Gå til innhold

Ukjent "super wide macro" linse.

Anbefalte innlegg

Hei.

Igår var eg nede i kjelleren og letet etter noen ting da eg kommer over en linse som far hadde kjøpt i miami for noen år siden. Denne er splitter ny og har faktisk aldri blitt brukt. Søkte på nettet for å finne ut mer om linsen men finner ingenting.

Tenkte kanskje den gikk ann å sette på i min snart nye Panasonic lumix FZ20. Det eneste som står på selve linsen er dette:

Titanium I.R. SERIES - Super Wide Macro Lens - 0.42x AF

Eg lurer jo på om eg kan bruke denne på fz20.

Her er bilde av den:

post-28-1110741560_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde helst tenkt å ta macro bilder med den men vi får se kordan den funker. ;)

Eg vet at det er en bag med ca 4-5 objektiver/linser til speilrefleks og speilrefleks kamera ett eller annet sted i kjelleren men finner de ikke. Tenkte eg skulle selge de eller noe. Fant også en stor og lang 5x telephoto linse til video kamera. :wee:

Edit: Objektiver

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Får håper den passer ja. Er det mulig å få kjøpt adaptere slik at den passer eller? Sikkert ikke noe kvalitets greie dette her da.

Ja, du får overgangsringer.

Jeg vet at Lømork Foto i Oslo har bra utvalg i Step Up og Step down ringer.

Det kan hende at du må ha flere ringer for å få riktige filterfatninger.

Ring Lømork å be om å få prate med de i underetasjen.

http://www.lomorks.no/

Lenke til kommentar

jeg har kjøpt linseadaptere og ultra vidvinkel linse for FZ-20 på ebay, fra en "ebay store" som het "elroys corner". Funka som smurt det. fikk varene 1 uke etter at de var bestillt, det ble merket med "gift" og prisen satt til $25 (jeg betalte rundt 120) så jeg slapp å betale moms.

Så jeg anbefaler deg å ta en titt på ebay...

Lenke til kommentar
jeg har kjøpt linseadaptere og ultra vidvinkel linse for FZ-20 på ebay, fra en "ebay store" som het "elroys corner". Funka som smurt det. fikk varene 1 uke etter at de var bestillt, det ble merket med "gift" og prisen satt til $25 (jeg betalte rundt 120) så jeg slapp å betale moms.

Så jeg anbefaler deg å ta en titt på ebay...

Hei, henger meg på litt her. Jeg har også fz-20 som jeg kjøpte fra b&h. Var inne å så på nettstedet du henviste til. Kunne tenke meg å kjøpe en telelinse på 2.2 X. Det høres jo helt vilt ut. Hva kjøpte du? Er du fornøyd med billedkvaliteten du får med denne optikken. Dette er jo skummelt billig, eller hva?

Andre som har erfaringer med optikk derfra?

Mvh.

esbe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...