MarqsK Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Bird inlays er jo så sykt mye fetere enn dot inlays da! Da var en ny gitar i hus. Fender Jaguar Special Edition HH :D:D:D Ga 5000,- for den med nye Seymour Duncan mikker Fornøyd så langt 1 Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) det skal mye til å ødelegge noe ved å skru på trussroden. jeg har eksperimentert litt og skrudd i hytt og pine uten å ødelegge noe. det er bare å justere tilbake hvis det blir feil, men litt teknisk innsikt bør man jo ha. man skjønner jo også at man ikke skal ta i så hardt at man blir svett. holder man seg til å skrue en runde til en av sidene uten å bruke seriøs makt, så skal det mye til å ødelegge noe synes det er merkelig at så mange er redd for å gjøre dette selv det er justering av en gitarhals, og ikke hjernekirurgi Endret 5. juni 2011 av Gridset 2 Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Da ble det ny gitar mens 4sound Gjøvik hadde salg! Akustisk Morgan som var satt på 6000 fikk jeg for litt over 2000 Lenke til kommentar
Craap Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Beklager, men jeg må advare litt: Skru på truss-roden skal du ALDRI ALDRI ALDRI gjøre med mindre du er 100% sikker på at du vet hva du gjør, og at det er siste utvei. Du kan nemlig kun skru en vei, og skrur du for langt kan du i verste fall sprekke hele halsen. Vurderte om jeg skulle skrive det selv, men det er såpass sjeldent at det er det som må til, samt at det som nevnt kun bør gjøres av fagfolk. Dette stemmer ikke. Faktisk vil jeg oppforde alle som driver med gitar å lære seg å stille truss rod. Det er ikke spesiellt vanskelig heller. Søk på nettet og du finner mye god informasjon! 2 Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Beklager, men jeg må advare litt: Skru på truss-roden skal du ALDRI ALDRI ALDRI gjøre med mindre du er 100% sikker på at du vet hva du gjør, og at det er siste utvei. Du kan nemlig kun skru en vei, og skrur du for langt kan du i verste fall sprekke hele halsen. Vurderte om jeg skulle skrive det selv, men det er såpass sjeldent at det er det som må til, samt at det som nevnt kun bør gjøres av fagfolk. Dette stemmer ikke. Faktisk vil jeg oppforde alle som driver med gitar å lære seg å stille truss rod. Det er ikke spesiellt vanskelig heller. Søk på nettet og du finner mye god informasjon! This Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Da var en ny gitar i hus. Fender Jaguar Special Edition HH :D:D:D Ga 5000,- for den med nye Seymour Duncan mikker Fornøyd så langt Gratulerer. Morsomt at klassiske gitarer er på moten igjen, og at de fornyes. Geir Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Gratulerer. Morsomt at klassiske gitarer er på moten igjen, og at de fornyes. Geir Er det noe jeg IKKE kunne tenkt meg så er den en sånn Bc Rich eller Dean eller noe i den duren. Det ser ikke ut i det hele tatt spør du meg. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Du mener altså at dette ikke er en dritpen gitar? Edit: At folk sliter med denne her, skjønner jeg derimot: Endret 12. juni 2011 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Populært innlegg Tremolo Skrevet 12. juni 2011 Populært innlegg Del Skrevet 12. juni 2011 Drittstygge begge to ja. 13 Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Drittstygge begge to ja. Skulle ønske jeg kunne gi deg flere enn en pluss. 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Jeg og Slash er uenige med dere når det gjelder den øverste: Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 men alle andre uten deg og slash er enige om at den gitaren ikke er så fin Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Njæh, er da flere som spiller på BC Rich Mockingbird enn bare oss to. Spesielt siden det er en av de mest populære modellene og en av de som har vært med lengst hos BC Rich. Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Kjøpte nettopp min første el-gitar, Pawn Shop '72 Strat/Tele og alt av utstyr. Kostet 7,5 k for alt sammen. Endret 16. juni 2011 av JRMN Lenke til kommentar
edge Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Grattis med kul gitar! Hvilket utstyr snakker vi? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Gratulerer ja! Det pickup-oppsettet der MÅ jo bare låte kult! Lenke til kommentar
Lnik Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Nå er jeg bare 14, så jeg prioriterte bare gitaren nå i første omgang, fikk med en deluxe gigbag, kabel med livstidsgaranti, og kjøpte en 15 watt roland cube forsterker, og et belte. Gitaren alene var satt ned fra rundt 7000,- til 6500, jeg fikk alt for 7500,- Gitaren er en ny serie fra fender laget i japan, den har kroppen til stratocaster med et f-hull, hals og hodet til tele, og 2 forskjellige humbuckere. Den er lettspilt, og jeg er så langt veldig fornøyd med den. Endret 16. juni 2011 av JRMN Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Har funnet ut at jeg må få meg en delaypedal.. Hva slags bruker dere, og hva gjør den bra/dårlig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Bruker Boss DD-7. Står fast i analog-modus og har en tap-tempo pedal fra Loopmaster. Den gjør akkurat det den skal for min del. Lenke til kommentar
edge Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Har funnet ut at jeg må få meg en delaypedal.. Hva slags bruker dere, og hva gjør den bra/dårlig? Har en Malekko Ekko( ) her. Fin gammel-type delay, men med gode muligheter for å dra ut til laaaange sweeps. Bruker den mest til litt slapback på soloer, så da er bufferen fin(liten volumboost) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå