Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok gutta...har terpa litt alternative picking og har ca 1500 takter på samvittigheten, men har fortsatt en liten 'tension' i armen. Er det bare å fortsette for å bli kvitt denne?

 

Og noen gode øvelser for å bli bedre på sin alternative-picking?

http://www.justinguitar.com/images/TE_images/TE-002-TheSpider-tab.pdf

Den er en god kombinasjon av hopping mellom strenger og vekslende plekteranslag :)

 

Humlens Flukt (Flight Of The Bumble Bee) er også en røver :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Men, lett verdt det. HHH SG med Bigsby produsert i Skandinavia. Blir nesten ikke kulere enn det!!

 

made in Japan. står det på baksiden, men ja det er nok verdt det :)

Litt kjipere, men uansett. Fet gitar!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Kan noen her hjelpe meg med ny gitarforsterker?

 

Jeg hadde en Fender Princeton '65 (transistor) som jeg egentlig var rimelig fornøyd med, men som var aaalt for høylytt for mitt bruk.

 

Uansett, jeg er ute etter en ny gitarforsterker helst rør 15-30 Watt. Jeg spiller mest blues/rock, men også en del pop.

 

Jeg bruker en Stratocaster med Texas Specials-pickups.

 

Prisklassen er 0-5000. Dess billigere dess bedre selvsagt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Fet forsterker, men er redd den aldri får leve opp til sitt potensiale når jeg ikke kommer til å få brukt den på høyere lydnivåer. Har tenkt litt på Blues Jr. dog.

Lenke til kommentar

Hot Rod er fremdeles sykt nice på lavt. Det er jo 40watt.

Men du sier noe i Blues jr. Har ikke prøvd den selv, men jeg har prøvd Blues Deluxe som er utrolig nice.

 

Edit: Hvis lavt volum har veldig mye å si, ville jeg gått for en VOX VT30, har en selv, og er sykt fornøyd. Du kan stille ned wattstyrken på den, sånn at du får utnytta mye av ampen selv på lavt volum.

Endret av DevilFish
Lenke til kommentar

Kan noen her hjelpe meg med ny gitarforsterker?

 

Jeg hadde en Fender Princeton '65 (transistor) som jeg egentlig var rimelig fornøyd med, men som var aaalt for høylytt for mitt bruk.

 

Uansett, jeg er ute etter en ny gitarforsterker helst rør 15-30 Watt. Jeg spiller mest blues/rock, men også en del pop.

 

Jeg bruker en Stratocaster med Texas Specials-pickups.

 

Prisklassen er 0-5000. Dess billigere dess bedre selvsagt.

15 "rørwatt" kan være ganske hølytt, og det blir nesten like høylytt som princeton. om du skal spille lavt med god lyd så bør du ha en 5 watts rørforsterker.

 

om du ganger "rørwatt" med 3 så får du ca det tilsvarende i transistor-watt. så en 15 watts rørforsterker blir 45 watt. :)

Lenke til kommentar

om du ganger "rørwatt" med 3 så får du ca det tilsvarende i transistor-watt. så en 15 watts rørforsterker blir 45 watt. :)

 

Dette stemmer nok ikke. En watt er 1 watt uavhengig om snakk om transistor eller rør. Du kan derimot tyne en rørforsterker hardere før lyden blir dårlig/ubehagelig da de klipper på en mykere og mer behagelig måte enn transistor gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Korrekt!

 

Og tro meg, 15 rørwatt er ikke i nærheten av av Fender Princetons ca. 150 (trekker 185 fra strømnettet og regner med noe effekttap i interne kretser).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...