Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Noen som har vært borti Line6 Spider IV-forsterkerne? Lurer på om jeg ikke stikker innom og kjøper en på lørdag.

Har en Line 6 Spider selv. Lydmessig er den helt grei, men jeg synes den blir veldig alt for "fin" og upersonlig. Om du bruker vreng, så vrenger den som bare det, men for min del alt for mye og feil. Effektene er ellers greie, men også de sliter litt med å være for upersonlige for mine ører. Du må nesten bare prøve den, jeg liker den ikke, men mange synes Line6 er helt topp!

 

Brukte den noen år som første forsterker, men byttet den endelig ut i år med en Peavey Classic. Er det din første?

Lenke til kommentar

Det ble den Line6 Spider'n jeg hadde sikla litt på. Fem-og-sytti Watt! :D

 

Merker at den låter litt kunstigere enn jeg er vant med, men det er jo også en haug med innebygde effekter og muligheter jeg enda ikke har fått godtet meg med. Mange av "presetsene" som kommer med er bare møkksanger, men de jeg liker og kan er ganske så lik de faktiske sangene (som master of puppets), men det har vel litt å si på gitaren også.

Elsker clean-lyden av den. Der er den vesentlig bedre enn min Cube 15X.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For en helt grei nybegynnergitar, hvor mye må jeg ut med? Vil helst så lavt ned på prisstigen som mulig, men ønsker selvfølgelig en god lyd... har hatt en særdeles billig el-gitar (merke: Hendrix), men der var det fretbuzz selv når jeg ikke spilte.

 

Edit:

Har vel sånn hovedsaklig kommer fram til at det blir en av disse to. Husk, det er kun til en nybegynner (har spillt litt før, da), men vil jo gjerne ha litt grei lyd også. Litt mer enn kun en kasse med strenger hadde vært fint.

 

Cataluna C81 - 895,- uten frakt

 

Ibanez V72ece - 1995,-

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...