tigergutten Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Kjører Adobe Premiere Pro, og får ikke engang til å legge inn filmen fra kameraet (et JVC GR-d32E)... når jeg skal legge inn kameraet finner jeg jvc, men ikke rette kameraet.. er det mulig å legge inn noe slik at de nyeste kameraene kommer med... Står bare "capture device offline" om jeg prøver å gå inn på capture.. Hadde vært veldig takknemlig for svar Lenke til kommentar
HenrikSolberg Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Skal ikke ha noe å si om du ikke finner akkurat kameraet ditt... Det er nok ikke derfor du får offline beskjeden... Dukker kameraet ditt opp som ekstern tilkoblink under "min datamaskin"? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Takker for kjapt svar. Niks, når du sier det (viste ikke at dette skulle skje), så dukker det ikke opp der. Plugger dv-utgangen på kameraet i firewire-kortet... men niks skjer.. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 JVC kameraet må stå i "Play" ikke i "Rec", har du passet på det? Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 JVC kameraet må stå i "Play" ikke i "Rec", har du passet på det? Jepp, jeg har gjort dette... og selve firewire-korte står at skal fungere fint også Noen andre tips? Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg ser du har valgt JVC som capture device. Du skal ha mulighet til å velge generisk/generic DV capture device (med litt velvilje finner du et ord som ligner). Har du prøvd det også? Lenke til kommentar
emikk Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Prøver meg på et "har du puttet i kontakten"-spm. Har du slått på videokameraet? Pc'en finner ikke kameraer eller lignende om de er avslått. Putt i firewirekabelen og slå på videokameraet, i Play-modus Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Prøver meg på et "har du puttet i kontakten"-spm.Har du slått på videokameraet? Pc'en finner ikke kameraer eller lignende om de er avslått. Putt i firewirekabelen og slå på videokameraet, i Play-modus Ingen tips er for døve... så takker for tips. Men joda, kameraet er på (går på om jeg setter det over i "play"-modus .. firewire-kabelen er plugget inn i begge ender også.. og driver er installert til firewire-kortet Jeg ser du har valgt JVC som capture device. Du skal ha mulighet til å velge generisk/generic DV capture device (med litt velvilje finner du et ord som ligner). Har du prøvd det også? Takker for tips (og skrive-nøyaktigheter har ingenting å si for meg)... joda, jeg har forsøkt å skifte over til generic også.. problemet er at det står "check status: offline" uansett hva jeg stiller på. Begynner å lure på om jeg fikk med en cd med kameraet som jeg skulle ha installert, som ville lagt inn litt forskjellige drivere Siden jeg ikke finner den under my computer engang... edit legger med et lite bildet som illustrerer hva jeg mener med "offline" Endret 14. mars 2005 av tigergutten Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Tiden er egentlig moden til å sjekke om feilen ligger i kamera eller PC. For å sjekke kamera: Koble kameraet ditt til et annet kamera som har DV-inn For å sjekke PC: Koble et annet kamera (med DV utgang) til PC'en din Dette er du sikkert klar over selv og det krever at du får tak i noen med et annet DV-kamera, men jeg tror ikke du kommer unna... Du fikk med en CD med kameraet (eller burde ha fått med i alle fall), men du skal ikke trenge den. DV-driver følger med maskin/Windows, ikke kamera. Men du kan jo for sikkerhet skyld besøke kontrollpanel/System/Maskinvare/Enhetsbehandling og se at IEEE 1394 kontrolleren er oppført uten feilmarkering. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Tusen takk for svar Dykkern... jepp, får ta en runde og se om jeg kan skaffe et kamera til låns.. Kommer tilbake med svar Lenke til kommentar
esvanes Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei. Jeg kan ikke heller starte Premiere Pro, og deretter koble til kamera. Da får jeg også bare "capture device offline" i capture modus. Det jeg må gjøre for at ting skal virke er følgende: Plugge kamera i PC, og deretter selvsagt skru på kamera i play modus. Så popper et vindu opp på skjermen med spørsmål om hva jeg vil gjøre med FireWire enheten. Jeg velger da "Åpne med Premiere Pro" fra listen Så kan jeg i Premiere Pro åpne eller lage prosjekt og starte Capture. Dette er den eneste måten det funker på hos meg. Vet ikke om dette er slik alle andre gjør. vh erlend Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Jeg leste om en med samme problem i et utenlandsk forum, hvor løsningen var å flytte firewire-kortet: Try changing the slot that the FireWire card is in your PC. Some PCI slots are "special" and they aren't all suitable for all cards. The PCI slot closest to the graphics card can share IRQ settings with the graphics card which can cause problems on some systems. Han som hadde problemet flyttet kortet, og dermed var alt i orden: I moved the board to another slot - bingo! I can't beleive how easy DV is to use now!!!! Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) TUSEN TAKK for tips esvanes & Beatnik... skal prøve dette og krysse fingrene Reiser vekk nå i 2 ukers tid, men poster om jeg finner en løsning på problemet etterpå Endret 15. mars 2005 av tigergutten Lenke til kommentar
esvanes Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Fantastisk.... Flyttet Firewire kortet en plass, selv om dette ikke sto helt ved siden av skjermkortet, men jammen meg hadde dette noe å si ja. Nå kan jeg starte Premiere først og senere koble til kamera og starte capture. erlend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå