TEE Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jaja, da har du utifra din egen definisjon gjort både de som hacket siden og deg selv til en fjortiss, det kan jeg vel nesten ikke protestere på. Sterke ord fra en som fortsatt kjemper med å bli voksen nok til å nå fjortissnivået. Jeg prøvde å være snill mot deg og fremstille deg som hvertfall en fjortiss, men du kom altså ikke engang dit. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Da kan man jo lure, hvem er mest idiot. Idioten som defacer eller den som blir defacet av idioten. Idioten er den som faktisk frivillig risikerer fengselsstraff for noe så dumt som å deface og legge ut informasjon ulovlig. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 ATWindsor: Jeg ser du sliter med å godta at disse kriminelle fjortissene faktisk ikke har gjort noe stort, men jeg skal la deg leve i troen. Så får vi andre leve i frykt for alle "superhackerne" som defacer godt over 2000 sider hver eneste dag. Jeg blir helt matt av å lese innleggene dine. For det første er de ikke fjortisser som du gjentar og gjentar til det kjedsommelige. De har holdt på med dette i noen år så jeg ville ikke blitt overrasket om de var både eldre og mer modne på mange måter enn deg. De er heller ikke mer kriminelle enn APB som bruker de samme metodene selv (ikke defacing men avlytting, snoking og overvåking) i tillegg til å betale folk for å tyste på andre. Jeg skal ikke legge meg opp i debatten om warez og ulovlig spredning av film/musikk o.l. men skal APB bekjempe dette skal de i alle fall følge loven, ellers syns jeg ikke de skal gråte når noen bruker de samme midlene mot dem. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Nå ser det da ikke ut som om APB gråter så mye heller. Og om APB bruker ulovlige metoder, hvorfor blir det da ikke reagert mot dem? Eller var det her konspirasjonene om at APB har betalt myndighetene etc kommer inn? Og at AUH har holdt på noen år har jeg ikke sagt noe om. Jeg har derimot sagt at ordet fjortiss ikke har noe med alderen å gjøre, men oppførselen. Og jeg har påpekt at det som er gjort faktisk ikke krever mer kunnskaper enn hva en gjennomsnittlig scriptkiddie har. Så langt har faktisk ikke AUH gjort noe som helst annet å vise seg som typiske scriptkiddies uten nevneverdige kunnskaper eller hjerne. Endret 15. mars 2005 av TEE Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) Tee : Gratulerer du har greid å overbevise meg om at du ikke er en fjortiss, du er herved utnevnt til grå gammel kverrulant :!: APB har bevist at de tar i bruk metoder som avlytting, snoking og overvåking i tillegg til å betale folk for å tyste på andre, dette er mer en ille nok og burde ikke forekomme uten rettslig kjennelse, ergo greit nok at de selv fikk smake litt av sin egen medisin. Endret 15. mars 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Men idioter som defacer sider er blandt de som går under kategorien fjortisser. Da kan man jo lure, hvem er mest idiot. Idioten som defacer eller den som blir defacet av idioten. Word. Men så mener jeg, at de aktivitetene APB har drevet med gjør dem til fritt villt. FRITT. Jaktsesong. Så lenge man ikke jakter med rifle, da. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) EDIT: Dette innlegget ble skrevet etter inntak av alt for mye sherry. Innlegget har blitt slettet og det har også alle konsekvenser det kan ha fått for medlemmet. Endret 16. mars 2005 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Nå ser det da ikke ut som om APB gråter så mye heller. Og om APB bruker ulovlige metoder, hvorfor blir det da ikke reagert mot dem? Eller var det her konspirasjonene om at APB har betalt myndighetene etc kommer inn? Er ikke APB anmeldt av opptil flere i det siste? AtW Lenke til kommentar
czr Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 http://www.nsm.stat.no/html/tjenester/m_tje_vdi.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 3-4 levels med RAR-pakking for en enkelt HTML-fil er vel kanskje _litt_ overkill? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Er ikke APB anmeldt av opptil flere i det siste? Anmeldt ja. Men foreløpig vet ikke myndighetene hvem som skal avgjøre om noe ulovlig er gjort engang. Så ingen vet egentlig om noe ulovlig har blitt gjort. Selvfølgelig bortsett fra norske forumbrukere som tydeligvis sitter med en ekstrem ekspertise innen svensk jus. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305719 Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1305719 Score Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 I forrige uke begynte Datainspektionen å underseke hvorvidt Antipiratbyrån har anvent seg av en av Stasis gamle metoder; registrering. Nå viser det seg at de sannelig anvender seg av flere Stasi-favoritter; infiltrasjon og terror. Det finnes i dag informasjon som tyder på at Antipiratbyrån har betalt en provokatør som har lastet opp materiale og dessuten plassert en del av det tekniske utstyret i lokalet for senere å kunne anmelde forholdet. sier Jens Nylander i en pressemelding fra Jens of Sweden. Man må gjerne kalle AHU for fjortisser hvis det får underholdningbarnsjens lakeier til å føle seg bedre. Det som er svært svært beklagelig er at APB består nok av det man vil kalle "voksne mennesker", men likevel benytter de seg av slike skitne/ulovlige metoder. Horribelt. At de representert ved selveste sjefen!) i tillegg er sterkt inkompentete innefor sittt eget fagfelt er ytterst beklagelig. Ytterst beklagelig. Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 TEE: Siden du tydeligvis vet mye mer om sikkerheten til APB enn oss andre, kanskje du kan fortelle oss hva som ble gjordt? Du sier jo at de ikke har gjordt mer enn hva alle scriptkiddies kan få til. Dette må jo si at du vet helt sikkert at serverne der sidene ligger/lå har masse sikkerhetshull, må det ikke det? Dersom du ikke kan komme og si med 100% sikkerhet at den servern var full av hull, så kan du heller ikke komme og si at det de gjorde ikke var en vanskelig oppgave, kan du det? Fjortisser er per min definisjon folk som oppfører seg som fjortenåringer. Ønsker å være tøffe, uten å helt vær voksen nok til å få det til. Jeg synes påstander om at en hackergruppe er fjortisser og scriptkiddies uten å ha noe bevis på at det de gjorde ikke var vanskelig, er litt fjortissaktig. Nå er jeg stort sett enig med deg, og defacing er idioti. Det er jo ikke vanskelig å scanne en hel haug med webservere og se etter åpnebare sikkerhetshull, og de som gjør det vil jeg kalle scriptkiddies og fjortisser. Det som er vrient er å sette seg ned og si "idag skal X defaces". Det er nemlig langt fra sikkert at X har en sårbar webserver. Jeg kan forøvrig også forstå AHU og hva de har gjord. Dersom APB har brukt ulovlige metoder for å få venner eller bekjente av AHU bøtelagt og kanskje til og med fengslet, så ser jeg hvorfor de bruker metodene. Jeg forsvarer det dog ikke, men APB "had it coming", og det samme hadde warez distributørene. AHU er kanskje veldig dyktige, eller kanskje ikke. Ikke vet jeg. Kan jo hende servern til APB var dårlig sikret, men det kan også hende den var en skikkelig vanskelig nøtt å knekke. Vi vil neppe få vite... -Ko_deZ- Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Er ikke APB anmeldt av opptil flere i det siste? Anmeldt ja. Men foreløpig vet ikke myndighetene hvem som skal avgjøre om noe ulovlig er gjort engang. Så ingen vet egentlig om noe ulovlig har blitt gjort. Selvfølgelig bortsett fra norske forumbrukere som tydeligvis sitter med en ekstrem ekspertise innen svensk jus. Du spurte hvorfor ingen har reagert, noen har jo tydeligvis reagert siden de har gått så langt som til en anmeldelse. AtW Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) Tror denne har gått way off topic folkens. Og et slikt emnefelt burde ikke ha vært tillatt i det hele tatt: #3: Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upassende, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdrevet bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn osv. og forkortelser skal unngås. Et hvert forsøk på å omgå tre-ords-regelen på forumet vil også bli slått kraftig ned på. Endret 16. mars 2005 av B|Real Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg