Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken akustisk gitar til ca. 2000,- vil dere anbefale?

Har sett meg ut en Ibanez GA5WCE med litt hjelp fra Norsk Musikk. Vet den kan kobles til forsterker og det er en funksjon jeg vil ha..

Noen innvendinger?

Er helt fersk på dette.. :)

5048840[/snapback]

Jeg ville stilt meg spørsmålet om hvor ofte du kommer til å koble den på forsterker. Med mindre du har veldig bruk for pick-up'en (Mulighet for å koble på forsterker) ville jeg heller kjøpt en gitar uten, i og med at du betaler ganske mye for å få pick-up på en akustisk gitar, og dermed trolig får dårligere kvalitet på andre egenskaper ved gitaren. I den prisklassen der tipper jeg du vil få en gitar som er en del bedre dersom du dropper pick-up. I tillegg vil jeg skyte inn et spørsmål om du har vurdert stålstrenger i steden for nylon :)

Vet forresten lite om den spesfikke gitaren du linka til

Lenke til kommentar
Er denne postet her før ?

http://www.ownagevideos.com/page.php?id=510

4940924[/snapback]

Er det en ekte sang, eller er det noe han har mekka selv. Gitarspillingen altså. Bakgrunnsmusikken vet jeg er fra en sang.

5043807[/snapback]

OMG, den var skitrå! Noen som vet hvem som har laget den?

EDIT: Jeg fant GP4-tabs til den! :D

http://home.pchome.com.tw/personal/gtxsjoe/CanonRock.zip

5047697[/snapback]

Jeg holder på å tabbe trommer og gitar 2 til denne tabben, hvis noen er interessert.

5050233[/snapback]

jepp! legg den ut her når du er ferdig =)

Kan noen laste opp tab'en som visstnok er på linken her?

http://home.pchome.com.tw/personal/gtxsjoe/CanonRock.zip

Får ikke lasta ned den av en eller annen grunn :(

Lenke til kommentar
Hvilken akustisk gitar til ca. 2000,- vil dere anbefale?

Har sett meg ut en Ibanez GA5WCE med litt hjelp fra Norsk Musikk. Vet den kan kobles til forsterker og det er en funksjon jeg vil ha..

Noen innvendinger?

Er helt fersk på dette.. :)

5048840[/snapback]

Jeg ville stilt meg spørsmålet om hvor ofte du kommer til å koble den på forsterker. Med mindre du har veldig bruk for pick-up'en (Mulighet for å koble på forsterker) ville jeg heller kjøpt en gitar uten, i og med at du betaler ganske mye for å få pick-up på en akustisk gitar, og dermed trolig får dårligere kvalitet på andre egenskaper ved gitaren. I den prisklassen der tipper jeg du vil få en gitar som er en del bedre dersom du dropper pick-up. I tillegg vil jeg skyte inn et spørsmål om du har vurdert stålstrenger i steden for nylon :)

Vet forresten lite om den spesfikke gitaren du linka til

5050632[/snapback]

Spesifikasjoner :)

Har tenkt litt på hva jeg kunne fått for den prisen uten pickup, og har sett på samme modellen uten pickup(500 kr billigere), men syntes lyden faktisk var hakket kulere på den med pickup.

En annen ting er at jeg synes den er komfortabel å "ha på seg" og liker utseendet ganske godt. :love:

Men hvis noen har noen gode forslag, så tar jeg gjerne imot dem. :)

Edit: Ville i begynnelsen ha stålstrenger, men har fått høre at det er vondere enn nylon, og jeg kan fort miste motet hvis det er vondt.

Endret av galskapen
Lenke til kommentar

Nylon er kjedelig å spille på, hvis du skal spille gitar så må du kunne spille på stålstrenger. Tenk deg du spiller på en nylon kasse gitar og føler deg god og kjøper en el-gitar og det er ett helvete med stål strenger. Like greit å komme over det vonde fort. Og det går fort over. Stål har mye deiligere lyd og (syns jeg)

Lenke til kommentar
Da har jeg et spørsmål til.

I og med at jeg har tenkt å skaffe meg en gitar, så kunne jeg trengt å vite hvilke butikker som er best og billigst på gitarer her i Oslo.

Noen som vet?

:)

5059089[/snapback]

Bor i kristiansand selv da, men jeg var innom imerslund (kick music) sist jeg var der. Masse gitarer der. Ellers er det vel en Riff butikk der også..

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til dere som har erfaring med å bygge gitarer eller har vært borti det:

Jeg har for tiden en stratocaster kopi med sort kropp, så lurer jeg på å skifte den sorte kroppen med enten hvit eller blond farge. Vet noen om en butikk som fører gitarkropper og andre deler til feks Stratocastere?

Lenke til kommentar

Tja...vet ikke om jeg ville ha spandert en ny kropp til en strat-kopi.... hva med å pusse ned og lakkere den du har? Med litt tid og nøyaktighet kan det bli veldig bra.

Ellers kan de aller fleste musikkforhandlere skaffe deg det du vil ha, mot klekkelig betaling selvsagt. Du vil antagelig ende opp med å måtte betale mer enn det du ga for kopien i utgangspunktet.

T'Weed

PS: for å få et lite overblikk over hva ting kan komme til å koste kan du kikke på www.stemac.com

Husk å regne om fra $ til NOK......og legg til frakt.

Lenke til kommentar
Har et spørsmål til dere som har erfaring med å bygge gitarer eller har vært borti det:

Jeg har for tiden en stratocaster kopi med sort kropp, så lurer jeg på å skifte den sorte kroppen med enten hvit eller blond farge. Vet noen om en butikk som fører gitarkropper og andre deler til feks Stratocastere?

5062107[/snapback]

Det finnes mange å velge mellom:

Warmoth: Disse selger strat og andre gitrakropper, hele og hule, og tilbyr også lakkering. De selger også deler og pickuper til strat. Dette er en "stor" leverandør, og er godkjent av Fender.

USA Custom Guitars: Dette er et mindre firma av samme type. Samarbeider med et annet firma om lakkering. Sjekk ut deres "virtual guitar builder", her kan du prøve deg fram med farger og andre deler på skjermen.

StewMac: Stewart MacDondald er den store leverandøren av "altmuligrart" til gitarer.

Det finnes fler, men her er noen å starte med...

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Takk TWFA og T'Weed. Ser ut som jeg må bestille fra statene hvis jeg skal ha noe, og det ser ut til å bli ganske dyrt. Hadde vært greiere om det fantes noen norske leverandører av gitarkropper, men det er vel ikke et så stort market for det.

Har så lyst på blond gitarkropp, men det får vel bli med drømmen :love:

Lenke til kommentar
Takk TWFA og T'Weed. Ser ut som jeg må bestille fra statene hvis jeg skal ha noe, og det ser ut til å bli ganske dyrt. Hadde vært greiere om det fantes noen norske leverandører av gitarkropper, men det er vel ikke et så stort market for det.

Har så lyst på blond gitarkropp, men det får vel bli med drømmen  :love:

5062226[/snapback]

Det finnes nordmenn som lager dem, men de er håndlaget og det blir mye dyrere enn å kjøpe en maskinlaget fra USA. Sånn er det. Men du kan sikkert finne noe rimelig på eBay...

Hvor mye hadde du tenkt å bruke på det?

Geir :)

Lenke til kommentar
Mitt i den følsomme delen på 'The Loner' med Gary Moore, da man bender 1 note opp fra 20-bånd på lyse E, slet strengen så kraftig :!:

Hvilke strenger vil dere anbefale? :w00t:

5063667[/snapback]

Hehe. Bendinga til gary moore er tøff for strenga ja, men til gjengjeld låter det digg som faen da =P

jeg pleier å bruke "earnie ball" regular slinky, funker fett. ryker sjeldent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...