edge Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Betyr vel at Gitarhuset venter på den fra leverandør.. Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei igjen Ja vil tippe noe sånt Mvh Tommy Guttormsen Teknisk Sjef Epost: [email protected] Mobil: (+47) Telefon: (+47) 38 000 779 Fra: Kristian Myhre [mailto:[email protected]] Sendt: 13. mai 2011 10:40 Til: Gitarhuset Post Emne: RE: SV: SV: ANGÅENDE ingen gitar?? Høres bra ut ;-) Det tar ca. en uke + 3-6 dager førden kommer til meg? -------------------------------------------------------------------------------- From: [email protected] To: [email protected] Subject: SV: SV: ANGÅENDE ingen gitar?? Date: Fri, 13 May 2011 07:48:47 +0000 Hei Gitaren ligger på fjernlager Jeg bestiller den ned til oss Så sender vi den så fort den kommer inn døra her altså, jeg har ventet ei uke ca. og fikk en mail med sporingsnummer, men ... Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Tipper de har automatikk mellom bestillingssystemet og posten. Slik at posten får registrering med en gang de får bestillinga. Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Ja, kan godt være.. Litt lei av å vente, har ventet i 14 dager nå... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg jobber sjøl i en bedrift som sender ut pakker. Vi kan skrive ut disse fancy etikettlappene "når vi vil", og da genereres sporingsnummer. Posten mottar dog ikke "data om sending" før pakken leveres på en omlastingsterminal. Litt tåpelig at de skriver ut lappen såpass tidlig hvis de må bestille fra fjernlager, dog. 1 Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 åja, NÅ, finally Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 30.05.2011 20:21, 4606 KRISTIANSAND S bor like ved trondheim, kristihimmelfart på torsdagen, får den sikkert neste uke en gang -.' Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Oslo i morra kveld, Trondheim på onsdag kveld. Har du griseflaks har du den på fredag Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Oslo i morra kveld, Trondheim på onsdag kveld. Har du griseflaks har du den på fredag Hadde vært fiint ! Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Sendingen er sortert og videresendt 31.05.2011 09:24, 0024 OSLO :-DDD Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Fikk gitaren idag! Men noen av båndene skurrer, noe jeg burde/kan gjøre? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Intonerer ikke gitarhuset gitaren før de sender den fra seg? :o Tynnere strenger, heve/senke bridge er vel det enkleste du kan gjøre sjøl. Deretter file bånd/topnut (her trenger du KANSKJE en ordentlig gitarfikser). Geir på 3'45 i Trondheim er en råtass på sånt. Hadde akkurat BC Richen min hos ham. Nå er den deilig. Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Ja, okei Fikk med en lappe i gitar eske hvor det sto at den er fabrikk justert, og at jeg kanskje måtte gjøre noe selv for å få den perfekt. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Ja, okei Fikk med en lappe i gitar eske hvor det sto at den er fabrikk justert, og at jeg kanskje måtte gjøre noe selv for å få den perfekt. Send en mail til Gitarhuset... Det her er snakk om dårlig båndarbeid med mindre du har ekstrem lav action (strengehøyde) på gitaren... Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Eventuelt tjukke strenger kombinert med lav stemming kombinert med lav action. .013 i C har det med å klirre hvis action er lav, selv om gitaren ikke nødvendigvis er feiljustert. Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Jeg vet virkelig ikke hvor ille dette er, men det sinnsykt irriterende å måtte høre den stygge skurre lyden bedre enn de powergrepene jeg slår når jeg spiller med cuben -.- Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg vet virkelig ikke hvor ille dette er, men det sinnsykt irriterende å måtte høre den stygge skurre lyden bedre enn de powergrepene jeg slår når jeg spiller med cuben -.- klirrer den i alle bånd? eller bare noen (hvilke i såfall)? det er nok bare å stramme halsen en liten smule, hadde samme problem på en akustisk gitar som jeg kjøpte ny. var bare å stramme halsen litt, så var det i orden. men det er såklart ikke lett å vite når man ikke har gitaren her det du kan prøve er å løsne det dekselet som er nederst på gitarens hode, og stramme skruen som er under. stram den en halv runde, stem gitaren og se om det blir bedre en annen ting du kan gjøre er å skru opp broen på gitaren (der strengene hviler nederst). det er to flat-hode skruer der du kan skru en kvart eller halv runde opp (husk å slakke strengene først) Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 Tusen takk, skal prøve på dt :-) Har en kamerat som har god peiling, tar med gitaren til han på mandag ;-) Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 (endret) La merke til en random liten detalj på fretboardet: Gitarhuset.no: Den jeg fikk: Why? Endret 4. juni 2011 av Kristiandre Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 4. juni 2011 Del Skrevet 4. juni 2011 PRS SE Tremonti har bird inlays som en nyvinning av 2011: http://www.prsguitars.com/semarktremonti/specs.php Dog bruker selv PRS det gamle bildet med dot inlays. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jeg vet virkelig ikke hvor ille dette er, men det sinnsykt irriterende å måtte høre den stygge skurre lyden bedre enn de powergrepene jeg slår når jeg spiller med cuben -.- klirrer den i alle bånd? eller bare noen (hvilke i såfall)? det er nok bare å stramme halsen en liten smule, hadde samme problem på en akustisk gitar som jeg kjøpte ny. var bare å stramme halsen litt, så var det i orden. men det er såklart ikke lett å vite når man ikke har gitaren her det du kan prøve er å løsne det dekselet som er nederst på gitarens hode, og stramme skruen som er under. stram den en halv runde, stem gitaren og se om det blir bedre en annen ting du kan gjøre er å skru opp broen på gitaren (der strengene hviler nederst). det er to flat-hode skruer der du kan skru en kvart eller halv runde opp (husk å slakke strengene først) Beklager, men jeg må advare litt: Skru på truss-roden skal du ALDRI ALDRI ALDRI gjøre med mindre du er 100% sikker på at du vet hva du gjør, og at det er siste utvei. Du kan nemlig kun skru en vei, og skrur du for langt kan du i verste fall sprekke hele halsen. Vurderte om jeg skulle skrive det selv, men det er såpass sjeldent at det er det som må til, samt at det som nevnt kun bør gjøres av fagfolk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå