wilai Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 jeg har nå laste ned driver til wlan pcmcia korte mitt og det var en tar.bz2 fil og eg huske ikkje eller eg har ikkje lært hva og kossen me installer med det så kan noge hjelpe meg? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 tar.bz2-filendelsen, viser at filen er pakket til et arkiv med tar, og komprimert med bzip. skriv dette: tar xvfj filen.tar.bz2 Lenke til kommentar
wilai Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) og kos instalere eg den? har pakke den ut nå Endret 13. mars 2005 av wilai Lenke til kommentar
genstian Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 og kos instalere eg den? har pakke den ut nå cd hvor du pakket den ut ./configure make && make install Lenke til kommentar
gspr Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Kjempelurt, hotstian! Også kan du kanskje i samme slengen fortelle ham hvordan han vedlikeholder et system fullt av pakker lagt inn på den måten? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 og kos instalere eg den? har pakke den ut nå Les README og INSTALL filene som sikkert ligg i mappa du pakka ut. Om du er usikker post dei filene her. Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Kjempelurt, hotstian! Også kan du kanskje i samme slengen fortelle ham hvordan han vedlikeholder et system fullt av pakker lagt inn på den måten? Det beste er nok å la din distros pakkesystem ta seg av installeringen. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Kjempelurt, hotstian! Også kan du kanskje i samme slengen fortelle ham hvordan han vedlikeholder et system fullt av pakker lagt inn på den måten? I tilfellet med WLAN-drivere er det ofte lurest/nødvendig å kompilere selv. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Kjempelurt, hotstian! Også kan du kanskje i samme slengen fortelle ham hvordan han vedlikeholder et system fullt av pakker lagt inn på den måten? I tilfellet med WLAN-drivere er det ofte lurest/nødvendig å kompilere selv. Det gspr mente har ikke noe med kompileringen å gjøre, men hvordan man installerer filene etterpå. Hvis man kjører "make install" på alt man kompilerer så blir det tilslutt kaos av filer. Det beste er som jeg tidligere nevnte at man bruker distroens pakkesystem til å installere det ferdig kompilerte programmet (i trådstarters tilfelle kernelmodul). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå