MarqsK Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Jeg stemmer Vox, Fender eller Marshall røramp til over 5-6K så har du en start på noe konge ihvertfall Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Kjøpte meg en brukt gitar for et par siden. Hvit Epiphone Les Paul custom med EMG Zakk Wylde humbuckers. Rå og tung lyd! Og ganske god å spille på. Betalte bare 2900 og en snusboks for den! Beste kjøpet jeg har gjort på leeeenge Lenke til kommentar
Negrotron Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Tja, en Epiphone Les Paul burde vel duge til sånt. Eventuelt, om du er ute etter looken i tillegg så har vel LTD og Ibanez bra gitarer i den prisklassen Hva slags pedal brukes egentlig i Metallica? Har en Boss Overdrive, men blir liksom ikke samme.. Har en ibanez grg 170 (mökkagittar) Aner ikke hva slags utstyr de bruker, men tipper en Marshall røramp bringer deg i nærheten. OK, siden jeg da spiller alt fra clapton til metallica til mayer, hva slags amp hadde värt best? Tenker litt på nye vox ac 15, men er ikke sikker. Vox AC15 er et glimrende valg om det er lyden du er ute etter. Ikke gå opp til AC 30, med mindre du skal bruke den ute, eller i veldig store rom – mye lettere å få god lyd. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2011 Del Skrevet 2. september 2011 http://www.sol.no/klipps/video/skulle_kanskje_tro_disse_gutta_var_noen_ar_eldre Når tid får vi en egen tråd for forumbrukernes gitarkunnskaper i live, aka Yuotube? Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Hmm, har kommet frem til at jeg enten vil ha en Marshall Class 5 eller Blackstar HT-5. Spiller egentlig alt mulig. Fra blues til metall.. Lenke til kommentar
Craap Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Marshall C5 er kul, men den spiller også drithøyt til å være 5 watts hjemmeamp. Ingen master på denne. Tonekontrollene er også litt funky. Men gå å prøv begge, både C5 og HT-5.. Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Eg er ingen erfaren gitarist, men eg likar i alle fall min HT-5 veldig godt. God lyd, veldig kjekt med eq og utgang til headphones. Viss det er noko meir eg kan svare på så berre spør Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Noen her som vet om du får tak i Dunlop Primestone plekter i Norge? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Er det ikke bare å sende mail til en forhandler som har Dunlop-plekter og spørre dem'a? BA Musikk skriver på sin plekter-side at de kun lagerfører et utvalg Dunlop-plekter, men at du kan ta kontakt hvis du vil ha en spesiell type. Endret 8. september 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Thakiti Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ingen dum idé det der Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Spesialforhandlere er ofte bra på sånne ting.. Ta f.eks stikker.no, som hovedsaklig selger trommestikker, og har knallbra utvalg. Likevel er det null stress å be dem skaffe spesialmodeller. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Endelig begynner sweepinga å sitte! Men trenger noen tips til støyreduksjon. Noen som har et par triks for å ikke rote så med strengene med picking-hånda? Når jeg øver på sweeping knyter jeg en sokk på strengene, men kan ikke bruke en sokk når jeg spiller sanger Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Okei, nå bestemte E strengen min seg for å plutselig begynne å svaie 30-40 cents nå. What to do? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Okei, nå bestemte E strengen min seg for å plutselig begynne å svaie 30-40 cents nå. What to do? Jeg setter en femmer på at strengen ikke festet skikkelig sist du strenget opp. Dersom jeg tar feil(noe som ville overraske meg) så kan du få intonert gitaren. Enten lese deg opp selv eller levere den til noe kyndige. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Gitaren er en JEM 555 med floyd rose system, så tror ikke det kan være at jeg ikke festet strengen skikkelig. K Kan ikke skjønne at en streng som er låst fast i begge ender bestemmer seg for å vaie i tonen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Den skjønte jeg ikke? Selvsagt kan det være strengen, uavhengig av hvilken bro du har. Dersom dette ikke er tilfellet; ligger floyden plant med gitarkroppens overside? Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Hvis gitaren har et floyd rose system, så pleier strengene være låst øverst på gitaren også. Så strengen kan ikke være festet dårlig. Ligger helt parallelt med gitaren.. Endret 10. september 2011 av ReGaiN 1 Lenke til kommentar
chrisoh Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Noen her som vet om du får tak i Dunlop Primestone plekter i Norge? eBay? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hvis gitaren har et floyd rose system, så pleier strengene være låst øverst på gitaren også. Så strengen kan ikke være festet dårlig. Ligger helt parallelt med gitaren.. Hvis strengen ikke er festet skikkelig i stemmeskruen så kommer den til å slippe litt gjennom låsesystemet på halsen også. Tro meg, jeg har hatt floyd rose selv. Lenke til kommentar
annehelene Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hjelp meg , https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1375092 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå