Gå til innhold

Tråden til alle våpeninterreserte nerder.


NothgaliC

Anbefalte innlegg

det viser seg at 5.56 har en del svake sider, og spesielt SF folk som må stole på at de, de skyter forblir nede, derfor ser det ut til at usa(nato) bytter til 6.8mm eller bare sixeight. det krevers faktisk bare at 5.56 våpene får nytt løp. og nytt magasin. man kan til og med bruke gamle 5.56 magasiner hvis man må.

 

6.8 blir en mellom ting mellom 5.56 og og 7.62 men fremdeles blir nok 7.62 kaliberet man velger hvis man skal plukke ned folk fra 200-800 meter,

 

er velig mange gode 7.62mm rifler der ut, SG-1, m21. msg90 FN FAL. som egentlig bare trenger litt optikk så gjør det seg bra som langdistangse suportvåpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, hovedproblemet er vel det som ble beskrevet av vietnam veteraner.

 

Fi blir skutt, klarer å kravle 10-12 meter og dør av massivt blodtap... man kan gjøre mye på den tida det tar å kravle 10-12m antar jeg.. hvis man er en av den typen som heller sprenger seg i lufta eller i en eller annen gud's navn vil drepe så mange som mulig før man dør...

Lenke til kommentar

Selvom det ikke er noe håndvåpen tror jeg nok jeg vil holde en knapp på maskinkanonen som står i A-10 Warthog-flyene; GAU-8 Avenger. Har en kulediameter på ikke mindre enn 30mm. Har også en skuddhastighet på ca 3900 kuler i minuttet. Mener også å ha lest at rekylet på denne kanonen tilsvarer motorkraften på den ene av de to motorene til A-10.

Denne gunneren brukes mot tanks og annet pansert kjøretøy, og en tank som har blitt angrepet av en A-10 med Avenger-kanon ser ut omtrent som en colaboks som er angrepet med AG-3.

 

Bilder:

avenger.jpg

Ganske stor eller?

 

gau8close.jpg

Badass med krom :w00t:

 

a-10-0415a10-2.jpg

Sammen med flyet.

 

 

Av håndvåpen tror jeg nok jeg kanskje vil holde en knapp på AG-3en. Den er ganske flott, og den er kraftig.

Lenke til kommentar
tja favoritt våpen

 

Personlig liker jeg geværet mitt, en Sauer & Sohn 200 STR; 6,5mm konkurannsegevær. veier en 3-5 kilo tror jeg avhengig av løpslengde. siktet er et Busk(husker ikke helt hvordan det blir skrevet) stålsikte. våpenet har et 5skudds magasin. sikring ved avtrekkeren. prisen er en 15-17000 avhengig av kaliberet

 

 

Saueren veier definitivt over 5 kilo, du har sannsynligvis et Busk dioptersikte på, og prisen er 13-15000 avhengig av løpslengde/tykkelse, kaliber og om du skal ha høyre eller venstre -versjon.

 

http://www.dfs.no/salg/sauer/PRISLISTE%20S...%2001%2005).pdf

 

 

kulene er Sierra 8,2 grams molycoat, med 39,3 grains Nitrocellulose røykfritt krutt. i en 55mm hylse. 

 

 

Du skyter bare den samme ladningen hele tiden?

 

 

ellers har jeg lyst på en AR15 (den sivile utgaven av M4 Carabine).

 

 

Jeg ville heller hatt en AR15 med 18" løp.

 

 

Når det gjelder å bruke Barrett .50cal til antipersonell så har dere glemmt noen småting som kanskje er vesentlige. i krig så vil du ikke drepe en infanterist. du vil heller gi ham alvorlige skader. dette fører til at du "uskadliggjør" to personer. isteden for at du får et kill, så får du en person hardt skadet, og en annen person som hjelper den skadede.

 

 

Dagens fiendebilde består av personer som gladelig bruker sin egen bestemor som selvmordsbomber og som prøver å ta livet av deg, koste hva det koste vil. Møter du de i en krigssituasjon vil du drepe de fortest mulig.

 

 

Som pistoler har jeg sansen for Beretta 92F pga magasinkapasiteten.

 

 

Magasinkapasiteten utmerker seg ikke på noen spesiell måte i forhold til andre moderne pistolmodeller.

Lenke til kommentar

Stian_A: det ER den kriegen i CS :p

 

men når man først diskuterer våpen, så er det vel på tide å linke til litt sprø konsepter også? Og da er det få som overgår amerikanere.

Som denne "rocky mountain patriot", som vistnok er en Pistol konvertering av en AR15 eller ett eller annet annet M16 derivat. Med Beta-C mag...

 

rocky_mountain_patriot_pistol_with_beta_c_magazine.jpg

 

clear_beta.jpg

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Walther :love:

 

Liker våpen som skiller seg ut fra ''massene'' derfor elsker jeg Walther P990.

 

Ellers liker jeg jo så klart P-90 og Steyr AUG på grunn av formen.

 

Helst Barret .50 hvis jeg skal foretrekke noen sniper.

Barret 50. er ikke å annbefale å bruke på infanteri. Kulene vil lage hakkemat av alt de treffer. Derfor blir det helst brukt mot lett pansret biler.

Derfor jeg liker den :whistle:

Lenke til kommentar
Selvom det ikke er noe håndvåpen tror jeg nok jeg vil holde en knapp på maskinkanonen som står i A-10 Warthog-flyene; GAU-8 Avenger. Har en kulediameter på ikke mindre enn 30mm. Har også en skuddhastighet på ca 3900 kuler i minuttet. Mener også å ha lest at rekylet på denne kanonen tilsvarer motorkraften på den ene av de to motorene til A-10.

Denne gunneren brukes mot tanks og annet pansert kjøretøy, og en tank som har blitt angrepet av en A-10 med Avenger-kanon ser ut omtrent som en colaboks som er angrepet med AG-3.

 

Beste beskrivelsen av A-10 jeg har lest/hørt er flyvende boksåpner, vil påstå at den lever opp til det ryktet.

Lenke til kommentar

Pistoler: Beretta 92FS, Browning HI-Power, Colt 1911 og Desert Eagle Mark VII 50.AE.

Revolvere: Colt Python 357', Colt Anaconda 44'.

Maskinpistoler: HK UMP, Brugger Thomet MP 9, Thompson M1927

Kamprifler: Tavor TAR-21, XM8 Lightweight AR, Heckler & Koch G3, GIAT FAMAS G2 Commando.

Skarpskytterrifler: Barret M82

Maskingeværer: Heckler und Koch HK 21, FN MAG.

Haglegevær: Remington 870, Mk3A1 Jackhammer.

 

Det var vel alt :love:

Lenke til kommentar
hehehehehehe (er ikke det den som brukes som CT Autosniper da?)

Faktisk er det tvillingbroren til Kriegen som terror har som aim-autorifle.(B-4-4)

det er sg550, som sagt den jeg postet er sg551! :love:

jammen hvilken sig er den "Commando"en som T har som erstatning for AUG da?

 

edit 552, sannsynligvis karabin versjonen av 551?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
hehehehehehe (er ikke det den som brukes som CT Autosniper da?)

Faktisk er det tvillingbroren til Kriegen som terror har som aim-autorifle.(B-4-4)

det er sg550, som sagt den jeg postet er sg551! :love:

jammen hvilken sig er den "Commando"en som T har som erstatning for AUG da?

 

edit 552, sannsynligvis karabin versjonen av 551?

Dette er tvillingboren til Commandoen, kriegen, sg550, erstatning til aug, kall det hva du vil. Skjønner du nå? :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...