Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer reglene med å kjøpe gitar i utlandet så for å ta med seg på flyet hjem?

Ta den med til gaten og spør om du kan ta med deg gitaren ombord(Kan vel muligens være en ide å ringe selskapet først slik at de får en sjangs til å ordne plass). Spør tollerne så har du hadd den lenge, bare vært veldig forsiktig :p

Lenke til kommentar

Vurderer å ta med gitaren på ferie i sommer, og heldigvis fikk jeg svar på fly delen lenger oppe, så det jeg lurer på er alternativ til forsterker. Har lite lyst å dra med meg den vanlige og kunne tenkt meg en av de bærbare/portable.

 

Noen som har gode forslag på alternativer som er liten og låter bra nok?

Lenke til kommentar

Takk for svar, men Champion 600 er jo nesten like stor som min vanlig Fender Frontman 15R da. :p Hadde egentlig tenkt meg en på halvparten av størrelsen.

 

Roland MC virker litt mer fornuftig, men hadde vært super med enda litt mindre.

 

VOX AMPlug virker nok for litt kveldsjamming. Vet ikke hva som er best av å ha en klengende på gitaren hele tiden eller en løs boks.

 

Tenker bedre å bare stikke innom butikkene og se hva som er av utvalg.

 

Joda, har sendt en mail til flyselskapet også, men tviler de er så strenge på det. Er jo alternativet å bare sjekke alt inn, men da er det stor sjanse for at ting blir "forsvunnet". :p (Nei, så gal er jeg ikke heldigvis)

Lenke til kommentar

Da har jeg gått til innkjøp av en nydelig Les Paul Junior som første el-gitar og trenger forsterker. Jeg ikke i band (enda), men skal ha en liten framføring i den lokale kultursalen. Spiller mest rock og GnR Tenker å kjøpe en fremtidsrettet forsterker.

 

Har funne to forsterkere som valget står mellom det er en Marshall Class 5 butikk og en Marshall Haze 15 butikk.

 

Class 5'en er en 5 Watts forsterker uten noen effekter, er en combo og koster 3,5k på nett. Denne har en bryter som gir lav lyd (laverer en soveromsnivå) og har mulighet for å bruke hodetelefoner.

Haze 15 har masse effekter, er 15 Watt og er todelt. Hvis man kjøper begge delene får man så mye rabatt at nærmest får med kabinettet.

 

Regner med at jeg vil bli fornøyd med begge to, men trenger bare en... Hvordan burde jeg gå for og hvorfor?

Endret av Hoikka
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg er stor fan av Marshall Class 5 (en av de få Marshall forsterkerene jeg liker). Den er enkel, har fet vreng og låter brukbart clean. Men, samtidig så finnes det mye annet som jeg også ville sett på.

 

Vox Night Train

Fender Blues Jr

Blackstar HT-5

Orange Tiny Terror

Lenke til kommentar

Haze 15 har masse effekter, er 15 Watt og er todelt. Hvis man kjøper begge delene får man så mye rabatt at nærmest får med kabinettet.

 

Du får jo ikke noe lyd med kun forsterkertoppen :p Du må jo ha med kabinettet.

 

Isteden for Marshall, ville jeg heller gått for en av disse:

Vox AC15 (Jeg har AC30, og jeg tør å si at det er det beste jeg noensinne har prøvd, og at det er tidenes forsterker.)

Vox VT30 hvis du vil ha veldig mange forskjellige effekter.

Fender Blues Jr.

Orange Tiny Terror

 

Lykke til med valg av forsterker ;):)

Lenke til kommentar

har fått tak i en veldig gammel ibanez gitar fra 70-tallet :)

DA var prosjektet ferdig og gitaren er i drift! :)

 

slik ble resultatet

før: (bildet ble tatt i ganske dårlig lys, det var verre enn det ser ut, veldig mange riper i lakken som ikke viser på bildet f.eks.)

post-201109-0-23821500-1305927944_thumb.jpgpost-201109-0-43810900-1305928741_thumb.jpg

etter:!

post-201109-0-79241400-1305928013_thumb.jpgpost-201109-0-18811200-1305928757_thumb.jpg

 

hva som er blitt gjort: Delene som manglet har blitt skiftet ut med tilsvarende deler (original deler er så å si umulig å skaffe) , den har blitt polert med guitar scratch remover for å få vekk mange riper (det funket overraskende bra), og pickup dekslene har blitt pusset for å få vekk de stygge merkene.

 

Etter å ha fiklet litt med halsen og nut'n (noen av sporene var alt for djupe og jeg måtte legge en liten plastbit oppi de for å bli kvitt klirrelyd) så ble den faktisk veldig god å spille på, og lyden er fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

En virkelig flott gitar du har fått deg der.

 

Fint å se at det fortsatt finnes folk som er villig til å legge litt arbeid i gode gamle gitarer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...