andreash Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Har noen erfaringer med bruk av sjaktsøker ved makrofotografering? Innbiller meg at det er kjekt å ha til macrofotografering, men er det noen som har prøvd det ut i praksis? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det er meget praktisk ved bruk nær bakken. Bruker en Nikon DR-6 vinkelsøker med opp til 2x forstørrelse til D70. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ved nærmere tankegang, så er det kanskje ikke så dumt å bruke ved portrettfotografering heller? Noen som har brukt det til annet enn macro? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Ved nærmere tankegang, så er det kanskje ikke så dumt å bruke ved portrettfotografering heller? Noen som har brukt det til annet enn macro? det kan ihvertfall være et poeng hvis stativet ditt er litt for lavt Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Har noen erfaringer med bruk av sjaktsøker ved makrofotografering? Innbiller meg at det er kjekt å ha til macrofotografering, men er det noen som har prøvd det ut i praksis? Mener du sjaktsøker eller vinkelsøker? Sjaktsøker får du vel bare på mellomformat eller større. Jeg har ingen erfaring med mellomformat, men sjaktsøkere har vel speilvendt bilde, og de jeg har sett er litt "grumsete" (finnes sikkert mange forskjellige matteskiver). Men stort og fint søkerbilde får du. Vinkelsøker er helt sikkert kjekt til både makro og portrett. Landskap også? Blir smak og behag tror jeg. Endret 14. mars 2005 av Pulsar Lenke til kommentar
andreash Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Skulle vel være vinkelsøker ja Satt og leste i en fotobok her ang mellomformat etc og sikkert da jeg hang meg opp i sjaktsøker. VINKELSØKER selvsagt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå