Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Rent og tydelig? Det finnes vel omtrent ikke amper på markedet som spiller renere eller tydeligere enn clean-kanalen på en Cube.

 

Den modulerer en Roland Jazz Chorus 120. Kanskje tidenes reneste og tydeligste gitarforsterker. Forøvrig også trolig verdens beste transistor-forsterker.

Lenke til kommentar

Rent og tydelig? Det finnes vel omtrent ikke amper på markedet som spiller renere eller tydeligere enn clean-kanalen på en Cube.

 

Den modulerer en Roland Jazz Chorus 120. Kanskje tidenes reneste og tydeligste gitarforsterker. Forøvrig også trolig verdens beste transistor-forsterker.

 

nå må du huske at cube 15 (som han har fra før) ikke er lik de andre cubene. den har bare 4 boss-effekter (som forøvrig låter ganske dårlig, og ingen reverb eller moduleringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Rent og tydelig? Det finnes vel omtrent ikke amper på markedet som spiller renere eller tydeligere enn clean-kanalen på en Cube.

 

Den modulerer en Roland Jazz Chorus 120. Kanskje tidenes reneste og tydeligste gitarforsterker. Forøvrig også trolig verdens beste transistor-forsterker.

 

nå må du huske at cube 15 (som han har fra før) ikke er lik de andre cubene. den har bare 4 boss-effekter (som forøvrig låter ganske dårlig, og ingen reverb eller moduleringer.

Moduleringseffektene har da ingenting å si for clean-lyden eller klarheten. Men Cube 15 mangler veldig mye bass sammenlignet med de andre i serien. Og det er klart, Cube 80 låter en del bedre enn Cube 15.

Lenke til kommentar

Er det bare el-gitarer det går i her heller? Selv er jeg i ett fantastisk forhold med min akustiske Cort CJ-7X.

 

Tror det varierer ja, selv har jeg en Furch D40 CM som jeg hadde lest masse om på forumet her og angrer ikke et sekund.

Har prøvd den på Musik-Magazinet i Bergen. Regnet med den kostet 15-2000 kroner. Var jo en helt fantastisk gitar! Nydelig lyd! Ble sjokkert når jeg så prisen på nettsidene deres når jeg kom hjem.

Endret av Sir Zu Zwat
Lenke til kommentar

Har prøvd den på Musik-Magazinet i Bergen. Regnet med den kostet 15-2000 kroner. Var jo en helt fantastisk gitar! Nydelig lyd! Ble sjokkert når jeg så prisen på nettsidene deres når jeg kom hjem.

Ja, fikk den til rundt 4000 - 5000 på musikktorvet i Skien, litt dristig å kjøpe den uten å ha prøvd den, men det viste seg jo å være et knallkjøp. Eneste ulempen er at det ikke er cutaway på den, men det har man elgitarer til ;) Kikka på gitaren din nå, fin! Cort er generelt et undervurdert merke spør du meg.

Lenke til kommentar

faen! Sitter og irriterer meg pga mens jeg fredlig satt og byttet floyd rose gitaren min til mitt siste sett med strenger så sleit E-strengen meg rett opp i trynet. En helt ny streng, mens jeg strammet en annen... Tre timer med styr bare for at dritten skal slite. Frister faen meg bare å selle hele gitaren allerede.

Lenke til kommentar

faen! Sitter og irriterer meg pga mens jeg fredlig satt og byttet floyd rose gitaren min til mitt siste sett med strenger så sleit E-strengen meg rett opp i trynet. En helt ny streng, mens jeg strammet en annen... Tre timer med styr bare for at dritten skal slite. Frister faen meg bare å selle hele gitaren allerede.

 

Enda en grunn til at jeg aldri skal ha floyd rose :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...