MarqsK Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Kompisen min har en sånn goldtop, den er jo übersweet! Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Kompisen min har en sånn goldtop, den er jo übersweet! Syk gitar! Anbefalest til de grader! Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 For første gang på et år så har jeg kjøpt noe annet enn Ernie Ball-strenger, og denne gangen blei det X-rockers Way-Low. 13-65! Må si jeg blei litt skuffa her. For det står på pakken:"Recommended for C tuning". Men problemet mitt er at jeg ikke stemme høyere enn Standar B. Hvis jeg stemmer noe høyere enn det, så strekker fjærene seg. Er det noe jeg kan gjøre med det, eller må jeg bare gå for tynnere strenger? Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Kompisen min har en sånn goldtop, den er jo übersweet! Syk gitar! Anbefalest til de grader! Det er prisen som svir litt da. 27K... Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Kompisen min har en sånn goldtop, den er jo übersweet! Syk gitar! Anbefalest til de grader! Det er prisen som svir litt da. 27K... hahaha ja Var ekstremt heldig og fikk den uten en skramme for 15k Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 For første gang på et år så har jeg kjøpt noe annet enn Ernie Ball-strenger, og denne gangen blei det X-rockers Way-Low. 13-65! Må si jeg blei litt skuffa her. For det står på pakken:"Recommended for C tuning". Men problemet mitt er at jeg ikke stemme høyere enn Standar B. Hvis jeg stemmer noe høyere enn det, så strekker fjærene seg. Er det noe jeg kan gjøre med det, eller må jeg bare gå for tynnere strenger? Det har jo ingenting med om det er ernie ball eller et annet merke å gjøre at fjærene blir for stramme. Er det snakk om floyd her, eller en annen bru? Uansett, når du endrer strengetykkelse så er det vanlig å måtte gjøre et lite oppsett for at det skal bli stabilt, spesielt om det er floyd rose. Hvis du helst vil unngå det, så er det nok ikke så dumt å gå for noen tynnere strenger slik at spenningen blir ca. som den var før. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Var ekstremt heldig og fikk den uten en skramme for 15k Det der er faen ikke gøy engang! Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Var ekstremt heldig og fikk den uten en skramme for 15k Det der er faen ikke gøy engang! JOOOO Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 For første gang på et år så har jeg kjøpt noe annet enn Ernie Ball-strenger, og denne gangen blei det X-rockers Way-Low. 13-65! Må si jeg blei litt skuffa her. For det står på pakken:"Recommended for C tuning". Men problemet mitt er at jeg ikke stemme høyere enn Standar B. Hvis jeg stemmer noe høyere enn det, så strekker fjærene seg. Er det noe jeg kan gjøre med det, eller må jeg bare gå for tynnere strenger? Det har jo ingenting med om det er ernie ball eller et annet merke å gjøre at fjærene blir for stramme. Er det snakk om floyd her, eller en annen bru? Uansett, når du endrer strengetykkelse så er det vanlig å måtte gjøre et lite oppsett for at det skal bli stabilt, spesielt om det er floyd rose. Hvis du helst vil unngå det, så er det nok ikke så dumt å gå for noen tynnere strenger slik at spenningen blir ca. som den var før. Jeg sa ikke at det var merket sin skyld. Måtte bare si at jeg kjøpte noe annet enn Ernie Ball, har hatt det samme problemet med et Ernie Ball-set før og. Det er ikke snakk om Floyd Rose. Da får jeg sjekke om jeg kan gjøre noe med det! Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 @Nonamesleft: Jeg gir deg en god pris, bare fordi det er deg: 10K. Nå må du slå til! Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 For første gang på et år så har jeg kjøpt noe annet enn Ernie Ball-strenger, og denne gangen blei det X-rockers Way-Low. 13-65! Må si jeg blei litt skuffa her. For det står på pakken:"Recommended for C tuning". Men problemet mitt er at jeg ikke stemme høyere enn Standar B. Hvis jeg stemmer noe høyere enn det, så strekker fjærene seg. Er det noe jeg kan gjøre med det, eller må jeg bare gå for tynnere strenger? Det har jo ingenting med om det er ernie ball eller et annet merke å gjøre at fjærene blir for stramme. Er det snakk om floyd her, eller en annen bru? Uansett, når du endrer strengetykkelse så er det vanlig å måtte gjøre et lite oppsett for at det skal bli stabilt, spesielt om det er floyd rose. Hvis du helst vil unngå det, så er det nok ikke så dumt å gå for noen tynnere strenger slik at spenningen blir ca. som den var før. Jeg sa ikke at det var merket sin skyld. Måtte bare si at jeg kjøpte noe annet enn Ernie Ball, har hatt det samme problemet med et Ernie Ball-set før og. Det er ikke snakk om Floyd Rose. Da får jeg sjekke om jeg kan gjøre noe med det! Hehe okaj, tolka innlegget ditt litt feil. Hvordan gitar og bru er det snakk om egentlig? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 @Nonamesleft: Jeg gir deg en god pris, bare fordi det er deg: 10K. Nå må du slå til! Solgt! Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 For første gang på et år så har jeg kjøpt noe annet enn Ernie Ball-strenger, og denne gangen blei det X-rockers Way-Low. 13-65! Må si jeg blei litt skuffa her. For det står på pakken:"Recommended for C tuning". Men problemet mitt er at jeg ikke stemme høyere enn Standar B. Hvis jeg stemmer noe høyere enn det, så strekker fjærene seg. Er det noe jeg kan gjøre med det, eller må jeg bare gå for tynnere strenger? Det har jo ingenting med om det er ernie ball eller et annet merke å gjøre at fjærene blir for stramme. Er det snakk om floyd her, eller en annen bru? Uansett, når du endrer strengetykkelse så er det vanlig å måtte gjøre et lite oppsett for at det skal bli stabilt, spesielt om det er floyd rose. Hvis du helst vil unngå det, så er det nok ikke så dumt å gå for noen tynnere strenger slik at spenningen blir ca. som den var før. Jeg sa ikke at det var merket sin skyld. Måtte bare si at jeg kjøpte noe annet enn Ernie Ball, har hatt det samme problemet med et Ernie Ball-set før og. Det er ikke snakk om Floyd Rose. Da får jeg sjekke om jeg kan gjøre noe med det! Hehe okaj, tolka innlegget ditt litt feil. Hvordan gitar og bru er det snakk om egentlig? Er snakk om en LTD M-50 med en tremolo bridge Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 @Nonamesleft: Jeg gir deg en god pris, bare fordi det er deg: 10K. Nå må du slå til! Solgt! Tihi. On a totally different note, har dere sett gitaren til Jarle Bernhoft? Den er sykt fet, han har bytta ut de to øverste strengene med basstrenger sånn at han kan loope bass mns han spiller, ganialt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Stakkars halsen! Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Var i Nevada Music i Portsmouth i går, som er en av Englands største gitarbutikker. HOLY SHIT! Det var gitarer over frikkins alt! Og jeg fikk prøvd flere av gitarene jeg har sett på, Gretsch Power Jet, Rickenbacker 330, G# gitaren. On that note: Rickenbacker er noe av det beste jeg har prøvd, noensinne! Har sykt lyst til å ta den med hjem, men det er stress med fly og sånn Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Noen her som kan anbefale en billig rørforsterker med typisk 5 watt eller tilsvarende som det går ann å guffe på litt med og få en akseptabel vrenglyd som kan brukes til noe mer heavy enn Ac/Dc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Var i Nevada Music i Portsmouth i går, som er en av Englands største gitarbutikker. HOLY SHIT! Det var gitarer over frikkins alt! Og jeg fikk prøvd flere av gitarene jeg har sett på, Gretsch Power Jet, Rickenbacker 330, G# gitaren. On that note: Rickenbacker er noe av det beste jeg har prøvd, noensinne! Har sykt lyst til å ta den med hjem, men det er stress med fly og sånn Hehe, nesten litt ironisk at du måtte til England for å få prøvd G#-gitaren. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Haha, tenkte det samme. Kunne prøvd den i Norge og, men når jeg var der, kunne jeg likeågodt prøve den Lenke til kommentar
BlueCreature Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hvordan fungerer reglene med å kjøpe gitar i utlandet så for å ta med seg på flyet hjem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå