Gå til innhold

Å trimme en MIST/AC Aquastream (Eheim 1046) pumpe!

Anbefalte innlegg

Har følgende pumpe: AC Aquastream, som er en 12VDC/modifsert versjon av Eheim 1046.

Det følger med en kontroller på AC pumpen, som kan monitore at alt er riktig, og en kan aktivere "utluftingsmodus" og slikt. Sitter her med manualen forran meg, og kom plutselig over følgende:

Increase the performance of the pump

For firmware versions 1.04 and higher the performance of the pump can be increased by approx. 20% simply by implementing a jumper on the aquastream controller. To determine the firmware version of your controller please refer to the sticker on the power connector of the controller. If the sticker is missing an old firmware is installed and an increase of the performance is not possible. A low-cost update-service for older controllers can be found in our online shop at www.aqua-computer.de.

The jumper is implemented on the "aquaero-bridge" as shown on the image. You can use the vacant jumper of the deaeration-mode.

CAUTION: Erroneous use of the jumper may damage or destroy the aquastream controller! Please monitor the correct functionality of the pump after setting the jumper.

Notice: If the controller is used with the optional PC-interface of the aquaero the jumper is not needed! In this case the control of the performance is done via the PC and/or the aquaero.

For advanced users: The jumper activates the "user-mode" of the controller. Hereby the last saved user-frequency is loaded and activated. At deliver this user-frequency is presetted to 56 Hz. Should the user-frequency have changed via the PC-interface and/or aquaero the last saved value is activated. It is thus possible to change the user-frequency once, i.e. via the interface, and continue using the frequency without the interface. The standard frequency of the pump (without jumper) is 47 Hz.

Jeg har forøvrig firmware versjon 1.30.

Jeg har et MIST Tsunami Dual Rad S754/S939/S940 komplett vannkjølings-sett der AC Aquastream pumpen følger med, og som bruker 3/8" ID slange. Har også en AC Twinplex 6800 GPU blokk.

Lurer på om det er lurt og sette på denne jumperen, slik at ytelsen på pumpen øker med ca. 20% (56 Hz, mot 47 Hz som er standard uten jumperen)? Eller vil dette ha en negativ effekt på kjøleevnen (vannet rekker ikke og bli bra avkjølt i radiatoren, eller noe slikt)? Vil pumpen bråke mer hvis jeg gjør dette?

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...