Gå til innhold

Linux Distroer på Norsk.

Anbefalte innlegg

er det mange distroer som er på norsk. finnes det noen andre distroer som er på norsk unntatt Mandrake og JBLINUX. og er det bra å ha linux på norsk. blir det noe forskjell på distroene da egentlig. kan noen nevne noen distroer som er på norsk. siden at jeg ikke har prøvd linux før så hadde det kanskje vært greit å hatt noen av dem på norsk.

[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-06-27 16:18 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt så er vel ikke Mandrake egentlig på norsk, bare enkelte programmer som er oversatt (bla. KDE), ikke hele distroen.

Personlig syns jeg norsk stinker (i datasammenheng vel å merke), og jeg vil heller anbefale deg å bruke en vanlig engelsk-språklig distro. Årsaken er at engelsk er så vanlig i datasammenheng, pluss at du ikke får alle programmene på norsk uansett, så da blir det bare en stygg blanding av norsk og engelsk. Kjøp heller en nybegynner-bok om Linux på norsk.

Har forresten noen prøvd det skolelinux-greiene? Lurer på om de har oversatt kommandoene til norsk:

cd -> bk

mv -> fl

cp -> kp

more -> mer

less -> mindre

:lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 20:27, Langbein skrev:

Personlig syns jeg norsk stinker (i datasammenheng vel å merke), og jeg vil heller anbefale deg å bruke en vanlig engelsk-språklig distro. Årsaken er at engelsk er så vanlig i datasammenheng, pluss at du ikke får alle programmene på norsk uansett, så da blir det bare en stygg blanding av norsk og engelsk.

syns norsk/nordisk stinker altid jeg! kunne vi bare fått engelsk (britiskengelsk, ikke US-style) som hovedmål i norge... (drømme videre..) :smile:

Quote:

Har forresten noen prøvd det skolelinux-greiene? Lurer på om de har oversatt kommandoene til norsk:

cd -> bk

mv -> fl

cp -> kp

more -> mer

less -> mindre

:lol:

hadde vært noe det, ja!

kill -> drep :grin:

# drep 666 :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...