Gå til innhold

Tåpelig cd sperre!

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg kommer rundt sperren på de nye musikk cdene uten å tegne på den med tusj?? Har akkurat kjøpt scooter cd og må spille den på maskinen da jeg ikke har stereo for øyeblikket...

På forhånd til for svar.

mvh Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er den man har på noen nye musikk cder som gjør at det ikke er mulig å spille av eller i det hele tatt se cden på maskinen. Jeg vet om en måte å komme rundt denne på, tegne med tusj på cden, men siden jeg ikke vil gjøre dette leter jeg etter alternative løsninger.

mvh Christian

Lenke til kommentar

GalFisk/Chma: Tenker dere på CactusShield (Kent, Shakira, Natalie Imbruglia osv)?

Phillips mener faktisk at denne beskyttelsen strider med CD-A spesifikasjonene...

Du blir ikke kvitt den på originalcden, men du må bruke et bitwise-kopieringsprogram som BlindWrite, CloneCD o.l for å kopiere cden. Da slipper du beskyttelsen på kopien.

Bruk ClonY XXL til å detektere kopibeskyttelsen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 16:34, yummy skrev:

Prøv å sette den i CD - brenneren. Kan hende det funker å grabbe tracks'ene til wav derfra (bruk brennerprogrammet). Så lager du bare MP3 av det. Slik gjorde jeg med Shakira - CD'n min.

Brudd på punkt 5 i retningslinjene, tråden stenges! :grin:

[ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-06-27 16:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 16:52, christt skrev:

Quote:

Prøv å sette den i CD - brenneren. Kan hende det funker å grabbe tracks'ene til wav derfra (bruk brennerprogrammet). Så lager du bare MP3 av det. Slik gjorde jeg med Shakira - CD'n min.

Brudd på punkt 5 i retningslinjene, tråden stenges!
:grin:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-06-27 16:52 ]</font>

tenk deg om før du svarer, hvis det ikke var ironi

Lenke til kommentar

gadd ikke å fikkle mer, lasta ned hele albumet fra Direct Connect....:smile:

Dette kommer jeg til å gjøre hvis flere av cdene jeg kjøper er slik!

Og det er riktig det en nevnte med at det strider mot det Philips mener er cd. Mulig jeg tar feil, men tror jeg leste et sted at Philips i værste fall for plateselskapene vil lage cd spillere til data som kan spille dem av..

mvh Christian

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 19:34, chma skrev:

Quote:

Den 2002-06-27 16:52, christt skrev:

Quote:

Brudd på punkt 5 i retningslinjene, tråden stenges!
:grin:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-06-27 16:52 ]</font>

tenk deg om før du svarer, hvis det ikke var ironi

Tja, det er jo helt klart en opplysning om hvordan man eventuelt kan omgå sperren. Og såvidt jeg kan se er dette "informasjon som kan lede til piratvirksomhet" og ihh til §5 i retningslinjene forbudt.

Nå skal jeg ikke henge meg opp i dette, og personlig synes jeg cd-sperre er bare tull. Tenk på alle som har kjøpt DVD spillere til datamaskinene sine for å slippe å ha flere separate cd- og dvd-spillere. Har man pc med dvd er alt man trenger en kabel til forsterker/høyttalere og/eller tv. Og det koster kun en brøkdel av prisen (under forutsetning at man allerede HAR pc da)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 19:47, Dan Hansen skrev:

Tja, det er jo helt klart en opplysning om hvordan man eventuelt kan omgå sperren. Og såvidt jeg kan se er dette "informasjon som kan lede til piratvirksomhet" og ihh til §5 i retningslinjene forbudt.

Øhm, nei, fordi du har lov til å kopiere din egen cd.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 19:50, LarsC skrev:

Quote:

Øhm, jo, fordi du har ikke lov til å kopiere andres cd'er. (Og det kan du like gjerne gjøre som å kopiere din egen, ikke sant)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-27 19:52, Dan Hansen skrev:

Quote:

Den 2002-06-27 19:50, LarsC skrev:

Quote:

Øhm, jo, fordi du har ikke lov til å kopiere andres cd'er. (Og det kan du like gjerne gjøre som å kopiere din egen, ikke sant)

det er opp til personen som gjør det, men jeg har faktisk kjøpt cden.

Lenke til kommentar

Jada, benekter heller ikke det.

Det jeg kommenterte var hvorvidt opplysningene om hvordan man kunne omgå sperren var å betrakte som i strid med §5 i retningslinjene. Og det vil jeg si de er, siden de kan benyttes til piratkopiering. En av hovedårsakene til sperren er jo nettopp å hindre kopiering på en datamaskin.

Dette ble kanskje litt ute av sammenhengen og det beklager jeg. Har ikke på noe tidspunkt ment å sikte til at hverken du eller noen andre her inne gjør ulovligheter.

Lenke til kommentar

i henhold til norsk lov så har en lov til å kopiere alle cd-er, bøker osv en eiger. så dette har ingen ting med §5 siden de allerede eier cd-ene =) hehe

måtte bare si det =)

men seriøst hvem er det som er så idioter at de vil sperre cd-er fra å spilles i cd-romer.... leste noe på it-avisen om at Sony kom til å lage en cd-brenner som vil kunne brenne/lese alle kjente cd-er også de som er kopisperret. av den enkle grunn at de ikke vil at folk skal tro at det er noe galt med produktene sine=)... *liker det asså*. *gleder meg til å se musikkbransjen saksøke sony*. Tror sony hadde en hær med advokater klare til enhver sak =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...