Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Nå er jeg bare 14, så jeg prioriterte bare gitaren nå i første omgang, fikk med en deluxe gigbag, kabel med livstidsgaranti, og kjøpte en 15 watt roland cube forsterker, og et belte. Gitaren alene var satt ned fra rundt 7000,- til 6500, jeg fikk alt for 7500,-

 

Gitaren er en ny serie fra fender laget i japan, den har kroppen til stratocaster med et f-hull, hals og hodet til tele, og 2 forskjellige humbuckere. Den er lettspilt, og jeg er så langt veldig fornøyd med den.

 

Høres ut som et fornuftig kjøp, grattis med ny gitar :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fender Twin Reverb og en tube screamer.. nei det spørs vel litt på hvor du har planer om å bruke utstyret.. rør-forsterkere må spilles på et visst volum for å få skikkelig utbytte av forsterker'n og det volumet er ofte forbi stue- og gutteromsvolum avhengig av hvor mange watt forsterkeren har..

Lenke til kommentar

Skal snart i nærmeste fremtid skaffe meg en Fender Stratocaster Stevie Ray Vaughan signaturgitar. Noen som har tips for hvilken rør-forsterker jeg bør gå for? Vil ha den skikkelige SRV lyden og til tider en god blues-distortion.

Den viktigste indikasjonen du kan gi oss er budsjett og bruksområde. (Spille hjemme, i band, gigs...)

 

Geir :)

 

Jo, beklager! :p

 

Budsjettet for neste forsterker ligger vel rundt fra 10-20 tusen kroner. Denne har jeg tenkt å bruke hjemme, band, konserter/gigs osv. men mestligens hjemme.

Lenke til kommentar

Hjemme er det nok lav-watt som gjelder. En fet 5-watter holder lenge der.

 

Om du skal dra den med deg ut er det en annen story. SRV-lyden ER en strat med tjukke strenger inn i en Fender-amp. En Fender Vibrolux kommer du f.eks langt med. Fin å dra opp til distortion er den også :)

Lenke til kommentar

Nå når sommmeren kommer har jeg tenkt å sette meg skikkelig inn i det akustiske og teori.

Noen som har noen forslag til noen gode akustiske sanger? Gjerne litt avanserte.

 

layla og tears in heaven av eric clapton er jo fine, du finner akustisk versjon av de på youtube :) ellers så kan bluegrass og country være utfordrende og morsomt å spille :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har hatt en kassegitar noen år, men aldri helt fått dreisen på spillingen. Synes rett og slett gitaren er vond å spille på (i forhold til andre jeg har prøvd). Lurer litt på å kjøpe en ny gitar når økonomien tillater det, men aner ikke hva jeg burde velge. Den jeg har nå, er som sagt en helt ordinær kassegitar. Ingen utganger til forsterker eller noe.

 

Musikken jeg interesserer meg for, er normalt rock/metal, så jeg antar det er musikk jeg vil prøve meg på når jeg har fått lært mer på gitaren. (Tenkte på gitarkurs) Er det da logisk å kjøpe en el-gitar? I så fall, hva trenger jeg? Aner ikke hva en "OK" gitar burde koste, så da kan jeg evt svare her om jeg får noen konkrete forslag.

 

Edit: Kan tenke meg en eventuell makspris på rundt 5000kr. Men gjerne billigere, så kan det heller oppgraderes og kjøpes mer om interessen blir værende.

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...