Ikke det? Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Sånn ut av det blå, kjøp Squire'en. T'Weed ja.. det er den jeg har mest lyst på å Men det var en kar som sa at eagle'en var bedre. (kanskje ikke så rart, når kompisen hans driver en butikk som bare selger eagle.. ) Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Det er ikke noen her som har prøvd EMG 60A eller EMG 85, sammenlignet med EMG81? Jeg vurderer å skifte ut en av de to 81'erne på gitaren min. *Skrytebilde* Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Det kommer vel mest an på hvilke sjanger du spiller innen. EMG 81 er leadpickup som er godt egnet for vreng. Disse passer godt innen metal/rock vil jeg tro. Det kunne nok passet bra å byttet ut en av de med 85 (EMG Zakk Wylde består av 81 og 85) men 60 vet jeg ikke så mye om Endret 9. oktober 2005 av Petter (chaos) Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Kan noen hjelpe meg å finne tab'n til "Windir - Saknet" evnt. The Longing. ? Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 911tabs er en søkemotor for tabs på nettet, du kan jo sjekke der Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Har titta der og mange andre steder. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det er ikke noen her som har prøvd EMG 60A eller EMG 85, sammenlignet med EMG81? Hadde EMG 85 en gang, og mener å huske at den lot seg splitte til singlecoil. Sikkert bare aktuelt om du skal bruke den sammen med et par SA'ere på en strat. Ellers synes jeg å huske at den låt fett nok. Til jeg rekonverterte til den passive verden igjen.... T'Weed Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det er ikke noen her som har prøvd EMG 60A eller EMG 85, sammenlignet med EMG81? Hadde EMG 85 en gang, og mener å huske at den lot seg splitte til singlecoil. Sikkert bare aktuelt om du skal bruke den sammen med et par SA'ere på en strat. Ellers synes jeg å huske at den låt fett nok. Til jeg rekonverterte til den passive verden igjen.... T'Weed Innom hw en liten tur. Det går ikke an å coiltappe EMG 85! Kun EMG'er med doble utganger kan coiltappes. Det er en veldig deilig pickup i hals-posisjon i en mahogny gitar, ville valgt denne over 81 uten tvil, har 89 i bru. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det går ikke an å coiltappe EMG 85!Kun EMG'er med doble utganger kan coiltappes. Det er en veldig deilig pickup i hals-posisjon i en mahogny gitar, ville valgt denne over 81 uten tvil, har 89 i bru. Selvsagt. Det var en 89 jeg hadde. Nå bruker jeg bare Bill Lawrence, en L-500 på telecastern, og en XL500 på straten. Skal nok aldri gå aktiv igjen. T'Weed Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg trenger skikkelig hjelp her! håper noen kan svare selv om jeg ikke lager nytt topic. Jeg har en morgan nylonstrengsgitar (sort). det som er problemet er at den mangler sånne bolter å feste gitar-remmen i. Den ene har vi fiksa nå (den som er ca midt på under gitaren) Men det gjenstår å borre inn en til skrue. Enten kan jeg bare feste remmen øverst på halsen, men det ser ikke noe kult ut. så jeg tenkte jeg skulle feste den rett ved "buen" som er bak gitaren akkurat hvor halsen begynner. er det siste alternativet dumt? kan det ødelegge noe? Jeg vil gjerne gjøre det siste, fordi jeg vil at det skal se bra ut. Håper noen kan sende meg en PM med svar. Og om det er mulig vil jeg veldig gjerne vite akkurat HVOR jeg bør borre. takk <3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Stroppen skal festes til headstock på en akustisk. Og visst ser det "kult" ut: Du kan godt skru inn en skrue nede, men treet i siden på gitaren er tynt og skjørt og gir ikke mye feste. Du kan eventuelt skru den inn i "foten" på halsen. EDIT: Etter nærmere ettertanke - og Tumbleweeds advarsel under - anbefaler jeg at du IKKE setter noen skrue rett i siden på gitaren. Jeg vil ikke være ansvarlig for eventuelle skader... Men jeg ville nå gjort som karen over og festet den der den skal. Er det tøft nok for Neil Young er det tøft nok for alle... Geir Endret 12. oktober 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 På barnegitaren som jeg har hatt i en evighet fester jeg stroppen i stemmeskruen..hehe, kanskje ikke optimalt. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Om du velger å skru den rett i siden ville jeg valgt en bolt og mutter i stedet for en treskrue. Ta av strengene og tre bolten gjennom stroppe-knotten og inn gjennom treet, og så stikker du hånden inn gjennom tonehullet på gitaren og trer på en skive før du skrur på mutteren. Nei, nei, nei, nei og NEI! Ikke lag hull i siden på gitaren, I-K-K-E. Dette er tynt, formet tre - og sannsynligvis i ett eller annet laminat. Det tåler ikke den type håndtering. Om du må skru i noe som helst, skru i "foten" på halsen, og da sånn at reimfestet stikker ut rett bakover. Ellers finnes det et reimalternativ som ikke trenger boring/skruing - du har ei reim som du henger rundt halsen, i enden er det en gummibeskyttet krok som du hekter i lydhullet. Frelsesarmeen, javisst, men det funker. T'Weed Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Jeg er enig med deg T'Weed. Strengt tatt var jeg fristet til å si at det ikke gikk an. Men så lenge han er advart mot risikoen er det nå hans gitar. Så derfor sa jeg at hvis han først bestemte seg for å gjøre det, så fikk han gjøre det beste ut av det. Men du har rett i at det er risikabelt, så jeg har editert posten min. Grunnen til at det fungerer med en skue nede på de fleste gitarer ser du hvis du titter inn gjennom tonehullet. Det sitter en trekloss der som forsterker det punktet, det er fordi sidene er formet av to halvdeler som er limt der. Du finne det samme ved halsen, for å forsterke festet av denne: Men hør på Tumbleweed du, Jimstar. Og på Neil Young. Geir Endret 12. oktober 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Klarer ikke helt å slippe lysten på et sett med Joe Barden pickuper, selv om jeg egetlig har bestemt meg for å bruke EMG i min neste strat. Det har vært et lite "høstslepp" på dem (Bardens altså) på eBay i det siste, etter at det knapt har vært noen tilsalgs på lenge. Folk lokkes nok av de høye prisene man kan oppnå. Et sett med Joe Perry-utgaven gikk for 660 dollar her om dagen. Igår gikk det en komplett Mexico-strat med Bardens for 710 dollar på "Buy It Now", det var et godt kjøp, men det ville blitt dyrt å få gitaren til Norge når man egentlig bare trengte pickupene... De fleste auksjoner er desverre "USA only", men det hender at selger lar seg overtale om man spør pent. Litt risky å kjøpe brukte Bardens selvsagt, siden man ikke får reparert dem om det er noe galt. Og de har rykte på seg for å være litt "skjøre" og lett å skade. Som sagt skal jeg ha EMG i min Mary Kaye. Men jeg kan jo lage to, kanskje med denne finishen: Mye pent på Wamoths Showcase: Link Geir Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Barden er selvsagt krem-saker. I den riktige gitaren, og med den riktige ampen (gjerne med en Tube Screamer mellom) gir det lyd til å dø for...! Mulig jeg har nevnt det før, men hva med Lindy Fralin? T'Weed Edit: ....det hjelper jo selvsagt å faktisk kunne spille også.... Endret 12. oktober 2005 av Tumbleweed Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har Fralin-pickuper i min Andy Summers Tribute Tele. Det er også strålende pickuper. Men Bardens har jeg aldri hatt, så det er liksom et hull i min gitarhistorie som burde vært tettet. Har en AnalogMan moddet Tube Screamer (og en Blues Driver), så den siden av saken er grei... Spille kan jeg nok ikke, det er derfor jeg kompenserer med dyrt utstyr, er det ikke slik det er...? Geir Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 takk for hjelpen tror jeg gjør som neil young.. og hvis jeg ikke liker det, så er det egentlig bare å borre en ny skrue.. jeg skal ikke ødelegge denne gitaren, selv om den ikke kostet altfor mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå