tom waits for alice Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Det skal nevnes at jeg alltid har ønsket meg en Les Paul 25/50 fra 1979. Da kjøpte jeg meg min første skikkelige elgitar, en Silver Anniversary Stratocaster. Den har jeg fremdeles. Det sto mellom de to, men Les Paul'en kostet formidable 14000 kroner, en uhørt sum i de dager, og Fender-importøren i Norge hadde tatt inn for mange søvstrat'er og solgte dem ut på tilbud for 5500, satt ned fra 10K. (Jeg tjente til sammenligning 4000 brutto i måneden den gangen, og betalte 1500 av dem i husleie.) I mange år kunne man få en slik for det samme som de kostet den gangen, men nå kryper de oppover mot det dobbelte for velholdte eksemplarer. Kjøp deg en Les Paul da. Du fortjener det. Si det til min kone. Jeg bytter gjerne med din Classic Custom. Bare si fra! Geir Endret 9. juni 2013 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Den 25/50 ser veldig ut som den som kalles Les Paul Supreme i disse dager, bortsett fra tailpiecen og miniswitchen som jeg tror den ikke har. Ikke billige, men veldig flotte gitarer. Det er stilig at prisene har dalt såpass mye de siste årene, justert til KPI får man mye mer gitar for pengene i disse dager, både av Fender og Gibson. Jeg kan likevel forstå at fruen ikke nødvendigvis er like enig i at du fortjener en Les Paul. Sikker på at du vil ha min Classic Custom, den er tross alt moddet og har fått noen merker her og der. Er blitt glad i saken. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Ja, litt skrammer skal en god gitar ha. Spiller ingen rolle. Jeg vil ha den! (Jeg hadde planer om å kjøpe en selv, mens de hadde dem hos Hagstrøm/4Sound, men da måtte jeg fått solgt en annen gitar.) Jeg hadde som kjent en Supreme, en Autumn Burst. Hadde bilder av den i tråden en gang, men det domenet har jeg ikke lenger. Solgte den (og et par andre gitarer) for å finansiere mine nye keyboards. Geir Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Artig at den er ettertraktet, men jeg er virkelig ikke sikker på om jeg ville hatt hjerte til å selge den faktisk. Jeg liker at den er litt spesiell, som at den har bakt lønn i gripebrettet. Små quirks, som kan kaller det. Vi får se hva jeg føler når jeg har kjøpt en "ekte" LPC. Veldig misunnelig på deg for den Supremen, og for en finish. Jeg er ikke så glad i bursts generelt, men det finnes definitivt noen flotte av dem, som gjør seg veldig godt med topp i flammelønn. At du solgte den for å finansiere keyboards klarer jeg ikke å forstå på noe plan. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Noen ganger blir man bare ikke bestevenn med en gitar. Jeg har alltid hatt som regel å selge de som aldri blir spilt. Og den ble det så alt for sjelden, uten at jeg kan si med sikkerhet hvorfor. Det var en praktfull gitar. Geir Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 (endret) Det er sant. Blir man ikke venn med en gitar, er det like greit å bli kvitt den og forsøke å finne noe som fungerer bedre. Apropos Les Paul, i dag brukes den til fingergymnastikk i regi av Opeth: Endret 9. juni 2013 av Heilage Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Jeg synes gitaren min lager noen stygge bilyder. Når jeg spiller D eller A strengen kommer det en lysere tone i bakgrunnen. Denne tonen kan bare stoppes ved å røre ved den andre strengen. Det vil si at dersom jeg spiller D strengen og så stopper den med å være borti D, så er det fortsatt en lys tone igjen som bare stopper om jeg er borti A strengen. Og motsatt. Er dette normalt? Jeg synes ikke det høres bra ut, men så har jeg heller ikke mye peiling. Gitaren er bare noen uker gammel, og kostet ca 3000 kroner. EDIT: Kan legge til at dersom jeg spiller den lyse E strengen må jeg presse inn den+ E og A strengen for å få lyden til å bli borte Endret 25. juni 2013 av Pettersenper Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Fikk meg ny gitar i huset for litt over en uke siden, en Ibanes S-Prestige. Så i anledningen vil gjerne ha litt tilbakemelding på noe improvisasjon jeg har gjort den siste uka på disse to klippene. Selv om det er dårlig lydkvalitet pga det er lydopptak fra min PCs mic håper jeg nå det falt i smak da. Og forøvrig kan alle Gibson Les Paul horene ta seg en Bolle, Ibanez Prestige som gjelder! http://www.youtube.com/watch?v=nqskqnTOSXs http://www.youtube.com/watch?v=IT7d468qXDA Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Og forøvrig kan alle Gibson Les Paul horene ta seg en Bolle, Ibanez Prestige som gjelder! Morsom gutt! Men bra spilt, husk bare å gå litt utenfor komfortsonene iblant, slik at du ikke setter deg fast i faste mønster så mye. Det finnes mange spennende måter å improvisere på. Forøvrig, fikk ny strat på fredag: Endret 3. juli 2013 av Heilage Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Know, prøver å lære meg modes istedenfor vanlige skalaer og kun bruke modes og imrpovisere rundt dette. Prøver å lære meg å bruke de forskjellige typer modes avhengig av hvilken streng jeg er på og hvor på gripebretet jeg befinner meg. 1 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Ikke det du lurte på.. men: Modes? Hva er det? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 Denne videoen hjalp meg å forstå Modes veldig godt. Denne linken med tekst er grei å se på etter du har sett videoen. Holder selv på kun med modes nå om dagen. http://www.guitarhabits.com/play-and-apply-the-7-modes-in-7-days-tabs-incl/ 1 Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 trist at jeg må kvitte meg med exploreren min, men sånn er det vel å være fattig student. 5 gitarer på 10 kvadrat ble litt vanskeligere enn jeg hadde trodd. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Ikke selg den. Finn en praktisk måte å ha dem på, jeg har fem gitarer bare ved sofaen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Gift deg. Da får du både større plass og fære gitarer på kort tid. Enten du vil det eller ikke... Geir 1 Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Kanskje det Gitaren er så lite brukt uansett. Likte den aldri så spesielt godt, men trengte en ekstra floyd til et band som nå er oppløst. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 De er ganske kule, til tross for floyden. Jeg har nå alltid foretrukket hardtail, bortsett fra på Strat. Går til innkjøp av en PRS S2 Custom 24 litt senere i år også, så får vi se hvordan jeg liker vibsystemet på den. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Blitt skikkelig fan av Floyd etter en tid med det, men er et makkverk å spille live med. Var derfor jeg måtte gå til innkjøp av en ekstra. Tviler på at der er så populært å stå på scene å stemme floyd mellom sanger. Endret 26. juli 2013 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå