Gå til innhold

Tåpelig cd sperre!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QqZexW9o

Quote:

Den 2002-06-27 21:16, Odden skrev:

i henhold til norsk lov så har en lov til å kopiere alle cd-er, bøker osv en eiger. så dette har ingen ting med §5 siden de allerede eier cd-ene =) hehe

måtte bare si det =)

men seriøst hvem er det som er så idioter at de vil sperre cd-er fra å spilles i cd-romer.... leste noe på it-avisen om at Sony kom til å lage en cd-brenner som vil kunne brenne/lese alle kjente cd-er også de som er kopisperret. av den enkle grunn at de ikke vil at folk skal tro at det er noe galt med produktene sine=)... *liker det asså*. *gleder meg til å se musikkbransjen saksøke sony*. Tror sony hadde en hær med advokater klare til enhver sak =)

Hæ....? Sony er jo i musikkbransjen selv da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-27 21:49, DMPoWer skrev:

Quote:

i henhold til norsk lov så har en lov til å kopiere alle cd-er, bøker osv en eiger. så dette har ingen ting med §5 siden de allerede eier cd-ene =) hehe

måtte bare si det =)

men seriøst hvem er det som er så idioter at de vil sperre cd-er fra å spilles i cd-romer.... leste noe på it-avisen om at Sony kom til å lage en cd-brenner som vil kunne brenne/lese alle kjente cd-er også de som er kopisperret. av den enkle grunn at de ikke vil at folk skal tro at det er noe galt med produktene sine=)... *liker det asså*. *gleder meg til å se musikkbransjen saksøke sony*. Tror sony hadde en hær med advokater klare til enhver sak =)

Hæ....? Sony er jo i musikkbransjen selv da.

tror nok det var philips jeg, som vil lage cd rom etc som kan spille av alt. Sony består bla. av et plateselskap....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 21:58, Morpheus^ skrev:

For å ungå cd sperren, sett den i stereo annlegget, og koble til PC`en og ta opp... genialt.. I say no more
:grin:
Har man brae kabler så holder man kvaliteten oppe og

hvis jeg ikke har stereo for øyeblikket, men uansett DC er kjekt å ha......:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 00:40, Kjetil Lura skrev:

chma

Ja men det var sony og philips som oppfant cd i begynnelsen av 80tallet,det var philips som skulle ta opp kampen mot plateselskaper som laget cd sperre på musikken.

Kjetil

var det ikke det jeg skrev, i så fall har jeg utrykkt meg feil, jeg mente det var philips......

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 21:58, Morpheus^ skrev:

For å ungå cd sperren, sett den i stereo annlegget, og koble til PC`en og ta opp... genialt.. I say no more
:grin:
Har man brae kabler så holder man kvaliteten oppe og

Nei, det er ikke mye genialt. Det er kanskje den dårligste måten å gjøre det på uten å gå inn for å lage en dårlig kopi (f.eks ved å ta det via radio eller kassett).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 19:52, Dan Hansen skrev:

Quote:

Den 2002-06-27 19:50, LarsC skrev:

Øhm, nei, fordi du har lov til å kopiere din egen cd.

Øhm, jo, fordi du har ikke lov til å kopiere andres cd'er. (Og det kan du like gjerne gjøre som å kopiere din egen, ikke sant)

Les nå tråden da! Han har kjøpt cden.

Lenke til kommentar

Jeg har fått tilbakemelding om at jeg ikke skal være så streng på punkt 5. Jeg kunne jo ha sperret tråden, men pga. de tilbakemeldinger jeg har fått lar jeg det være.

Nå bør dere lære dere å quote rett. Å quote et innlegg som står rett over det du selv skriver er unødvendig. Skjerpings, folkens!

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 02:00, LarsC skrev:

Les nå tråden da! Han har
kjøpt
cden.

Jada, jeg vet at han har kjøpt den. Men det er like fordømrade ulovlig (ihh til §5) å informere om hvordan man omgår cd-sperrer siden dette kan brukes til piratkopiering.

Skjønner'u?

Lenke til kommentar

En liten pirketing.... siden det er kopisperre og disse ikke går an å spille av overalt... heter det absolutt ikke CD fordi kopibeskyttelse bryter med reglene over hva som er CD... måtte bare få det med...........

Og så er du nok ikke den eneste som har fått en plate (man kan jo ikke si CD) som ikke kan spilles overaslt.... det er nok svært mange som ikke liker dette.. kjøper ikke selv slike plater..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 07:21, Dan Hansen skrev:

Jada, jeg
vet
at han har kjøpt den.
Men
det er like fordømrade ulovlig (ihh til §5) å
informere
om hvordan man omgår cd-sperrer siden dette
kan
brukes til piratkopiering.

Yummy har trådt inn og sagt nei. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 13:31, LarsC skrev:

Yummy har trådt inn og sagt nei. :razz:

Det var vel heller aldri snakk om å stenge tråden, men mer et forsøk på å belyse problemene vedrørende å slavisk følge regler. At enkelte ikke forstår en mer abstrakt diskusjon en de vanlige ja/nei tingene som vanligvis fremgår på dette forumet er et helt annet problem.

Ved å legge _litt_ godvilje til i et forsøk på å forstå den man diskuterer med, vil det ikke bli så mye meningsløs kverulering på dette forumet...

Lenke til kommentar

Cluet er også at det ikke spørres om hvordan man kan fjerne kopisperrer som ligger på f.eks. programvare - CD'er, eller spør etter warez / steder der piratkopiert materiale finnes.

Det å rippe sine egne CD - plater til MP3 er etter min mening en rettiget alle har. Til privat bruk. Tåpelige forsøk fra musikkindustrien for å forhindre slikt er reinspikka idioti etter min mening. Dersom jeg vil spille mine musikk - CD'er på PC'n, gjør jeg det. Punktum!

-mvh. _brukeren_ yummy-

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 17:06, yummy skrev:

Cluet er også at det ikke spørres om hvordan man kan fjerne kopisperrer som ligger på f.eks. programvare - CD'er, eller spør etter warez / steder der piratkopiert materiale finnes.

Det å rippe sine egne CD - plater til MP3 er etter min mening en rettiget alle har. Til privat bruk. Tåpelige forsøk fra musikkindustrien for å forhindre slikt er reinspikka idioti etter min mening. Dersom jeg vil spille mine musikk - CD'er på PC'n, gjør jeg det. Punktum!

-mvh. _brukeren_ yummy-

Nettopp!,

det strider jo mot bla. det Philips mener er cd etc. og siden jeg ikke har stereo for øyeblikket så er det jo helt på tryne av Sony å legge til denne sperren. Håper det blir laget litt bråk rundt dette slik at Sony for seg en lærepenge for det er jo kun kundene dette går utover og ingen andre! Trodde man skulle legge ting til rette for kunden eller ?????

Skjønner at noen syns denne tråden kanskje var vinkla litt mot priat etc, men det er jo opp til personen som ser, man har rett til å rippe dvd etc til disk for eget bruk og om du vil gå over streken å dele dem ut går utover den som gjør det. Internet er jo tross alt et anarki, du kan finne på mye ****skap om du vil, men de med sunn fornuft skjønner hvor grensen går.

Hvis noen leste, tror det var siste nr. av hjemme pc, så skrev de jo nesten en bruksanvisning hvordan man skulle laste ned filmer.

Men for siste gang å avlive alt om min cd, jeg har kjøpt cden fordi jeg liker musikken og artisten fortjener jo litt kredit for det. (selv om plate prisene er sinnsvakt høye!)Jeg fikk ikke spillt/lest den i cd-romen derfor lasta jeg ned hele albummet, fullt lovlig! Og jeg komme til å gjøre det med alle fremtidige cder jeg kjøper som inneholder ligende sperrer.

mvh Christian

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 09:02, Asbjørn T. skrev:

En liten pirketing.... siden det er kopisperre og disse ikke går an å spille av overalt... heter det absolutt ikke CD fordi kopibeskyttelse bryter med reglene over hva som er CD... måtte bare få det med...........

For å pirke på pirken din :smile: Dette er tull. En CD er en CD uansett om den har kopibeskyttelse eller ikke. Det philips sier er at en CD-plate med kopibeskyttelse ikke støtter "Compact disc digital audio" standarden. (se logoen på cd'ene dine) og skal derfor ikke merkes med denne

Lenke til kommentar

Den 2002-06-27 21:49, DMPoWer skrev:

Quote:

måtte bare si det =)

Musikk bransjen i dag er idioter bokstavelig talt. CD er for dyrt og MP3 er gratis :grin: , nei men sett en CD koster 180 kroner , en DVD video koster 225 kroner. Filmbransjen har tredobble utgifter mot musikk bransen. (de trenger ikke betale rapperene 100 millioner for nyeste record i det heletatt. 1 million er mer en nok!) Synes musikk folka burte stå mer selvstendig frem, å selge platene sine selv. Kanskje som MP3 på sin egen hjemmeside, vi lever nå i år 2002 og ikke 1980.

For meg kan en CD gjerne koste 359 kroner, laster ned alt fra nettet uansett. (slipper stå i kø også!) å tenk om plata er utsolgt? 2 uker venting? nei takk!

La dem bare styre på vi bryr oss ikke om dette alikevel :grin: Kjøp heller en DVD Video!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...