Gå til innhold

Hvor mye er dette systemet verdt?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg går ut ifra metoden "hellandes" beskriver så vil dette bli prisen;

Jeg satte opp omtrent samme system som det jeg har på Dell.no, eneste forskjell er CPU'en som er 2,8Ghz istedefor 2,66 - prisen ble på 8171, Nytt!

Det er i senere tid jeg har oppdatert med Ram, HDD og DVD-RW, prisen på disse komponentene blir samlet ca. 1900.

8171+1900=10071

10071*0,6=6042

Office 2003 Pro er da ikke inkludert.

Utfra dette kan jeg regne med 6000-7000?

EDIT: Glemte skjermen!

6042-700=5342+Office 2003 PRO = Tja... :hmm: Kankje 6000/6500?

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sammenligne pris på PC med DELL og Elkjøp er bare idiotisk av deg Håvard87, ettersom man kan få system med tilsvarende ytelse langt billigere... selve PCen er ikke verdt mer en 3500 - 4000,- Med programvare blir dette rundt 5-6000,-

60% av originalprisent. siden det er brukt... rekner 6000,- som nypris på alt (Siden jeg er snill)

6000 : 100 = 60

60 x 60 = 3600,-

Noe mer en dette bør du overhodet ikke ta.

Unntak hvis du har samvittighet til å lure en stakkar gammel sjel.

:

Lenke til kommentar
Om du drar Farcry og HL2 "bra" med et FX5200, må du bruke mer enn ett magisk triks. Rundt 3500 for det der er en grei pris, spør du meg. Om det derimot medfølger diverse garantier o.l. fra dell, kan du vel kanskje plusse på 500 kr.

Med "bra", mener jeg ikke at alle grafikk-instillinger på topp. Men jeg har ingen problemer med Medium og litt over på Graphics. Begge spillene drar jeg glatt på medium.

Og nei, jeg bruker ingen magiske triks.

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien, brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi.

• Døme:

• Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år

• Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD

• Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel

Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler!

Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...