KimS Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Hei, da er jeg oppe med et spørrsmål igjen. Det jeg lurere på er hvordan jeg skall sette opp dette, kodemessig. (Jeg glemte å tengne på footer.) - KimS Edit: Topic ble feil... Edit2: Endret topic til et mer passende tema. Endret 15. mars 2005 av KimS Lenke til kommentar
Flames Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Vel, du kan jo gå gjennom denne guiden: http://www.opdals.no/cssleksjoner/index.html Læreren min som har laget. Helt grei synes nå jeg. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Læreren min som har laget. Helt grei synes nå jeg. Tja, en dårlig plass å lære CSS om du kan engelsk... Prøv da heller www.htmldog.com Det finnes syv forskjellige nivåer i html som beskriver overskrifter. Den største og feiteste er <h1> og den minste er kanskje <h7>. Vi har oversikt over sakene, ja. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Så det er CSS jeg må bruke? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Så det er CSS jeg må bruke? Ja, i kombinasjon med HTML selvfølgelig. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Du bruker div i HTML og definerer hvordan de ulike div'ene skal se ut med CSS. HTML Dog EDIT: Mr.Berg kom før meg der ja Endret 14. mars 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
KimS Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Takk, studerer CSS hær nå Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Det finnes syv forskjellige nivåer i html som beskriver overskrifter. Den største og feiteste er <h1> og den minste er kanskje <h7>. Vi har oversikt over sakene, ja. Legg merke til "kanskje" inni der du. Lenke til kommentar
KimS Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Hmm... Nå har jeg lest igjennom hele www.w3schools.com, men det er en ting jeg ikke fårstår. Hva er egentlig <div> taggen? Noen som kan gi meg en liten forklaring? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Div-taggen er egentlig en åpen tag som ikke har noe klart definert bruksområde. Det er blokkelement, og det er dermed perfekt til å lage bokser med, og derfor også perfekt til å sette opp et design med. I metoden «divs + CSS» bruker du da elementet div i HTML, og styler boksen med CSS. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 <h7> er kanskje den minste overskrifte, <para> står kanskje for paragraf og så tror jeg vi har <list> som betyr at skriften står loddrett nedover. i tillegg tror jeg <br> står for be real og det betyr at den begynner på nytt. <a> står forresten for "a link", og den brukes til linker. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 viste egnentlig ingenting han! gennialt! Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Sjansen er stor for at du bruker Internet Explorer for Windows, og den er ikke blant de skarpeste når det gjelder stilark. Prøv f. eks Opera, og se om de to behandler siden din ulikt. Fått med seg noe da Lenke til kommentar
KimS Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Trur ikke jeg sattser på å lære meg det hos han nei Lenke til kommentar
KimS Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg testet litt vidre på en av de eksemplene jeg fant på w3school... Se hær: Eksempelet. Jeg prøvde å legge til en til <div>, den som er til høyre. Hva er det jeg har gjort galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå