Gå til innhold

Batteri tull. Hopper 80%

Anbefalte innlegg

Eg kjøpte meg ein brukt bærbar nettopp som primært skulle brukas til å sjå film mens eg tar toget. Fekk oppgitt av han eg kjøpte den av at batteriet held i ca 2 timer som skulle vera nok til å sjå feks 2-3 episoder av naruto.

Problemet er at når eg lader opp batteriet så hopper den plutseleg frå 20% til 100% og seier at den er ferdig lada. Når eg så kjører i batteri modus med ein dvd film så går den ned til 90% og hopper rett til 5%.

Eg har prøvd å la den stå oppe og lade ein heil natt men det hjelper ikkje.

Det virker som batteriet ikkje er så veldig godt.

Nå er eg ikkje sur på han som eg kjøpte den av då. Eg veit godt at batteria idag er egentleg drittdårlege, spessielt etter litt bruk.

Men det som nesten er det aller verste er at eg ikkje finner kor eg kan kjøpa nytt batteri.

Maskina som eg har.

http://www.nils.ru/cgi_bin/model.cgi?model=a10s103

Er det mogleg nokon kan hjelpa meg å finna ut kor eg kan få kjøpt nytt batteri?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 timer med hvilken bruk ?

La pc`en stå stille med skjermsparer eller spille dvd film med dvd rom igang er jo helt forskjellige ting.

Et nytt batteri vil nok hjelpe stort..

Elkjøp og Multicom er forhandlere av Toshiba maskiner. De kan sikkert hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Den kan stå på idle i 45 minutter nå, eg er jo helst på jakt etter batteri som lever lengst mogleg og ikkje noko som er bare *dobbelt* så bra som det eg har nå.

Finnes det retur ordninger for å levere inn batterier?

Lenke til kommentar
Den kan stå på idle i 45 minutter nå, eg er jo helst på jakt etter batteri som lever lengst mogleg og ikkje noko som er bare *dobbelt* så bra som det eg har nå. Finnes det retur ordninger for å levere inn batterier?

Tja. Den jeg har her varte vel i underkant av to timer med normal bruk, men den er levert med et litt svakere batteri (PA3284U-1BRS, 38.8W/h). Spesifikasjonene sier 'opptil 2,7 timer', så jeg tipper kanskje to og en halv med lett bruk, lysstyrken ned fra maks, og det litt større batteriet.

Det er ikke nødvendig å levere inn Li-Ion batterier i norge, men de fleste forhandlere av slikt ser ut til å ta dem i mot. De kan resirkuleres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...