wil Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 er det mange distroer som er på norsk. finnes det noen andre distroer som er på norsk unntatt Mandrake og JBLINUX. og er det bra å ha linux på norsk. blir det noe forskjell på distroene da egentlig. kan noen nevne noen distroer som er på norsk. siden at jeg ikke har prøvd linux før så hadde det kanskje vært greit å hatt noen av dem på norsk. [ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-06-27 16:18 ] Lenke til kommentar
Booth Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 skolelinux, følger med i siste nummer av linmag, den er mer eller mindre norsk og debian basert. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Bare så det er sagt så er vel ikke Mandrake egentlig på norsk, bare enkelte programmer som er oversatt (bla. KDE), ikke hele distroen. Personlig syns jeg norsk stinker (i datasammenheng vel å merke), og jeg vil heller anbefale deg å bruke en vanlig engelsk-språklig distro. Årsaken er at engelsk er så vanlig i datasammenheng, pluss at du ikke får alle programmene på norsk uansett, så da blir det bare en stygg blanding av norsk og engelsk. Kjøp heller en nybegynner-bok om Linux på norsk. Har forresten noen prøvd det skolelinux-greiene? Lurer på om de har oversatt kommandoene til norsk: cd -> bk mv -> fl cp -> kp more -> mer less -> mindre :lol: Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 will... du spør om alt mulig... velg nå en distro å bli ferdig med der. Det skjer ikke noe før du prøver, så kan du ta eventuelle problemer på veien. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 20:27, Langbein skrev:Personlig syns jeg norsk stinker (i datasammenheng vel å merke), og jeg vil heller anbefale deg å bruke en vanlig engelsk-språklig distro. Årsaken er at engelsk er så vanlig i datasammenheng, pluss at du ikke får alle programmene på norsk uansett, så da blir det bare en stygg blanding av norsk og engelsk. syns norsk/nordisk stinker altid jeg! kunne vi bare fått engelsk (britiskengelsk, ikke US-style) som hovedmål i norge... (drømme videre..) :smile: Quote: Har forresten noen prøvd det skolelinux-greiene? Lurer på om de har oversatt kommandoene til norsk:cd -> bkmv -> flcp -> kpmore -> merless -> mindre :lol: hadde vært noe det, ja! kill -> drep # drep 666 Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Mener også å huske en kommando "bif" i UNIX. Hva mon det blir på norsk? (hvis den finnes i Linux da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå