tommmy Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Noen som tilfeldigvis har prøvd Matt Heafy sin signaturEpi? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hvor vanskelig er det å bytte stemmeskruer (hele "stemmesystemet" forsåvidt" på en akustisk gitar? Gitaren er en ca. 30 år gammel Yamaha med 3+3 og på den ene siden er tannhjulet for stemmeskruen helt nedslitt. D-strengen, for å være nøyaktig. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Stemmeskruer er lett å bytte om du finner nye med samme dimensjoner. Skru ut de gamle, sett inn den nye, sett på strenger, done. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Noen som tilfeldigvis har prøvd Matt Heafy sin signaturEpi? Nei, Men min erfaring er at en riktig oppsatt Epiphone er en kjempegod gitar. Jeg har en Epiphone Joe Bonamassa signatur. Det er riktignok ikke i nærheten av samme stil som Matt Heafy, men det er nå Epi begge deler. Fikk Geir Falck i Trondheim til å sette den opp skikkelig med båndsliping, intonering og justering av action. Det skal sies at før jeg leverte den til Falck var den egentlig ganske dårlig åspille på. Etter 'operasjonen' er gitaren mye bedre å spille på enn alle Gibson gitarene som henger på 4sound i Trondehim. De gitarene er sikkert ikke satt opp skikkelig, men det sier nå litt uansett. Eneste jeg kan komme på som er i nærheten av negativt er at Epiphone Les Paul har stygg headstock. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Stemmeskruer er lett å bytte om du finner nye med samme dimensjoner. Skru ut de gamle, sett inn den nye, sett på strenger, done. Skal ta med meg de gamle på musikkforretningen og lete litt. Takk Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Nei, Men min erfaring er at en riktig oppsatt Epiphone er en kjempegod gitar. Jeg har en Epiphone Joe Bonamassa signatur. Det er riktignok ikke i nærheten av samme stil som Matt Heafy, men det er nå Epi begge deler. Fikk Geir Falck i Trondheim til å sette den opp skikkelig med båndsliping, intonering og justering av action. Det skal sies at før jeg leverte den til Falck var den egentlig ganske dårlig åspille på. Etter 'operasjonen' er gitaren mye bedre å spille på enn alle Gibson gitarene som henger på 4sound i Trondehim. De gitarene er sikkert ikke satt opp skikkelig, men det sier nå litt uansett. Eneste jeg kan komme på som er i nærheten av negativt er at Epiphone Les Paul har stygg headstock. Høres bra ut! Er jo heller ikke negativt at han bruker den selv på flere konserter, men når det er kun 1000 eks som blir laget, så spørs det om jeg får tak i en. For sende en mail til luthman og høre Og ja, enig i at headstocken ser dritt ut Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Har tilgode å høre en solidbody epiphone låte like bra som en billig gibson. Det hele ligger i trevirket. Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Noen som vet om en god effektboks for Fender Jaguar MX11 + Marshall AVT-50H med VOX v212bn 12x2 kabinett? Vil helst ha en lyd som passer Metallica, Black Sabbath og Led Zeppelin. Endret 15. august 2013 av iFire Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 litt tregt marked for Explorere for øyeblikket? Får ikke solgt min selv om prisen ligger litt i det laveste laget. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 Hvordan har du priset den da? Jeg kjøpte min Explorer fra 2009, som er hvit, for 5k fra en fyr i Molde. Det var nå i januar. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. september 2013 Del Skrevet 15. september 2013 To nye anskaffelser, en 1983 Gibson Flying V som jeg ikke tror det finnes særlig mange av, og en Carvin V3M trekanals røramp. Dette er kos! 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Nå må du snart poste bilde av alle gitarene sammen. (Bortsett fra Classic Custom'en som du skal sende til meg...) Geir Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 I tilfelle noen skulle være interessert, her er noen album med de mest interessante gitarene. 2012 Gibson Les Paul Classic Custom 2009 Gibson Explorer 1983 Gibson Flying V 2007-2008 Fender Am.Std. Stratocaster PRS SE Custom Semi-Hollow Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Begynner endelig å få kontroll på bottlenecken som jeg har hatt stående i skapet i 5 år. Samt fått inn rytme i spillinga etter mye øving. Ellers har jeg noen flere riff med bottlenecken som passer til sangen som jeg kom etterpå jeg spilla inn det der i kveld -.- Ellers som kan nevnes er at jeg hører på trommer i bakgrunnen gjennom Sequel som ikke er med grunnet jeg ikke har orket å redigere inn trommene. Husker jeg fikk noe tilbakemelding om at riffene mine var kjedelige og uforutsigbare siden jeg spilte det samme om og om igjen. Tror jeg har begynt å få avvendt meg skalaene nå omsider Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Har ei hatt motivasjons for skole denne uka, ikke bra med hensyn på det å komme seg igjennom ukas mattepensum. Derimot så har jeg laget enda en video der jeg har prøvd å endelig lære meg å bruke vibbearma for første gang. Hva tror dere om dette prosjektet`? =) https://www.youtube.com/watch?v=ZyGowUGghZU Endret 10. oktober 2013 av ole_marius Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Er 8000kr en bra pris for en ubrukt LTD EC-1000 Deluxe? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Er 8000kr en bra pris for en ubrukt LTD EC-1000 Deluxe? Koster den ikke rundt den prisen ny da? Syns ihvertfall det var ganske høy pris. Du får jo en ordentlig Esp brukt til 8k Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 8-10k for en EC-1000 ny, så jeg vil si maks 6k (kanskje 7) i dagens marked. Siden den er ubrukt, 7. Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hehe, sjekka litt rundt og ser nå at jeg får den til 9000kr helt ny, dumme meg som spør før jeg sjekker selv.Er det da noen som vil har en LTD EC-1000 og kan si litt om den? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Ganske high end LTD, langtifra dårlige gitarer. However, litt opp i pris kan du få en brukt Gibson LP, så om du er ute etter noe mer tradisjonelt er ikke det utelukket heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå