chma Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Hvordan kan jeg kommer rundt sperren på de nye musikk cdene uten å tegne på den med tusj?? Har akkurat kjøpt scooter cd og må spille den på maskinen da jeg ikke har stereo for øyeblikket... På forhånd til for svar. mvh Christian Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Hm, har jeg ikke hørt om. Hva heter sperren, og hva går den ut på? Fælt interessert i alle detaljer... (sorry at jeg ikke har noen løsning) Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 det er den man har på noen nye musikk cder som gjør at det ikke er mulig å spille av eller i det hele tatt se cden på maskinen. Jeg vet om en måte å komme rundt denne på, tegne med tusj på cden, men siden jeg ikke vil gjøre dette leter jeg etter alternative løsninger. mvh Christian Lenke til kommentar
ledigbrukernavn Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jeg prøvde å spille den forrige dobbel CD'en til Scooter på PC'n, det fungerte ikke. For morro skyld brant jeg en kopi med CloneCD og Plextor, den fungerte fint både på PC og stereo. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 GalFisk/Chma: Tenker dere på CactusShield (Kent, Shakira, Natalie Imbruglia osv)? Phillips mener faktisk at denne beskyttelsen strider med CD-A spesifikasjonene... Du blir ikke kvitt den på originalcden, men du må bruke et bitwise-kopieringsprogram som BlindWrite, CloneCD o.l for å kopiere cden. Da slipper du beskyttelsen på kopien. Bruk ClonY XXL til å detektere kopibeskyttelsen. Lenke til kommentar
jojjo Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Bruk easy cd creator og soundstream da kan du spille av cden eller grabbe sanger fra den Lenke til kommentar
christt Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 16:34, yummy skrev:Prøv å sette den i CD - brenneren. Kan hende det funker å grabbe tracks'ene til wav derfra (bruk brennerprogrammet). Så lager du bare MP3 av det. Slik gjorde jeg med Shakira - CD'n min. Brudd på punkt 5 i retningslinjene, tråden stenges! [ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-06-27 16:52 ] Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 nå tuller du vel? er fullt lovlig å ta backup kopi av sine egne musikk cd'r :smile: Lenke til kommentar
christt Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Måtte bare kødde litt i forbindelse med denne tråden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=39059&forum=60 Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 16:52, christt skrev: Quote: Den 2002-06-27 16:34, yummy skrev: Prøv å sette den i CD - brenneren. Kan hende det funker å grabbe tracks'ene til wav derfra (bruk brennerprogrammet). Så lager du bare MP3 av det. Slik gjorde jeg med Shakira - CD'n min. Brudd på punkt 5 i retningslinjene, tråden stenges! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-06-27 16:52 ]</font> tenk deg om før du svarer, hvis det ikke var ironi Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 gadd ikke å fikkle mer, lasta ned hele albumet fra Direct Connect....:smile: Dette kommer jeg til å gjøre hvis flere av cdene jeg kjøper er slik! Og det er riktig det en nevnte med at det strider mot det Philips mener er cd. Mulig jeg tar feil, men tror jeg leste et sted at Philips i værste fall for plateselskapene vil lage cd spillere til data som kan spille dem av.. mvh Christian Lenke til kommentar
christt Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 19:34, chma skrev:tenk deg om før du svarer, hvis det ikke var ironi Selvfølgelig var det ironi! Beklager, kunne ikke dy meg... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 19:34, chma skrev: Quote: Den 2002-06-27 16:52, christt skrev: Quote: Den 2002-06-27 16:34, yummy skrev: Prøv å sette den i CD - brenneren. Kan hende det funker å grabbe tracks'ene til wav derfra (bruk brennerprogrammet). Så lager du bare MP3 av det. Slik gjorde jeg med Shakira - CD'n min. Brudd på punkt 5 i retningslinjene, tråden stenges! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-06-27 16:52 ]</font> tenk deg om før du svarer, hvis det ikke var ironi Tja, det er jo helt klart en opplysning om hvordan man eventuelt kan omgå sperren. Og såvidt jeg kan se er dette "informasjon som kan lede til piratvirksomhet" og ihh til §5 i retningslinjene forbudt. Nå skal jeg ikke henge meg opp i dette, og personlig synes jeg cd-sperre er bare tull. Tenk på alle som har kjøpt DVD spillere til datamaskinene sine for å slippe å ha flere separate cd- og dvd-spillere. Har man pc med dvd er alt man trenger en kabel til forsterker/høyttalere og/eller tv. Og det koster kun en brøkdel av prisen (under forutsetning at man allerede HAR pc da) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 19:47, Dan Hansen skrev:Tja, det er jo helt klart en opplysning om hvordan man eventuelt kan omgå sperren. Og såvidt jeg kan se er dette "informasjon som kan lede til piratvirksomhet" og ihh til §5 i retningslinjene forbudt. Øhm, nei, fordi du har lov til å kopiere din egen cd. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 19:50, LarsC skrev: Quote: Den 2002-06-27 19:47, Dan Hansen skrev: Tja, det er jo helt klart en opplysning om hvordan man eventuelt kan omgå sperren. Og såvidt jeg kan se er dette "informasjon som kan lede til piratvirksomhet" og ihh til §5 i retningslinjene forbudt. Øhm, nei, fordi du har lov til å kopiere din egen cd. Øhm, jo, fordi du har ikke lov til å kopiere andres cd'er. (Og det kan du like gjerne gjøre som å kopiere din egen, ikke sant) Lenke til kommentar
chma Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 Quote: Den 2002-06-27 19:52, Dan Hansen skrev: Quote: Den 2002-06-27 19:50, LarsC skrev: Quote: Den 2002-06-27 19:47, Dan Hansen skrev: Tja, det er jo helt klart en opplysning om hvordan man eventuelt kan omgå sperren. Og såvidt jeg kan se er dette "informasjon som kan lede til piratvirksomhet" og ihh til §5 i retningslinjene forbudt. Øhm, nei, fordi du har lov til å kopiere din egen cd. Øhm, jo, fordi du har ikke lov til å kopiere andres cd'er. (Og det kan du like gjerne gjøre som å kopiere din egen, ikke sant) det er opp til personen som gjør det, men jeg har faktisk kjøpt cden. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Jada, benekter heller ikke det. Det jeg kommenterte var hvorvidt opplysningene om hvordan man kunne omgå sperren var å betrakte som i strid med §5 i retningslinjene. Og det vil jeg si de er, siden de kan benyttes til piratkopiering. En av hovedårsakene til sperren er jo nettopp å hindre kopiering på en datamaskin. Dette ble kanskje litt ute av sammenhengen og det beklager jeg. Har ikke på noe tidspunkt ment å sikte til at hverken du eller noen andre her inne gjør ulovligheter. Lenke til kommentar
-=HellBound=- Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Som noen sa lenger oppe, bruk ClonY XXL. *ClonY XXL is able to detect most Cactus Data Shield protected CDs. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 denne tråden har noe av den værste quotingen jeg har sett på lenge... (ignorer meg, jeg bare klager litt) _________________ www.gfx-hysteria.com 7p7 = religion og et politisk parti! [ Denne Melding var redigert av: Kebab GUD på 2002-06-27 21:06 ] Lenke til kommentar
Odden Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 i henhold til norsk lov så har en lov til å kopiere alle cd-er, bøker osv en eiger. så dette har ingen ting med §5 siden de allerede eier cd-ene =) hehe måtte bare si det =) men seriøst hvem er det som er så idioter at de vil sperre cd-er fra å spilles i cd-romer.... leste noe på it-avisen om at Sony kom til å lage en cd-brenner som vil kunne brenne/lese alle kjente cd-er også de som er kopisperret. av den enkle grunn at de ikke vil at folk skal tro at det er noe galt med produktene sine=)... *liker det asså*. *gleder meg til å se musikkbransjen saksøke sony*. Tror sony hadde en hær med advokater klare til enhver sak =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå