Ṱormod Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hvor mye hadde du tenkt å bruke på det? Tja, er ikke så dreven innen gitar og slikt (Er ganske ny innen det) og jeg betalte ca 3000 for stratkopien. Slik at å bruke mer enn 1500,- blir jo litt drøyt syns jeg. Overstiger det 2000 er det jo langt inne i en ny gitar. Hadde håpet at det var noen musikkbutikker som førte gitarkropper, men det er jo et relativt begrenset market går jeg ut ifra. Da venter jeg heller et år og kjøper meg en orginal Fender Stratocaster med bra pickups og blond farge. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Mitt i den følsomme delen på 'The Loner' med Gary Moore, da man bender 1 note opp fra 20-bånd på lyse E, slet strengen så kraftig :!: Hvilke strenger vil dere anbefale? 5063667[/snapback] Hehe. Bendinga til gary moore er tøff for strenga ja, men til gjengjeld låter det digg som faen da =P jeg pleier å bruke "earnie ball" regular slinky, funker fett. ryker sjeldent. 5064187[/snapback] Takker og bukker, men jeg kjøpte heller D'addario XL. Nettopp fordi jeg må lære meg å spille bedre. Vanskeligheten økes med tykkere strenger, men også perfeksoniseringen Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Di'Addario XL er flotte strenger, bruker de selv. Anbefaller også "ROTOSOUND roto pinks" rosa pakke med løve på. Der får du men en ekstra e streng (tynneste) som er kjekt hvis du ofte ryker den. Lenke til kommentar
Kunnskapen Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvor skaffer dere strenger fra? De eneste strengene jeg får kjøpt her omkring er ghs, som jeg bynner å bli ganske lei av... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Lokale musikkshappa? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 du kan sikkert mase på de så bestiller de noen andre også Aquafresh.. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Har blitt forelsket i gitarlyden franske Air benytter seg av. Den er skitten og røff, samtidig som den knitrer av elektrisitet. Legger ved et klipp: http://home.broadpark.no/~amid/dontbelight.mp3 Hva bør jeg skaffe av effekter for å kunne simulere en tilnærmet lik lyd? Kom også gjerne med forslag til amper som kan være et godt utgangspunkt, da jeg vurderer å bytte ut min Roland Cube snart. Spiller forresten på en Fender Strat med helt standar, kjedelig lyd. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Hørtes ut som en kraftig vrengpedal, som ikke var på full vreng. Ikke sikker jeg. Hvordan ser bluesskalaen ut? essdur.. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 e|-----------------------------------------------11-14-| B|---------------------------------------11-14---------| G|----------------------------11-13-14-----------------| D|--------------------11-13----------------------------| A|---------11-12-13------------------------------------| E|-11-14-----------------------------------------------| Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 noen som har link til en norsk nettbutikk som selger Kramer gitarer? Kramer Tele. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 e|-----------------------------------------------11-14-| B|---------------------------------------11-14---------| G|----------------------------11-13-14-----------------| D|--------------------11-13----------------------------| A|---------11-12-13------------------------------------| E|-11-14-----------------------------------------------| 5079105[/snapback] det der blir vel essmoll bluesskala? essdur blir vel; e|-----------------------------------------------8-11-| B|---------------------------------------8-11---------| G|----------------------------8-10-11----------------| D|-------------------8-10-----------------------------| A|-------8-9-10---------------------------------------| E|-11--------------------------------------------------| Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) den gitaren var veldig fin galskapen jeg startet å spille på en cort stålstrenger. det var rett og slett ikke lett, og det er ikke bedre å komme over det på starten.. om du lærer deg basic på en nylon er det ikke no vanskelig å bytte til stål.. jeg syntes det var fett at du valgte en med pickup, men om den er så bra til den prisen er jeg ikke helt sikker på. lykke til! edit : immersun i skippergata og st olav i rockerfeller bygget er å anbefale! (st olav selger bare akustiske) Endret 31. oktober 2005 av Jimstar Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 En liten utfordring/tidtrøyte i høstmørket (akkurat som om dere ikke har bedre ting å gjøre på...) Gå inn på Boss sine sider for gitareffekter: Link. For hver pedal finnes det en knapp som heter Demos som går til en Flash-spiller for lydeksempler. Og her er utfordringen: Hvert av disse korte eksemplene er laget så de høres ut som noen du har hørt før, uten at det strengt tatt er det. Altså, det er ikke nødvendigvis de riktige notene som spilles, men soundet og "temaet" er så typisk at du kjenner igjen originalen allikevel. Se hvor mange låter/artister du klarer å identifisere, og post dem gjerne her. Geir Lenke til kommentar
Camron Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Så et tilbud i Elkjøp-avisa idag: Behringer VTONEGUITAR Strat, med en 15 watts Behringer forsterker til 1500kr... Noen å satse på for en nybegynner, eller er det som å tenne på penger? Noen andre gitarpakker i omtrentlig samme prisklasse å anbefale? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du får det du betaler for. Med andre ord omtrent ingenting. For omtrent 3000kr burde du få deg ei OK pakke med gitar og forsterker. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du får det du betaler for.Med andre ord omtrent ingenting. For omtrent 3000kr burde du få deg ei OK pakke med gitar og forsterker. 5113186[/snapback] Good one, Satrucci_. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Så et tilbud i Elkjøp-avisa idag:Behringer VTONEGUITAR Strat, med en 15 watts Behringer forsterker til 1500kr... Noen å satse på for en nybegynner, eller er det som å tenne på penger? Noen andre gitarpakker i omtrentlig samme prisklasse å anbefale? 5113055[/snapback] Du burde ikke kjøpe fra Elkjøp. De garantert ikke den pakka inne, og de sier at de får den inne en uke (som ikke skjer). da burde du heller sjekke ut noen start pakker på www.tabs.no www.riff.no eller www.gitarbutikken.com Lenke til kommentar
Camron Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Noen som kan anbefale en pakke på rundt 3000kr da? Fant disse på gitarbutikken.com: Alfwood Les Paul (i det dyreste laget) Er de noe tess? Er det mulig å riffe med dem i det hele tatt (det er svært ønskelig*)? For all del, tips gjerne om pakker dere tror er gode (husk gjerne ønsket mitt*) Endret 6. november 2005 av Camron Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Riffe med dem? Det skal nok gå ann å utføre riff på de fleste gitarer som ikke er ødelagte ja... Lurer litt på hva du mener med riffe nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå