Gå til innhold

Burde jeg gå for denne pc'n her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JEG ville absolutt ha valgt kraftigere strømforsyning, skiftet ut Raptoren mot en Raptor 74GB eller en større lagringsdisk, og byttet ut følgende:

3000+ mot en 3500+

X850XT mot et X800XL. Dette er kun min prioritering, så gjør akkurat hva du vil.

Er du sikker på at du skal klokke, kjøpt Crucial Ballistix PC4000 (siden det ser ut som om du har bestemt deg for Komplett). Skal du ikke klokke og driter i timings, kjøpt Corsair Value-minne. Forskjellen fra Kingston HyperX til Corsair Value kommer du ikke til å merke i normal bruk/spill. Min Kingston HyperX klokker ikke spesielt bra.

De nyeste harddiskene er ca jevngode med Raptor 36GB bortsett fra når det gjelder aksesstid, så jeg syns det blir enten Raptor 74GB eller ingen Raptor.

Lenke til kommentar

Ser jo bra ut det der =)

Personlig hadde jeg enten gått for DFI lanparty hovedkort, eller MSI Diamond, begrunnelsen til det er at disse har en bedre lydkort løsning, som fører til mye mindre cpu benyttelse... Hvis jeg husker riktig så benytter det platinum hovedkortet der, en realtek løsning som fører til kanskje rundt 30% cpu i 3d lyd. Dette er ihvertfall ASUS og GIGABYTE oppe i.

Diamond og DFI kortet er nede i under 8%

Personlig så hadde jeg ikke giddet å brukt penger på Raptor disk tror jeg, men det er jo bare min mening.

Hadde vel heller kjørt noe annet, som f.eks. seagate, eller maxtor med 16mb minne, Tror ihvertfall jeg hadde tatt med meg NCQ med det samme. F.eks. 1 Maxtor Diamondmax 10 16MB 7200 NCQ

Denne koster ca 1300-1400

Samtidig så får du vel mest for pengene hvis du går for en 200GB, da kan du jo få 400GB til under 2000 egentlig.

I tillegg til disse to punktene hadde jeg kanskje gått for en OEM AMD hvis det går å få tak i, og gått for en kjøleløsning som blir stillere... =)

Men sånn, alt sett under ett, så er oppsettet ditt bra, og i realiteten er det ikke sikkert du ville merke så mye forskjell...

Menmen =)

EDIT : Kanskje bare kommentere minne også, du får Geil pc3500 minne, som gjør 2-2-2-5 ved 200mhz hvis du øker volten til 2.7, disse brikkene koster 1700. Dette er altså da hvis du føler for å spare litt penger på minne...

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...