chris Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Er det mulig å oppgradere til USB 2 i XP uten å legge inn SP2? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hva er galt med SP2? Kjører det på hopetall av maskiner med ymse software hos de fleste kundene mine, ingen problem uansett. Så til spørsmålet: Har du XP m/SP1 så burde du være i mål Lenke til kommentar
whom Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har du XP m/SP1 så burde du være i mål Alternativt installere usb2 driver medfulgt med HK eller last ned driver cd fra HK produsenten. Lenke til kommentar
chris Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Det er en forholdsvis eldre maskin det er snakk om. ja SP1 er installert. Greia er at det er snakk om en eldre maskin her som det aldri har vært USB i fra før. Det er blitt kjøt en USB 2.0 PCI kort som har blitt installert. Det står at HW er installert og klar til bruk men det oppstår ikke noe kontakt mellom skriver og PC. Da grunn til at USB kortet er installert for å kunne legge til en skriver. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Du bør kjøre SP2. Maskiner uten SP2 har mange sikkerthetshull som blir utnyttet av virus etc. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Det er ikke mulig å oppgradere en USB-enhet fra 1.0 eller 1.1 til 2.0 med software. Ved bruk av USB2.0 kontrollerkort i eldre PCer kan du risikere at hardwaren i maskinen ikke er kompatibel med USB2.0 kontrollerkortet. Da jeg for en tid tilbake satt en USB2.0 kontroller i en av mine maskiner fikk jeg problemer med å finne enheter jeg koblet til når jeg hadde lagt inn driverene som fulgte med kontrolleren. Når jeg fjernet disse driverne og lot windows finne drivere fungerte det fint. Lenke til kommentar
chris Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Det er ikke mulig å oppgradere en USB-enhet fra 1.0 eller 1.1 til 2.0 med software. Ved bruk av USB2.0 kontrollerkort i eldre PCer kan du risikere at hardwaren i maskinen ikke er kompatibel med USB2.0 kontrollerkortet. Da jeg for en tid tilbake satt en USB2.0 kontroller i en av mine maskiner fikk jeg problemer med å finne enheter jeg koblet til når jeg hadde lagt inn driverene som fulgte med kontrolleren. Når jeg fjernet disse driverne og lot windows finne drivere fungerte det fint. Problemene er akkurat etter beskrivelsene dine. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå