Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har begynt å kjenne ubehag i håndleddet i det siste etter mye øving. Er veldig redd for å forverre det, og lurer på om noen har tips til oppvarming før øving?

 

Har bandøvelse om en time, så hadde vært flott med noen tips til noen øvelser å varme opp med... :)

Lenke til kommentar

Har begynt å kjenne ubehag i håndleddet i det siste etter mye øving. Er veldig redd for å forverre det, og lurer på om noen har tips til oppvarming før øving?

 

Har bandøvelse om en time, så hadde vært flott med noen tips til noen øvelser å varme opp med... :)

 

Helt vanelig :) Gled deg til du kjenner tomelen din etter noen timer med barre grep.

Lenke til kommentar

Hos meg går det stort sett i Elixir. De holder seg lenge, og når man har et titalls gitarer og basser så er det et poeng. Om jeg spilte mer aktivt hadde jeg nok variert typen etter gitaren.

 

Geir :)

 

vurderer å prøve coated strenger neste gang :)

 

er det disse? eller er det en annen type som er best? de var da ikkje so mye dyrere heller

Lenke til kommentar

Satser på å lære meg sweep picking nå. Er et hel*ete å holde høyrehånna fra den venstre.

 

Jeg bruker utelukkende economy-picking (blanding av sweep og alternate), og har gjort det helt siden jeg lærte meg å spille noter. Er det egentlig noen som helst grunn til å bruke noe annet enn "raskeste vei" til neste streng?

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Dessverre er det nå blitt innført en lov om at du kun kan spille på denne gitaren om du skal spille Immortal.

 

 

... but srsly, så lenge den har 6 strenger kan den spille hva som helst av gitarmusikk. ;) Jeg har ikke noe problem med å bruke Strat til blackmetal, selv om Jackson V eller BC Rich Warlock vel er det de "tøffe" gutta bruker.

 

Jeg er forresten ikke så glad i SG, av alle ting. Et eller annet med den skriker "AC/DC" veldig høyt i trynet mitt.

Lenke til kommentar

Haha. Blir definitivt ingen BC Rich på meg. Er mulig å ha litt class selv om man digger svartmetall :) Må teste en meksikaner neste gang jeg er innom gitarbutikken da.

 

Han fyren på gitarbutikken sa at jeg burde ha tykkere strenger og tune ned gitaren for å spille black metal. Men det er vel mest brukt i death metal? Mulig jeg tar feil, men forbinder slikt med gammel amerikansk daumetall.

 

EDIT: Jeg digger SG, men jeg liker også AC/DC. Mulig det er derfor...

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar

Er det noen som er Fender Strats fan her? :) Har isåfall en quiez.

 

Skal handle en strat på nettet, en Fender Strat MIJ serial (E +6 )

 

Henhold til Guitar Nucleus sine sider, er denne straten laget i tidsrommet mellom 1984-1987.

skrur du av halsen, så står det " ST 562F " bakpå, noe som ifølge google er riktignok en MIJ fra 1988.

Gitaren har også Kahler Spyder Tremolo orginalt, noe som kan tyde på at dette er en Fender Strat Special?

Ps ; ikke forveksle denne med "SuperStrat" som er med humbuckere. Denne er bare pickups

 

Alt på gitaren er orginalt, å i god stand, sett bortifra 25år med spilling og riper. Hva er cirkus vanlig pris for denne? Siden jeg antar det er en Special, å siden den visstnok er en tidlig E-serie, så burde jo denne være litt høyere prisa enn MIM fra sene 90-tallet, som ligger på ca 4-500dollar i statene brukt.

 

Muligheter for å få solgt videre i Norge?

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

Haha. Blir definitivt ingen BC Rich på meg. Er mulig å ha litt class selv om man digger svartmetall :) Må teste en meksikaner neste gang jeg er innom gitarbutikken da.

 

Han fyren på gitarbutikken sa at jeg burde ha tykkere strenger og tune ned gitaren for å spille black metal. Men det er vel mest brukt i death metal? Mulig jeg tar feil, men forbinder slikt med gammel amerikansk daumetall.

 

EDIT: Jeg digger SG, men jeg liker også AC/DC. Mulig det er derfor...

 

Death metal er vanligvis E-stemt, ja, men .010 og .011 er nok ikke dumme valg på strengetykkelsen. Etter å ha vært på Entombed på fredag som var må jeg jo spise i meg kommentaren om at man kun kan bruke BC Rich til deathmetal :p

 

Stratocaster går helt fint det - men du må ha fatstrat, benevnt HSS (humbucker ved bro, singlecoil i midt og ved hals) eller HH (dobbel humbucker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...