Gå til innhold

Tåpelig cd sperre!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:lol: :lol: :lol:

Yummy, høflighet.

Henviser til retningslinje 1 og 3; (1)Brukeren av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis den inneholder en utilbørlig tone.

(3)Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse.

Yummy skreiv:

Tåpelige forsøk fra musikkindustrien for å forhindre slikt er reinspikka idioti etter min mening. Dersom jeg vil spille mine musikk - CD'er på PC'n, gjør jeg det. Punktum!

Yummy, hold deg til tema.

Henviser til retningslinje 2; Hold dere til temaet i tråden. Privat småprat kan skje andre steder.

Yummy skreiv:

Cluet er også at det ikke spørres om hvordan man kan fjerne kopisperrer som ligger på f.eks. programvare - CD'er, eller spør etter warez / steder der piratkopiert materiale finnes.

Yummy, vær ærlig.

Henviser til retningslinje 5; Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

Yummy skreiv:

Prøv å sette den i CD - brenneren. Kan hende det funker å grabbe tracks'ene til wav derfra (bruk brennerprogrammet). Så lager du bare MP3 av det. Slik gjorde jeg med Shakira - CD'n min

Yummy, ikke reklamer.

Henviser til retningslinje 5; Forumet er ingen markedsplass. Annonser, meldinger om kjøp, salg og bytte skal postes i bruktmarkedet

Yummy har signatur:

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

Moderator

Yummy, steng deg selv.

Henviser til retningslinje 7; Gjentatte brudd på disse punktene kan medføre til permanent eller midlertidig utestenging.

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-29 02:46, Gjest_ skrev:

Skjønner ikke poenget med å kopibeskytte CD'r.. tull eller definitivt tll?

Det er jo for at folk ikke skal kopiere dem vel :wink:

Implisitt: At folk ikke skal kunne rippe dem og legge dem på nett.

Lenke til kommentar

Ingen planer om morsomheter her. Opplyser bare om retningslinjene, og har lagt merke til at moddene overalt bryter sine egne vedtekter, mens de stenger/kjefter på andre.

hajoanim.gif

[ Denne Melding var redigert av: macos på 2002-06-29 03:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-29 03:28, macos skrev:

Ingen planer om morsomheter her. Opplyser bare om retningslinjene, og har lagt merke til at moddene overalt bryter sine egne vedtekter, mens de stenger/kjefter på andre.

hajoanim.gif

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: macos på 2002-06-29 03:29 ]</font>

Hvis du sikter til denne posten, det er lov å ripppe cder brenne cder etc til eget bruk.

Lenke til kommentar

Gjest

Det gjør ikke eg heller,de tror vel at da forsvinner kopieringen,en ting er sikkert ser eg at en cd er kopibeskytte kjøper eg den ikke,eg skal bestemme hvor og hvordan eg skal bruke en cd som eg har betalt dyrt for,ikke plateselskapene som skal bestemme hvor eg kan bruker cd platen.

Kjetil

Lenke til kommentar

Trodde reglene for Forumet var for å la Hardware.no holde en viss standard og seriøsitet, ved å holde seg borte fra alt med piratvirksomhet og ha et bra ansikt utad til sponsorer og kunder.

Ved å lese denne tråden lærer man å unngå kopi beskyttelse på en CD, og selv om innsenderen har all verdens gode hensikter, så vil jeg si at denne tråden er oppfordring til pirat kopiering.

Og regelen sier KAN!

Lenke til kommentar

macos: Moderatorer er også mennesker... Jeg har opplevet at noen av dem har oppført seg dumt, men det gjelder ikke yummy i dette tilfellet.

Jeg bestilte en musikk cd fra platekompaniet.no som hadde cactus kopibeskyttelse. Skrev en sint mail tilbake om at dette godtok jeg ikke. De sa at jeg kunne returnere den, men jeg ville ha cd'en uten beskyttelse (siden jeg hadde lest at den fantes). Og jammen så klarte de faktisk å skaffe den etter en liten 'påminnelse' fra meg...

Så stå på rettighetene!

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-06-30 16:52 ]

Lenke til kommentar

Jeg bruker iaffal PC'en min til både TV, Radio, DVD og Stereo.

Har en gammal forsterker som jeg røska ut av en platespiller og to gode heimesnekkra høytalere.

I pc'en har jeg DVD spiller og TV-Tuner kort og en 19' skjerm.

Heldigvis kommer det aldri til å komme sperre på den typen musikk jeg hører på. (Psytrance, Goa, Drum&Bass m.m.) :grin:

Men kopisperrer på musikk CD'er er definitivt en uting så lenge det fører til at CD'ene ikke kan spilles av i alle aparater som støtter CDA standarden. Grunnen til at man i heletatt har standarder, er jo så man kan være sikker på at ting funker sammen. Så jeg må si meg meget engig med phillips (eller hvem det nå var) i at dette er et klart brudd på standarden å må bekjempes med nebb og klør.

kopi beskytta CD'er burde hatt en schweer warninglabel istedet for vanlig forside.

"Warning this CD is copy protected and can only be played if you don't use ur pc, and if ur veeeery lucky! Mutterfokka!" :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2002-06-30 17:12 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...