håvard87 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Går med planer om ny PC og trenger derfor følgelig et HK, det er disse det står mellom; Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI,Socket -939, S-ATA, Dual-GbLAN,Firewire, PCI-E http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305190&cks=PRL og MSI K8N SLI Platinum, nForce4 SLI, ATX Socket-939,4xSATA2,GbLAN,Firewire,PCI-E http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306274&cks=PRL Hvilket bør jeg velge? Er det noen av dem som har bluetooth (BT)? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg ville valgt MSI sitt pga. SATA2. Ingen av de har BT. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ingen av de har BT. Ikke? Hvis du trykker på linken til Asus HK og leser kommentar nummer 2 ovenfra, så er det en person som skriver at den har BT, men personen kan jo selvfølgelig ta feil. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Ingen av korta har BT nei. Fyren som snakker om bluetooth på sidene til komplett mener bare at Asus-kortet holder hva det lover i motsettning til MSI som sier at de leverer WLAN og BT sammen med kortet. SATA2 er heller ikke noe argument, ettersom alle nForce4 Ultra og SLI har det integrert i chipsettet. Dog skal det sies at Asus-kortet har 8 SATA-porter hvorav 4 er SATA2. MSI-kortet har kun 4 SATA-porter og der er alle SATA2. Begge har vifte på chipsettet, men Asuskortet skal være designet slikt at en passiv kjøleribbe (slik som denne fra Zalman) kan passe mellom de to PCIe-slotene. På MSI-kortet må det gjøres modifikasjoner (les: dremel) for å få plass til passiv kjøling. Selv ville jeg gått fot Asus A8N-SLI Deluxe bare så det er sagt. Og det blir vel snart å skje . En annen ting er vel det at Asus er kjent for god kvalitet og driftssikkerhet. Om det gjelder for MSI skal jeg ikke uttale meg om. Edit: Skriveleif Endret 14. mars 2005 av Explorer Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Ingen av korta har BT nei. Fyren som snakker om bluetooth på sidene til komplett mener bare at Asus-kortet holder hva det lover i motsettning til MSI som sier at de leverer WLAN og BT sammen med kortet. SATA2 er heller ikke noe argument, ettersom alle nForce4 Ultra og SLI har det integrert i chipsettet. Dog skal det sies at Asus-kortet har 8 SATA-porter hvorav 4 er SATA2. MSI-kortet har kun 4 SATA-porter og der er alle SATA2. Begge har vifte på chipsettet, men Asuskortet skal være designet slikt at en passiv kjøleribbe (slik som denne fra Zalman) kan passe mellom de to PCIe-slotene. På MSI-kortet må det gjøres modifikasjoner (les: dremel) for å få plass til passiv kjøling. Selv ville jeg gått fot Asus A8N-SLI Deluxe bare så det er sagt. Og det blir vel snart å skje . En annen ting er vel det at Asus er kjent for god kvalitet og driftssikkerhet. Om det gjelder for MSI skal jeg ikke uttale meg om. Edit: Skriveleif OK, takk for mye god info. Kan du bekrefte at Asus Hovedkortet passer de andre elementene i oppsettet mitt? Isåfall går jeg antakeligvis for det kortet. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Joda. Oppsettet ditt ser ut til å virke fint. Er i ganske samme situasjon selv å skal ganske snart kjøpe nytt. Er litt usikker på noe selv også, men: Strømforsyning: Det ble antydet en forsyning fra Mist som vistnok er noe av det beste som er å få til den prisen. I mitt eget oppsett har jeg iallefall sett meg ut en slik. Prosessoren virker selvsagt sammen med det andre . På skjermkort så tror jeg nok et 6600GT er et bedre valg blant annet fordi du da kan kjøpe enda et kort senere å sette dem i SLI å "fordobble ytelsen". Om du går for Gainward eller Aopen er egentlig ganske det samme. Det skal også sies at 6600GT er endel raskere enn både X600Pro og X700Pro. RAM: Her er jeg ganske usikker selv. Har hørt mye godt om de BallistiX-brikkene og at de skal klokke veldig godt, men du verden så dyr de er. Hvis du planlegger å ha kun en brikke á 512MB så er nok kanskje den det beste. Men så kan det være lurt å heller gå for dual channel sett, og hvis du ikke planlegger klokking så skal nok de Corsair-brikkene funke helt utmerket. Det er litt raskere minne på Crucial enn på Corsair (CL2 på Crucial og CL2,5 på Corsair). Hvor vidt du merker dette i praksis er jeg ikke sikker på. Både harddisk og DVD-brenner virker også selvsagt. Det siste spørsmålet der, om kabinettet: Ja. Med Thermaltake skal nok alt du trenger for å få det til å virke følge med. Vifter er helt sikkert også med, sammen med temperatursensorer. Mer kan du sikkert finne på Thermaltake. Får håpe dette hjalp deg. Teksten er sikkert ikke så veldig sammenhengende, men det er tidlig på morgenen, så gramatikkdelen av hodet er ikke våknet enda. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Joda. Oppsettet ditt ser ut til å virke fint. Er i ganske samme situasjon selv å skal ganske snart kjøpe nytt. Er litt usikker på noe selv også, men: Strømforsyning: Det ble antydet en forsyning fra Mist som vistnok er noe av det beste som er å få til den prisen. I mitt eget oppsett har jeg iallefall sett meg ut en slik. Prosessoren virker selvsagt sammen med det andre . På skjermkort så tror jeg nok et 6600GT er et bedre valg blant annet fordi du da kan kjøpe enda et kort senere å sette dem i SLI å "fordobble ytelsen". Om du går for Gainward eller Aopen er egentlig ganske det samme. Det skal også sies at 6600GT er endel raskere enn både X600Pro og X700Pro. RAM: Her er jeg ganske usikker selv. Har hørt mye godt om de BallistiX-brikkene og at de skal klokke veldig godt, men du verden så dyr de er. Hvis du planlegger å ha kun en brikke á 512MB så er nok kanskje den det beste. Men så kan det være lurt å heller gå for dual channel sett, og hvis du ikke planlegger klokking så skal nok de Corsair-brikkene funke helt utmerket. Det er litt raskere minne på Crucial enn på Corsair (CL2 på Crucial og CL2,5 på Corsair). Hvor vidt du merker dette i praksis er jeg ikke sikker på. Både harddisk og DVD-brenner virker også selvsagt. Det siste spørsmålet der, om kabinettet: Ja. Med Thermaltake skal nok alt du trenger for å få det til å virke følge med. Vifter er helt sikkert også med, sammen med temperatursensorer. Mer kan du sikkert finne på Thermaltake. Får håpe dette hjalp deg. Teksten er sikkert ikke så veldig sammenhengende, men det er tidlig på morgenen, så gramatikkdelen av hodet er ikke våknet enda. Dette var til stor hjelp ja! Takker så mye for masse god veiledning Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg ville valgt MSI sitt pga. SATA2.Ingen av de har BT. Asus a8n sli deluxe har da s-ata 2 også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå