasse med en drøss med vifter i. (ok, tullete valg med SLI og Radeon, men alt kan byttes og kjøpes) Dessuten måtte jeg jo ha en Raptor , så jeg håper det blir brukbar fres i sakene. Igjen, TAKK. MVH Kaare Kabhel Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 ok, tullete valg med SLI og Radeon, men alt kan byttes og kjøpes Du er ikke den eneste som sitter med SLi hovedkort og ATi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå