Gå til innhold

Nytt kamera prisklasse 7- 10 000

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter nytt DV kamera i prisklassen 7- 10 000. Jeg hadde en Sony PC 120 for noen år tilbake. Hadde kameraet i et års tid og var meget godt fornøyd med det.

Har lest tester i jungelen til øyet har blitt stort og vått. Er veldig glad i de stående kameraene til Sony. Prøvde såvidt en HC 40, men jeg synes den var litt ekkel å holde i med mindre du holder den høyt. Likte heller ikke zoom knappen noe særlig. Heller vel egentlig mot PC 350, men trenger forsåvidt ikke 3,3 MP til stillbilder. ( Min Pentax Optio S4 med 4 MP gjør den jobben fint) Det jeg lurer på er om det er verdt de ekstra kronene en PC 350 koster kontra en PC 109. Skjønner at PC 109 er på vei ut, men nettopp da er det kanskje mulig å gjøre en god handel? Skjønner jo også at Panasonic NVGS120 er et bra kamera, men liker rett og slett designet på Sonys stående modeller bedre. Er også en point & shoot tilhenger som liker kameraet så lite og hendig at det får plass i jakkelomma. Canon har vel ikke noen modeller som kan konkurrere med PC350 når det gjelder design, pris og ytelser? Kikket også på Sony IP1, men der var det mye kritikk av software på erfaringer.

Takker for innspill, og evt tips om andre kameraer rundt 7- 10 000 som kan konkurrere med ovennevnte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg var såpass fornøyd med PC 120`n at det blir nok en 109 eller 350. Jeg er for tiden i utlandet og får ikke sjekket priser i butikker hjemme i Norge. ( Gidder ikke handle på nett.) Er det noen som vet hvilke butikker ( Oslo eller Trheim) som selger disse to kameraene til best pris? Lønner det seg å kjøpe 350 fremfor 109? Er det verdt prisforskjellen? Hva er isåfall bedre på 350? Så jo på camcorderinfo at 350 var beste kjøp i sin prisklasse. Så også at 109 vant en test i avisen for en tid tilbake. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...