Gå til innhold

Oppgradering til USB 2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en forholdsvis eldre maskin det er snakk om. ja SP1 er installert.

Greia er at det er snakk om en eldre maskin her som det aldri har vært USB i fra før. Det er blitt kjøt en USB 2.0 PCI kort som har blitt installert. Det står at HW er installert og klar til bruk men det oppstår ikke noe kontakt mellom skriver og PC. Da grunn til at USB kortet er installert for å kunne legge til en skriver.

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å oppgradere en USB-enhet fra 1.0 eller 1.1 til 2.0 med software.

Ved bruk av USB2.0 kontrollerkort i eldre PCer kan du risikere at hardwaren i maskinen ikke er kompatibel med USB2.0 kontrollerkortet.

Da jeg for en tid tilbake satt en USB2.0 kontroller i en av mine maskiner fikk jeg problemer med å finne enheter jeg koblet til når jeg hadde lagt inn driverene som fulgte med kontrolleren. Når jeg fjernet disse driverne og lot windows finne drivere fungerte det fint.

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å oppgradere en USB-enhet fra 1.0 eller 1.1 til 2.0 med software.

Ved bruk av USB2.0 kontrollerkort i eldre PCer kan du risikere at hardwaren i maskinen ikke er kompatibel med USB2.0 kontrollerkortet.

Da jeg for en tid tilbake satt en USB2.0 kontroller i en av mine maskiner fikk jeg problemer med å finne enheter jeg koblet til når jeg hadde lagt inn driverene som fulgte med kontrolleren. Når jeg fjernet disse driverne og lot windows finne drivere fungerte det fint.

Problemene er akkurat etter beskrivelsene dine.

Takker :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...