Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Enig.. Stiller heller spørsmål ved Tremolos evne til å skru? Vreng-kanalen er da ypperlig til rock/blues?

Må da få lov til å mislike vrengkanalen på en amp uten å bli beskyldt for manglende evne til å skru lyd. Har ampen selv og bruker mye heller pedaler på clean-kanalen enn å skru på vreng-kanalen ettersom jeg ikke syns den er det helt store..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Enig.. Stiller heller spørsmål ved Tremolos evne til å skru? Vreng-kanalen er da ypperlig til rock/blues?

Må da få lov til å mislike vrengkanalen på en amp uten å bli beskyldt for manglende evne til å skru lyd. Har ampen selv og bruker mye heller pedaler på clean-kanalen enn å skru på vreng-kanalen ettersom jeg ikke syns den er det helt store..

Joda absolutt, var ikke ment som et personangrep. Beklager om jeg var for krass! Unødvendig.

Lenke til kommentar

Metronom og öv på det du gjör men i sakte tempo, og rytmen skal sitte perfekt, og alle toner skal väre godt markerte. Oppdater oss om 1-2 uker til :)

Da ska jeg dra fram metronomen når jeg kommer hjem fra skolen! Skal også oppdatere om 1-2 uker! :D

 

Bra, da jeg var yngre var jeg klabbete og øvde raskt og slurvete, og så mange resultat ble dårlige fordi rytmen og markeringer av toner ble dårlig. Nå sitter jeg ofte med metronom og øver ekstremt sakte, kanskje 30-50% av tempo for å få muskleminnet til å huske den akkurat riktige måten å gjøre det på.

 

Jobber med denne låta: Canarios

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Tror jeg er i ferd med å gjøre noe lite gjennomtenkt, så trenger kjapp råd. Har en LTD KH-202 gitar som jeg skal skifte strenger på, og hadde bestilt DR Black Beauties strenger, fordi jeg tenkte det ville være kult med svarte strenger. Ser nå selvsagt at de vil muligens "forsvinne" på gitaren siden både finishen og HH-pickupene er svarte. Har heldigvis en pakke med vanlige D'addario også, så lurer på hvilken jeg skal gå for. Blir de svarte veldig overkill på denne gitaren og heller bør gå til de vanlige? Hadde vært fint med kjapp svar.

Lenke til kommentar

Tror jeg er i ferd med å gjøre noe lite gjennomtenkt, så trenger kjapp råd. Har en LTD KH-202 gitar som jeg skal skifte strenger på, og hadde bestilt DR Black Beauties strenger, fordi jeg tenkte det ville være kult med svarte strenger. Ser nå selvsagt at de vil muligens "forsvinne" på gitaren siden både finishen og HH-pickupene er svarte. Har heldigvis en pakke med vanlige D'addario også, så lurer på hvilken jeg skal gå for. Blir de svarte veldig overkill på denne gitaren og heller bør gå til de vanlige? Hadde vært fint med kjapp svar.

Prøv og se? Tipper du blir lei av svarte strenger fort nok, uansett :p

 

Gitaren er så overkill uansett at tviler på at noen kommer til å bite seg nevneverdig merke i det :p

Lenke til kommentar

Når man har en Floyd Rose er det ikke bare å prøve og se. :p Er slit nok med å skifte ett sett, orker ikke dobbelt arbeid, derfor jeg spør her først. ;) Nå gjør jeg ikke dette for noen andre enn meg selv da, så spørsmålet er heller hva jeg vil merke eventuelt. Åh, decisions desicions.

Lenke til kommentar

De er coated ja, har ikke spilt med slike strenger før, så vet ikke hvor behagelig og spillbar de er. Føler jeg er på vei til å gjøre en rookie mistake, men man lærer av sine feil så... :p Ja, ok, får prøve da. Kvelden er lang så rekker sikkert å skifte to ganger om nødvendig. :p

Lenke til kommentar

Nok en gang overdramatiserte jeg fælt. :p Gikk veldig bra dette da, man må bare passe på å stemme hver streng på nytt ved hver strengskifte. Så skrur man på låsene og foretar en siste finjustering med skruene og ta da, en gitar som ikke trenger å stemmes på en stund. :)

 

Ble ikke verst dette her, de er synlige og godt spillbare. Merker ikke så mye forskjell i lyden heller. Bruker nok disse helt til de blir slitt. Takk for all hjelp iallfall.

 

Så glemte jeg selvsagt å svare deg på oljingen. Jeg ble anbefalt å bruke gripebrettrens først, vente i noen minutter og deretter smøre sitronoljen. Jeg tok og smurte litt i hvert bånd og gnidde inn oljen med en ren klut parallellt med båndene (opp og ned). Fikk rensa en del og lukter godt. :)

Endret av Myst
Lenke til kommentar

God lukt er undervurdert! Bruker selv voks på trommestikkene med tropisk duft, det lukter ganske fint når jeg får varmet opp voksen osv.

 

In other news:

 

Har noen sett BC Rich Mockingbird Pro X Hardtail i Norge, enda? (Altså uten Floyd Rose'n). Den ser fantastisk fet ut, og vil passe ganske bra mot ESP Eclipse'n den andre gitaristen vår har.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Har ett problem med min floyd rose bridge! Tror jeg trenger å olje den på en måte (dette er litt vanskelig å forklare) Hvis jeg stemmer gitaren og bøyer den littegrann "oppover" er det noen ganger den blir der, den har liksom 4-5 steder den "stopper". Er ikke sikkert dere skjønner, er litt dårlig forklart, men den har liksom "rustet" (den er ikke rusten), så jeg trenger å gjøre den "glattere".

 

Håper dere forstår :p

Lenke til kommentar

Er ikke sikker om jeg skjønte helt, men henger den seg igjen når du bøyer altså? FR pleier å være fastholdt med kun to skruer så vidt jeg vet og skal ikke skape problemer egentlig. Kan det hende du har strammet strengen for mye? Så i musikksjappa at de hadde sprøytelignende sak for å olje broer. Kanskje er det den du trenger for å olje broen og se hvordan det går? Fant den ikke i nettbutikken men hvis du stikker innom nærmeste butikk, kan de sikkert hjelpe deg.

 

Faktisk, tror jeg det er bedre du stikker innom butikken og viser hva som er galt. Er lite vi kan hjelpe med når vi ikke vet hvordan problemet ser ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...