mysjkin Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jobber en del med databaser og ender ofte opp med kode som likner på: while (@array=$query->fetchrow_array){ $hash{$array[0]}=$array[1]; } Finnes det noen annen måte å legge til et element i en hash på? Noe a la %hash=($key1,$value1,$key2,$value2 ...) som vel (re)initialiserer hashen. For all del, ikke noe kjempeproblem, har bare en følelse av at jeg et eller et annet sted har sett en eller annen måte å legge en to elements liste rett inn i en hash på... (Jupp, jeg vet at 'ender ofte opp med' i programmering er et stikkord om at det er på tide å dra fram latskapen og kode det i en modul... ) M. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 hvorfor legger du alt i en hash? er dette noe du trenger, eller kan du behandle hvert element inni whileløkka og gjøre deg ferdig der? fremgangsmåten er ikke dum den. du kunne evt gjort %hash = (%hash, @array[0,1] ); # men det blir re-initialisering og ressurskrevende Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Takk skal du ha, Torbjørn, Neida, det er ikke noe jeg alltid gjør, men fra tid til annen trenger jeg innholdet fra en dbtabell i en hash (fx for å lage en <select> ) og da har jeg lenge hatt en følelse av at det var en annen, presumptivt bedre, måte å gjøre det på, tydeligvis noe jeg har misforstått et eller et annet sted. M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå