siDDis Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Når eg skal åpne ein video film så skjer det ingenting, når eg prøvde å åpna Xine i terminalen får eg denna feilmeldinga. siddunix:/home/olav# xine Xlib: connection to ":0.0" refused by server Xlib: No protocol specified This is xine (X11 gui) - a free video player v0.99.3. © 2000-2004 The xine Team. Xlib: connection to ":0.0" refused by server Xlib: No protocol specified Cannot open display Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Ut i frå det eg ser er du root når du prøver å opne programmet. Det skal du ikkje vere. Skriv "exit" først for å logge av root. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) ok, då fekk eg ikkje den feilmeldings, men olav@siddunix:~$ xine This is xine (X11 gui) - a free video player v0.99.3. © 2000-2004 The xine Team. xiTK received SIGSEGV signal, RIP. Avbrutt (SIGABRT) sånn er det med totem og, kan det vera etter eg har oppgradert kernel? Endret 13. mars 2005 av siDDIs Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 ok, då fekk eg ikkje den feilmeldings, men olav@siddunix:~$ xine This is xine (X11 gui) - a free video player v0.99.3. © 2000-2004 The xine Team. xiTK received SIGSEGV signal, RIP. Avbrutt (SIGABRT) sånn er det med totem og, kan det vera etter eg har oppgradert kernel? Virker det å starte det fra en kjør-boks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå