Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen

 

Ja vil tippe noe sånt

 

 

 

 

 

Mvh

 

Tommy Guttormsen

Teknisk Sjef

 

 

 

 

Epost:

[email protected]

 

Mobil:

(+47)

 

Telefon:

(+47) 38 000 779

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fra: Kristian Myhre [mailto:[email protected]]

Sendt: 13. mai 2011 10:40

Til: Gitarhuset Post

Emne: RE: SV: SV: ANGÅENDE ingen gitar??

 

 

 

Høres bra ut ;-)

Det tar ca. en uke + 3-6 dager førden kommer til meg?

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

From: [email protected]

To: [email protected]

Subject: SV: SV: ANGÅENDE ingen gitar??

Date: Fri, 13 May 2011 07:48:47 +0000

 

Hei

 

Gitaren ligger på fjernlager

 

Jeg bestiller den ned til oss

 

Så sender vi den så fort den kommer inn døra her

 

 

 

altså, jeg har ventet ei uke ca. og fikk en mail med sporingsnummer, men ...

Lenke til kommentar

Jeg jobber sjøl i en bedrift som sender ut pakker. Vi kan skrive ut disse fancy etikettlappene "når vi vil", og da genereres sporingsnummer. Posten mottar dog ikke "data om sending" før pakken leveres på en omlastingsterminal. Litt tåpelig at de skriver ut lappen såpass tidlig hvis de må bestille fra fjernlager, dog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Intonerer ikke gitarhuset gitaren før de sender den fra seg? :o

 

Tynnere strenger, heve/senke bridge er vel det enkleste du kan gjøre sjøl. Deretter file bånd/topnut (her trenger du KANSKJE en ordentlig gitarfikser).

 

Geir på 3'45 i Trondheim er en råtass på sånt. Hadde akkurat BC Richen min hos ham. Nå er den deilig.

Lenke til kommentar

Ja, okei ;)

 

Fikk med en lappe i gitar eske hvor det sto at den er fabrikk justert, og at jeg kanskje måtte gjøre noe selv for å få den perfekt.

 

Send en mail til Gitarhuset... Det her er snakk om dårlig båndarbeid med mindre du har ekstrem lav action (strengehøyde) på gitaren...

Lenke til kommentar

Jeg vet virkelig ikke hvor ille dette er, men det sinnsykt irriterende å måtte høre den stygge skurre lyden bedre enn de powergrepene jeg slår når jeg spiller med cuben -.-

 

klirrer den i alle bånd? eller bare noen (hvilke i såfall)?

 

det er nok bare å stramme halsen en liten smule, hadde samme problem på en akustisk gitar som jeg kjøpte ny. var bare å stramme halsen litt, så var det i orden. men det er såklart ikke lett å vite når man ikke har gitaren her :p det du kan prøve er å løsne det dekselet som er nederst på gitarens hode, og stramme skruen som er under. stram den en halv runde, stem gitaren og se om det blir bedre :) en annen ting du kan gjøre er å skru opp broen på gitaren (der strengene hviler nederst). det er to flat-hode skruer der du kan skru en kvart eller halv runde opp (husk å slakke strengene først) :)

Lenke til kommentar

Jeg vet virkelig ikke hvor ille dette er, men det sinnsykt irriterende å måtte høre den stygge skurre lyden bedre enn de powergrepene jeg slår når jeg spiller med cuben -.-

 

klirrer den i alle bånd? eller bare noen (hvilke i såfall)?

 

det er nok bare å stramme halsen en liten smule, hadde samme problem på en akustisk gitar som jeg kjøpte ny. var bare å stramme halsen litt, så var det i orden. men det er såklart ikke lett å vite når man ikke har gitaren her :p det du kan prøve er å løsne det dekselet som er nederst på gitarens hode, og stramme skruen som er under. stram den en halv runde, stem gitaren og se om det blir bedre :) en annen ting du kan gjøre er å skru opp broen på gitaren (der strengene hviler nederst). det er to flat-hode skruer der du kan skru en kvart eller halv runde opp (husk å slakke strengene først) :)

 

Beklager, men jeg må advare litt:

 

Skru på truss-roden skal du ALDRI ALDRI ALDRI gjøre med mindre du er 100% sikker på at du vet hva du gjør, og at det er siste utvei. Du kan nemlig kun skru en vei, og skrur du for langt kan du i verste fall sprekke hele halsen.

 

Vurderte om jeg skulle skrive det selv, men det er såpass sjeldent at det er det som må til, samt at det som nevnt kun bør gjøres av fagfolk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...