Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*Løst* Strømbrudd, hva kan ha gått galt? *Løst*

Anbefalte innlegg

Min mor var i kveld fortvilet da PCen hadde stått på under et strømbrudd, og den oppførte seg helt sykt etter det. Hun skal levere en avhandling om to dager og var noe stresset pga. dette. Denne avhandlingen/dokumentet er heldigvis reddet/backup, så ingen krise, men:

OBS! Jeg har kun snakket med min mor over telefon, så jeg vet ikke hvor alvorlig det er, eller hva det dreier seg om. Nettop derfor gir jeg dere en liten analyseforespørsel til imorgen, da jeg får sett på den selv:

PCen er en gammel Dell, P3 1GHz, 256 SD RAM, 20GB Maxtor, midikabinett. Etter strømbruddet var maskinen "helt syk" i følge mor. Hun får tydeligvis loadet Windows, men etter det får hun visst ikke startet eller lukket programmer. Hun måtte også bruke restart-knappen for å få skrudd av maskinen. Hun har nok startet maskinen to-tre ganger, og det virket som om det ble noe verre for hver gang, masse kluss med programmer som ikke får startet eller blir lukket. Jeg spurte om hun fikk tatt kopi av dokumentet fra mappen det ligger i til en USB-penn, men dette gikk visst ikke.

Så, jeg får ikke sett på PCen før imorgen kveld. Det viktige dokumentet er som sagt reddet, men hva tror dere jeg kan vente meg?

Ødelagt/ustabil strømforsyning?

Halvdød harddisk?

Svidd prosessor som merkelig nok klarer å starte fint, men lager masse kluss.

Virus/programmer som roter det til?

Eller en mor som har gjort noe feil/oversett noe? Hun er egentlig ganske oppegående ang. PC, men det er vanskelig å skjønne hva som er feil over telefon.

Jeg brukte PCen en time før dette skjedde, og da moren min kom tilbake etter enda en time hadde det vært strømbrudd. Ingen symptomer på virus eller spyware som lå i bakgrunnen da.

Så sett i gang og gjett i vei, men begrunn litt hva dere tror. :thumbup:

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...