Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gadd ikke å gjøre noe grundig på den sangen der nå, men slik det hørtest ut tror jeg du bare kan leke deg litt i F#-tonearten, så skulle du finne det ut ganske greit! :) (Akkordprogresjonen i verset blir da antageligvis F#-H-C#).

 

By the way, er det noen her som har hørt et album av Alex Argento som heter EGO? Marco Sfogli spiller gitar der, tar så jævlig av. Har lett litt rundt på nettet, men finner ingen tabs/noter, så lurte på om noen vet om en plass jeg kan kjøpe/laste ned tablatur eller noter til f.eks. Syncrhonal Steps?

 

OG, om du er gitarist er det bare å sjekke ut sangen Alex Argento - Synchronal Steps med en gang, jeg ble ihvertfall imponert! :)

Endret av Eurodude
Lenke til kommentar

Gadd ikke å gjøre noe grundig på den sangen der nå, men slik det hørtest ut tror jeg du bare kan leke deg litt i F#-tonearten, så skulle du finne det ut ganske greit! :) (Akkordprogresjonen i verset blir da antageligvis F#-H-C#).

 

By the way, er det noen her som har hørt et album av Alex Argento som heter EGO? Marco Sfogli spiller gitar der, tar så jævlig av. Har lett litt rundt på nettet, men finner ingen tabs/noter, så lurte på om noen vet om en plass jeg kan kjøpe/laste ned tablatur eller noter til f.eks. Syncrhonal Steps?

 

OG, om du er gitarist er det bare å sjekke ut sangen Alex Argento - Synchronal Steps med en gang, jeg ble ihvertfall imponert! :)

Takktakk.

Jeg har bare spilt gitar en liten stund og da mest metal så jeg henger veldig etter på grep og roligere musikk.

Lenke til kommentar

Har spilt el-gitar og bass i flere år nå, men har i det siste fått skikkelig sansen for både klassisk og spansk gitar. Er så blank på klassisk spilling så jeg laster opp det jeg arbeider med for tiden for bedømming :)

 

ChoroNo1.mp3

 

er originalen. Det jeg selv hører er at jeg mangler klang, får se hvordan det blir med nye strenger da klassiske gitarer er sykt følsomme for slikt. Ellers øker jeg for mye? Skulle gjerne hadd bedre "swing" i rytmen også. Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Høres bra ut Sebbe thumbup.gif

 

Okey, ny forsterker tid!

Velget står mellom to forsterkere Fender Blues Deluxe (Pris: ca. 8K) og AC30C2 (Pris: ca. 7-8K)

Det jeg digger med AC30'en er den utrolig gode punchen jeg får av den og tone cuten. Den har også konge vreng, men det har jeg pedaler som ordner, så det er egentlig litt uaktuelt.

Digger lyden i blues deluxen og, og så har du jo den nydelige Fender reverben, som ingen andre klarer å få liek bra.

 

Kan noen hjelpe meg med å ta valget?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Høres bra ut Sebbe thumbup.gif

 

Okey, ny forsterker tid!

Velget står mellom to forsterkere Fender Blues Deluxe (Pris: ca. 8K) og AC30C2 (Pris: ca. 7-8K)

Det jeg digger med AC30'en er den utrolig gode punchen jeg får av den og tone cuten. Den har også konge vreng, men det har jeg pedaler som ordner, så det er egentlig litt uaktuelt.

Digger lyden i blues deluxen og, og så har du jo den nydelige Fender reverben, som ingen andre klarer å få liek bra.

 

Kan noen hjelpe meg med å ta valget?

Først som sist så kan du lære deg at du skal rimelig syke pedaler for å ha en god grunn til å ikke bruke vrengen på ampen. Denne er som regel mye bedre og mer dynamisk enn det en pedal noen gang kan klare å få til. Videre så ville jeg ikke kjøpt en så dyr amp uten å prøve den selv, og ettersom at begge to er ganske vanlige skulle det ikke være et stort problem å finne en sjappe som har begge. Ta med deg gitaren din og effektene dine og be om å få prøve de på begge ampene. Først da kan du ta en sikker avgjørelse. :)

Lenke til kommentar

Har selv en Fender Hot Rod Deluxe, elsker den. Reverben som du sier, "crunch" vrengen og fin clean sound. Nå vet jeg ikke hvor like disse to ampene er da.

Vrengkanalen(e) på hot-rodden er helt krise spør du meg. Cleanen er derimot fin også kostern jo ikke all verden.

 

Devilfish: Du må prøve begge og finne ut hvilken du liker best. Så enkelt er det. (Selv har jeg en svakhet for det meste av utstyr det står "Fender" på og er veldig glad i clean-lyden man får ut av de fleste Fender-amper..)

Lenke til kommentar

Tenker jeg får ta meg en tur til byen, og finne en butikk som har begge.

Har prøvd begge to, men det var ved forskjellige anledninger, så jeg har aldri fått prøvd dem opp mot hverandre.

Det som smelter meg mest hos fender er jo som sagt clean-lyden og reverben.

Lenke til kommentar

Har selv en Fender Hot Rod Deluxe, elsker den. Reverben som du sier, "crunch" vrengen og fin clean sound. Nå vet jeg ikke hvor like disse to ampene er da.

Vrengkanalen(e) på hot-rodden er helt krise spør du meg. Cleanen er derimot fin også kostern jo ikke all verden.

 

Devilfish: Du må prøve begge og finne ut hvilken du liker best. Så enkelt er det. (Selv har jeg en svakhet for det meste av utstyr det står "Fender" på og er veldig glad i clean-lyden man får ut av de fleste Fender-amper..)

 

Synes vrengkanalen passer ypperlig for musikk som Hendrix, Rolling Stones og annen eldre rock/blues.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Har selv en Fender Hot Rod Deluxe, elsker den. Reverben som du sier, "crunch" vrengen og fin clean sound. Nå vet jeg ikke hvor like disse to ampene er da.

Vrengkanalen(e) på hot-rodden er helt krise spør du meg. Cleanen er derimot fin også kostern jo ikke all verden.

 

Devilfish: Du må prøve begge og finne ut hvilken du liker best. Så enkelt er det. (Selv har jeg en svakhet for det meste av utstyr det står "Fender" på og er veldig glad i clean-lyden man får ut av de fleste Fender-amper..)

 

Synes vrengkanalen passer ypperlig for musikk som Hendrix, Rolling Stones og annen eldre rock/blues.

Enig.. Stiller heller spørsmål ved Tremolos evne til å skru? Vreng-kanalen er da ypperlig til rock/blues?

Lenke til kommentar

Holder på å lære meg sweeping.

[spolier]http://www.youtube.com/watch?v=1jppy0fc3tc

 

Hva syns dere? Hvor lenge tror dere jeg må øve til det blir "perfekt"?

 

Øv med lavere tempo så du får inn rytmen, vanskelig å "lære vekk" det som blir feil hvis det sitter i muskelminnet, men jeg synes du er på god vei.

Umkay.. Takk for tips. Begynte å øve skikkelig på sweeping denne uka. Har du noen sanger med lavt tempo og sweeping, eller burde jeg dra fram metronomen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...