Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Jeg har en drøm om å eie en sort akkustisk gitar som har avkutt (vet ikke hva det heter) så det er lettere å nå høyere bånd over 12 osv.

Også kom jeg over disse to gitarer som gjorde den drømmen oppnåelig. Lurer på om det er noen stor forskjell på dem, og hvem du ville ha anbefalt. Vet man får som man betaler på så det dyre er ofte det beste men.

Ibanez AEG-10E

Ibanez AEL-10E

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fin gitar ass :) den likte jeg veldig godt! men den så litt rundere ut enn det jeg er vandt til å se!

en venn av meg har en sort pickup med stålstrenger. tror den kosta rundt 3000. den er veldig fin. den har foressten cutaway og. Jeg kan godt finne ut hvilken merke det er om du er interessert.

Lenke til kommentar

Testa endel podxt i helga. Og prøvde www.Guitarport.com. Noen andre som har testa dette? Tenkte det skulle bli veldig digg, men var egentlig ikke så bra som jeg hadde håpa, men var et par digge backing tracks der å spille til da.

Lenke til kommentar
Noen som vet av program som viser akkorder på sanger? Altså et slikt program man åpner en sang i, så viser den akkordene.

Noen?

5034977[/snapback]

Kommer ann på hva du mener. Sånn jeg forsto det, med forbehold om feil, mente du å åpne musikkfila .mp3 .ogg .wav etc. i et program, for så å vise akkorder. Glem det. Det finnes ikke. Ihvertfall har jeg aldri hørt om det.

Lenke til kommentar

Og da er mitt strat prosjekt i gang! (Se bilde et par poster over.) En EMG SA ved stolen sammen med to 89'ere. Tone kontrollene blir erstattet av en SPC og en EXG, og plass til en phase switch blir det også. Hvis jeg finner en måte å koble det hele på...

Nå leter vi etter et perfekt stykke solid flammelønn. Må være lett, så ikke det blir et tungt monster med pipete tone. Det begrenser utvalget en del, men jeg har det ikke travelt...

Men det står igjen et par ting. En av de viktigste er hvilken stol jeg skal velge. 90% sikker på at jeg vil ha en vibrato, men hvilken? Jeg er ute etter et moderne uttrykk på gitaren, bildet over lyver om akkurat det.

Min gitarbygger Henki anbefaler en håndlaget tysk en. Mekanisk perfekt, men jeg synes den var litt klumpete. Jeg vil ha noe rent og pent som samtidig er av bra kvalitet

De nyeste jubileumsstratene har en enkel Floyd Rose (tror jeg) som ser ganske straight og bra ut:

f_b_floyd.jpg

Jeg vil definitivt ikke ha noe monster som dette:

floydorg.jpg

Forslag mottas med takk!

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...