Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Eric Clapton - Layla (Acoustic) Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 (endret) Finnes det en norsk (eller utenlandsk forsåvidt) gitarbutikk som selger småtteri som stemmeskruer, capo, slide o.l. med gratis frakt? Edit: Det er litt kjipt å betale 20 kr for en ting og 100 kr i frakt Endret 26. mai 2011 av DevilFish Lenke til kommentar
Khapha Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Finnes det en norsk (eller utenlandsk forsåvidt) gitarbutikk som selger småtteri som stemmeskruer, capo, slide o.l. med gratis frakt? Edit: Det er litt kjipt å betale 20 kr for en ting og 100 kr i frakt www.dealextreme.com er en ganske så god side. Alt fraktes fritt fra Kina, tror jeg, men du må være klar over at det vil ta omtrent 3 uker før du får varen. Men du får den/de for en meget god penge, da. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Dealextreme Har handle et par ting der før, men har de gitar utstyr og? det vist jeg ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Ja, de har gitarutstyr. Men, leveringstiden er så lang at jeg hadde heller brukt noen kroner ekstra og funnet en annen butikk. Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Har nettopp kjøpt en Roland Cube 80x fra gitarhuset, (men så fort at dt hadde holdt seg med 60x :L) Og så lurer jeg på om jeg burde kjøpe en Boss OD-3 Overdrive eller en BOSS FS-6 Fotpedal? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 FS-6 er fin mtp. at du kan slå av og på simuleringer og effekter på cuben. OD-3 er fin dersom du skal bytte amp en gang i fremtiden så kan du fortsatt bruke den. Dog. i det du er kommet til det punktet at du vil bytte amp så vil du vel fort også bytte pedal så jeg ville nok gått for FS-6. Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 FS-6 er fin mtp. at du kan slå av og på simuleringer og effekter på cuben. OD-3 er fin dersom du skal bytte amp en gang i fremtiden så kan du fortsatt bruke den. Dog. i det du er kommet til det punktet at du vil bytte amp så vil du vel fort også bytte pedal så jeg ville nok gått for FS-6. ok, takk Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Noen som har giddet å prøvd å funnet ut hvordan du kan få en "god" "Marshall" lyd med en Roland cube? Du kan jo ikke få det likt, men noe lignende? Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 British-kanalen, gain rundt kl 2, opp med mids på eq, resten kl 12(muligens litt ned på diskant). 1 Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 skal på prøvespilling med et metallica inspirert band her snart, men har ingen anelse om hvilke forsterker innstillinger jeg skal bruke! Har en Boss ME-25 og får tilgang på en marshall stack. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Spilte inn i studio for 1.5 uke siden. Blei litt hissig fordi jeg alltid bomma på takta, så det gikk litt utover gitaren. Men sangen blei ferdig slutt! Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Oi, det der er jo en skikkelig drøy sprekk? Hadde min BC Rich inne på verksted selv her for noen uker siden pga det hadde slått seg i topnut'en, slik at G-strengen begynte å klirre åpent. Fikk høre at "Njaaa, enten er det 500 spenn, eller så er det 2000 spenn, litt avhengig av hvor mye som må gjøres". Fasit ble 900 spenn, dog. Way to go. Men nå er den flink og fin å spille på igjen Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 skal på prøvespilling med et metallica inspirert band her snart, men har ingen anelse om hvilke forsterker innstillinger jeg skal bruke! Har en Boss ME-25 og får tilgang på en marshall stack. Noen som har noen forslag? Bruk vrengen i ampen(om det er en skikkelig Marshall, that is), litt chorus og delay på solo osv Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Oi, det der er jo en skikkelig drøy sprekk? Hadde min BC Rich inne på verksted selv her for noen uker siden pga det hadde slått seg i topnut'en, slik at G-strengen begynte å klirre åpent. Fikk høre at "Njaaa, enten er det 500 spenn, eller så er det 2000 spenn, litt avhengig av hvor mye som må gjøres". Fasit ble 900 spenn, dog. Way to go. Men nå er den flink og fin å spille på igjen Dæven! Tror ikke jeg gidder å sende den inn på verksted. Den er fortsatt til å spille på+at lyden fortsatt er like fin. Sparer heller til ny gitar! Lenke til kommentar
Br0dskive Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hei! Jeg har en gammel akustisk gitar som faren min kjøpte i 1986. Jeg har de siste dagene forsøkt å finne et gitarcase til den fordi jeg tenkte å ha den med meg når jeg skal ut å reise i sommer. Gitaren er relativt stor, for det meste bred, og jeg sliter derfor med å finne et case som passer. Jeg googlet litt etter gitarmerket "Chaser" siden det er det som står øverst på gitarhodet. Jeg ble veldig overrasket når det viste seg at det knapt går å finne et eneste bilde av en gitar med dette merket. Det virker nesten som om det aldri har eksistert! Har noen andre hørt om dette merket? Jeg kan forøvrig nevne at det står "made in japan" på baksiden av hodet, så jeg går utifra at det er/var en Japansk produsent. - Mathias Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Formen noe ala sånn? Isåfall er det vel en Jumbo-gitar, antar jeg. Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Siste status Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding 27.05.2011 09:19 Posten/Bring har fått melding fra avsender om at det kommer en sending, men denne er foreløpig ikke mottatt. For eventuelle spørsmål, ta kontakt med avsender Vært sånn siden torsdag kveld -.-' Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Hva handler det her om/hva venter du på? Lenke til kommentar
Kristiandre Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 PRS SE tremonti fra gitarhuset! http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1695 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå