Bordplate Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Tenkte noe litt mer som Marshall Comboene. Har en Cube-15 og regner med de to har omtrent samme lyd, noe jeg ikke liker så veldig. Viktig at den spiller rent og tydelig så folk skjønner notene. Kanskje en billig/brukt rør-amp. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 cube 15 har mye dårligere lyd og færre instilliger enn de andre cubene, bare så det er sagt! har en cube 15 selv, og den kan ikke måle seg med de andre versjonene (80, 30, 20, microcube osv) av den Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Rent og tydelig? Det finnes vel omtrent ikke amper på markedet som spiller renere eller tydeligere enn clean-kanalen på en Cube. Den modulerer en Roland Jazz Chorus 120. Kanskje tidenes reneste og tydeligste gitarforsterker. Forøvrig også trolig verdens beste transistor-forsterker. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Haha! Lo sykt godt av denne her Endret 8. april 2011 av NoNamesLeft 3 Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Rent og tydelig? Det finnes vel omtrent ikke amper på markedet som spiller renere eller tydeligere enn clean-kanalen på en Cube. Den modulerer en Roland Jazz Chorus 120. Kanskje tidenes reneste og tydeligste gitarforsterker. Forøvrig også trolig verdens beste transistor-forsterker. nå må du huske at cube 15 (som han har fra før) ikke er lik de andre cubene. den har bare 4 boss-effekter (som forøvrig låter ganske dårlig, og ingen reverb eller moduleringer. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Er det bare el-gitarer det går i her heller? Selv er jeg i ett fantastisk forhold med min akustiske Cort CJ-7X. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Er det bare el-gitarer det går i her heller? Selv er jeg i ett fantastisk forhold med min akustiske Cort CJ-7X. Tror det varierer ja, selv har jeg en Furch D40 CM som jeg hadde lest masse om på forumet her og angrer ikke et sekund. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Rent og tydelig? Det finnes vel omtrent ikke amper på markedet som spiller renere eller tydeligere enn clean-kanalen på en Cube. Den modulerer en Roland Jazz Chorus 120. Kanskje tidenes reneste og tydeligste gitarforsterker. Forøvrig også trolig verdens beste transistor-forsterker. nå må du huske at cube 15 (som han har fra før) ikke er lik de andre cubene. den har bare 4 boss-effekter (som forøvrig låter ganske dårlig, og ingen reverb eller moduleringer. Moduleringseffektene har da ingenting å si for clean-lyden eller klarheten. Men Cube 15 mangler veldig mye bass sammenlignet med de andre i serien. Og det er klart, Cube 80 låter en del bedre enn Cube 15. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Er det bare el-gitarer det går i her heller? Selv er jeg i ett fantastisk forhold med min akustiske Cort CJ-7X. Tror det varierer ja, selv har jeg en Furch D40 CM som jeg hadde lest masse om på forumet her og angrer ikke et sekund. Har prøvd den på Musik-Magazinet i Bergen. Regnet med den kostet 15-2000 kroner. Var jo en helt fantastisk gitar! Nydelig lyd! Ble sjokkert når jeg så prisen på nettsidene deres når jeg kom hjem. Endret 9. april 2011 av Sir Zu Zwat Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Meg + AC30 + Fender Strat = Den beste trekanten noensinne. + Mad Professor Sweet Honey Overdrive som tar en tur innom en gang iblant Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 Moduleringseffektene har da ingenting å si for clean-lyden eller klarheten. Men Cube 15 mangler veldig mye bass sammenlignet med de andre i serien. Og det er klart, Cube 80 låter en del bedre enn Cube 15. Hmmm...får kanskje prøve Cube-80 neste gang jeg er innom da? Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Har prøvd den på Musik-Magazinet i Bergen. Regnet med den kostet 15-2000 kroner. Var jo en helt fantastisk gitar! Nydelig lyd! Ble sjokkert når jeg så prisen på nettsidene deres når jeg kom hjem. Ja, fikk den til rundt 4000 - 5000 på musikktorvet i Skien, litt dristig å kjøpe den uten å ha prøvd den, men det viste seg jo å være et knallkjøp. Eneste ulempen er at det ikke er cutaway på den, men det har man elgitarer til Kikka på gitaren din nå, fin! Cort er generelt et undervurdert merke spør du meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Akustiske gitarer uten cutaway er det stikk motsatte av ulempe. Cutaway'en stjeler resonans og klang. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 faen! Sitter og irriterer meg pga mens jeg fredlig satt og byttet floyd rose gitaren min til mitt siste sett med strenger så sleit E-strengen meg rett opp i trynet. En helt ny streng, mens jeg strammet en annen... Tre timer med styr bare for at dritten skal slite. Frister faen meg bare å selle hele gitaren allerede. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Kikka på gitaren din nå, fin! Cort er generelt et undervurdert merke spør du meg. Er meget fornøyd men den, spesielt med tanke på at jeg fikk den for 2800. Mye gitar for pengene! Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 faen! Sitter og irriterer meg pga mens jeg fredlig satt og byttet floyd rose gitaren min til mitt siste sett med strenger så sleit E-strengen meg rett opp i trynet. En helt ny streng, mens jeg strammet en annen... Tre timer med styr bare for at dritten skal slite. Frister faen meg bare å selle hele gitaren allerede. Enda en grunn til at jeg aldri skal ha floyd rose Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Hahaha! Fikset det idag, og foretrekker nesten den (Yamaha RGX420s) forran min 57' Custom Goldtop Endret 11. april 2011 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Akustiske gitarer uten cutaway er det stikk motsatte av ulempe. Cutaway'en stjeler resonans og klang. Ja, er i grunnen bare en bagatell, er som sagt det man har elgitarer til Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 57' Custom Goldtop I came. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 (endret) 57' Custom Goldtop I came. jeg og... hver eneste gang Endret 14. april 2011 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå