Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det skal mye til å ødelegge noe ved å skru på trussroden. jeg har eksperimentert litt og skrudd i hytt og pine uten å ødelegge noe. det er bare å justere tilbake hvis det blir feil, men litt teknisk innsikt bør man jo ha. man skjønner jo også at man ikke skal ta i så hardt at man blir svett. holder man seg til å skrue en runde til en av sidene uten å bruke seriøs makt, så skal det mye til å ødelegge noe :) synes det er merkelig at så mange er redd for å gjøre dette selv :) det er justering av en gitarhals, og ikke hjernekirurgi :)

Endret av Gridset
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager, men jeg må advare litt:

 

Skru på truss-roden skal du ALDRI ALDRI ALDRI gjøre med mindre du er 100% sikker på at du vet hva du gjør, og at det er siste utvei. Du kan nemlig kun skru en vei, og skrur du for langt kan du i verste fall sprekke hele halsen.

 

Vurderte om jeg skulle skrive det selv, men det er såpass sjeldent at det er det som må til, samt at det som nevnt kun bør gjøres av fagfolk.

 

Dette stemmer ikke. Faktisk vil jeg oppforde alle som driver med gitar å lære seg å stille truss rod. Det er ikke spesiellt vanskelig heller. Søk på nettet og du finner mye god informasjon!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager, men jeg må advare litt:

 

Skru på truss-roden skal du ALDRI ALDRI ALDRI gjøre med mindre du er 100% sikker på at du vet hva du gjør, og at det er siste utvei. Du kan nemlig kun skru en vei, og skrur du for langt kan du i verste fall sprekke hele halsen.

 

Vurderte om jeg skulle skrive det selv, men det er såpass sjeldent at det er det som må til, samt at det som nevnt kun bør gjøres av fagfolk.

 

Dette stemmer ikke. Faktisk vil jeg oppforde alle som driver med gitar å lære seg å stille truss rod. Det er ikke spesiellt vanskelig heller. Søk på nettet og du finner mye god informasjon!

This

Lenke til kommentar

Nå er jeg bare 14, så jeg prioriterte bare gitaren nå i første omgang, fikk med en deluxe gigbag, kabel med livstidsgaranti, og kjøpte en 15 watt roland cube forsterker, og et belte. Gitaren alene var satt ned fra rundt 7000,- til 6500, jeg fikk alt for 7500,-

 

Gitaren er en ny serie fra fender laget i japan, den har kroppen til stratocaster med et f-hull, hals og hodet til tele, og 2 forskjellige humbuckere. Den er lettspilt, og jeg er så langt veldig fornøyd med den.

Endret av JRMN
Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg må få meg en delaypedal.. Hva slags bruker dere, og hva gjør den bra/dårlig?

Har en Malekko Ekko( :D ) her. Fin gammel-type delay, men med gode muligheter for å dra ut til laaaange sweeps. Bruker den mest til litt slapback på soloer, så da er bufferen fin(liten volumboost) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...