Gå til innhold

bigwater diskusjon \ avstemning

Er du fornøyd  

107 stemmer

1. 1. Er du fornøyd

• Jeg er fornøyd med TT bigwater
      72
    • Jeg er ikke fornøyd med TT bigwater.
      35

Anbefalte innlegg

jeg har sett her at veldig mange har anskaffet seg Tt bigwater kit å er veldig fornøyd med det.

der i mot jeg som også har hatt det feilfritt i 4 monder snart et går 24\\7.

MEN

jeg ser mange poster hvor folk spør om billig vannkjøøling gjerne under 1000,-NOK

der er jo bigwater nermest ett naturlig valg.

bigwater er et kjempe produkt det er super billig kjøler nesten i topp klasse å er veldig enkelt å montere. Mange anbefaler det til andre nybegynnere etc men jeg har lagt merke til at en go del av dere som har fott en problem(lekasjer ) med sette veldig ofte grunnet bruker feil. dere setter settet i ett svært dårlig lys å anbefaler det IKKE til nybegynnere.

derfor er mitt ønske i denne tråden at det blir satt opp en avsteming om der man stemmer .

Jeg er fornøyd med Tt bigwater

Jeg er ikke fornøyd med Tt bigwater.

jeg tror det kan komme endel intresange svar i den pollen. å da finner man fort ut ca hvor mange av settene som florere runt på forumet som virkelig funker bra elller ikke.

ta gjerne en diskusjon her eller i Bigwater tråden. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne må jeg følge med på.

Er det slik at man får de ødelagte komponentene på garantien om det er vannkjølingssettet som ødelegger?

Mvh Audun Hagen

Ifølge forbrukerkjøpsloven kan du få erstatning dersom du har lidd et økonomisk tap grunnet at varen har en mangel:

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

Det står også dette:

Loven sier at alle feil som oppstår de første seks månedene skal regnes som fabrikkfeil, hvis ikke selgeren beviser noe annet. Det vil si at selgeren har bevisbyrden for at feilen ikke skyldes han. Etter de første seks månedene har du som kjøper som hovedregel bevisbyrden. Vær oppmerksom på at det også da er nok at du påviser overfor selgeren at varen ikke er i samsvar med avtalen eller lovens krav.

EDIT: ...og dette:

§ 34. Produktskader

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

For andre produktskader enn dem som er nevnt i første ledd, kan forbrukeren kreve erstatning med mindre selgeren godtgjør at tapet ikke skyldes feil eller forsømmelse på selgerens side.

Når selgeren betaler erstatning for skade på annet enn salgstingen selv, trer selgeren inn i forbrukerens eventuelle krav mot produsenten etter lov 23. desember 1988 nr. 104 om produktansvar.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

har tt. big water.. er storfornøyd.. ingen lekkarsje.. mulig plexien suger. men det går an å bruke hue når man skrur. bruk 2 skiftnøyler. en for å stramme med og en for å holde i mot med.. ingen prob.. tror det er få blokker som tåler full trøsking med en sikftnøyel uten mothold. kjører to vifter på radiator.. en foran og en bak.. funker det :!:

har 38 grader nå på full load. p4 [email protected]. da stod maskina i 12 timer med cpu burn in.. har netopp bestillt gpu blokka.. tempen blir nok å stige da.. er spent på HVOR mye???

Lenke til kommentar
har tt. big water.. er storfornøyd.. ingen lekkarsje.. mulig plexien suger. men det går an å bruke hue når man skrur. bruk 2 skiftnøyler. en for å stramme med og en for å holde i mot med.. ingen prob.. tror det er få blokker som tåler full trøsking med en sikftnøyel uten mothold. kjører to vifter på radiator.. en foran og en bak.. funker det :!:

har 38 grader nå på full load. p4 [email protected]. da stod maskina i 12 timer med cpu burn in.. har netopp bestillt gpu blokka.. tempen blir nok å stige da.. er spent på HVOR mye???

Jeg vil bare få påpeke at jeg ikke er en uerfaren 14åring, jeg er 24år. Jeg VAR forsiktig, dette var ingen brukerfeil, det er feil på varen, punktum.

Så vil jeg gjerne quote litt av det jorgis la ved fra forbrukerkjøpsloven:

...eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

Mitt skjermkort er vel ikke unikt da det ligger ganske så rett under CPU. Det var fra blokka det rant, så jeg vil jo si at jeg burde ha FULT krav på nytt skjermkort om det viser seg at det har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Kan nokk dessverre ikke si meg fornøyd! Fikk sette, etter 24t prøvekøring ble det lekasjer på cpu blokka. Sende den inn til netshop, fikk en ny. Men joda, den begynte å lekke den også.... Har ikke gadda å sende den inn for å si det sånn...

Å Ikke spørr, NEI jeg strammet ikke for hardt!

Lenke til kommentar

Jeg er veldig godt fornøyd.

Mitt går kontinuerlig og driver gpu, cpu og chipset kjøle blokker.

Har aldri hatt tegn til lekkasje. Det tetter helt fint med å stramme til med lett håndkraft.

IKKE BRUK NOE VERKTØY det er ikke behov for det, da slipper du også problemer dersom plexien er svak.

Ellers så synes jeg systemet kjøler veldig bra i forhold til pris. Jeg kjører kun en orginal radiator og orginal pumpe, og har nå en idle temp på 26-28 grader på komponentene mine (type sees i signatur).

Endret av scarlett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...