Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Relativt viktig

En familie i Vestfold har fått sine 5 gitarer med en samlet verdi stjålet fra sin garasje. Tyvene har ikke tatt noe annet enn gitarene til tross for mye annet dyrt utstyr (Høytalare, miksebrett osv.)

Gitarene er:

Mayones Regius Custom

Mayones Setius Custom

Ibanez Xiphos XPT700

Ibanes RG Micro

LTD EX-260

De to øverste er custom made og burde være lette å kjenne igjen. Disse gitarene har barna spinket og spart til ved jobbing, gaver o.l

Her er en link til Facebooksiden: https://www.facebook.com/pages/Gitartyveri-i-T%C3%B8nsberg-Julen-2011/157314264371258?sk=wall

Ville vært fint om folk kunne spredt dette videre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I dag kjøpte jeg en Line 6 UX2 av en bekjent. Det jeg lurer på her, er hvordan i svarte f*en får jeg lyd ut av den!? Jeg kobla USB'en til pc'en, kobla gitaren til "intrument normal" og plugga AUX i phones. Disse "levelpilene" står helt stille og de to "clip"-lysa blinker annenhver gang. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på mens jeg har sittet å sitt på Marty Schwartz sine filmer.

Hvordan funker det her i Norge om en har lyst å bli gitarlærer, jeg har hørt at mange gjør dette på fritiden for å få litt mer penger. Men trenger en noe utdanning, eller går det mer på talent og evnen til å lære ting vekk?

Ikke at jeg har noen planer om å bli det, men kom bare til å lure på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Selvstendig så handler det vel opp erfaring og evnen til å lære vekk. Men f.eks kulturskolen krever høyskoleutdanning eller tilsvarende. :)

Lenke til kommentar

Selvstendig så handler det vel opp erfaring og evnen til å lære vekk. Men f.eks kulturskolen krever høyskoleutdanning eller tilsvarende. :)

Var det jeg trodde :)

Edit;

Jeg har en Les Paul Gibson junior og en Les Paul epiphone.

Endret av frds
Lenke til kommentar

Amerikansk Fender strat fra 76, Gibson Les Paul R8 (til salgs), Carvin DC127 (til salgs), en pimpa Cort Strat stemt i H og en asiatisk akustisk gitar av mindre kjent merke. Har også stående en amerikansk Fender strat med HSS-oppsett fra 79 og en Martin kassegitar i 20.000 kronersklassen, men de er pappa sine. Skulle jeg gått til innkjøp av noe nytt ville det blitt en telecaster, men det blir nok en god stund til.

Kan slenge med bilder så blir det litt morsommere :)

105643_s.jpg

DSC01860.JPG

DSC01906.JPG

DSC01903.JPG

Lenke til kommentar

Har en 1957 Les Paul Goldtop VOS og en Yamaha RGX420s.

Akkurat begynt i metal band og har funnet ut at plekterene jeg har ikke holder. Har brukket over 30 stykker bare denne uka... Får ikke kjøpt i butikk siden de stort sett bare har Jim Dunlop nylon plektere.

Noen som har en nettbutikk og plektertype å anbefale?

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...