TheSoapmaker Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg koser meg godt med Ernie Ball Skinny Top Heavy Bottom (10-52). Vurderer å kjøpe meg noe litt tjukkere. Som Ernie Ball Beefy Slinky. Spiller alt fra Standar E til Drop B, så hadde vært greit med litt tjukkere strenger så strengene ikke blir som gele når jeg har stemt gitaren så lavt. Lenke til kommentar
Defo Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har begynt å kjenne ubehag i håndleddet i det siste etter mye øving. Er veldig redd for å forverre det, og lurer på om noen har tips til oppvarming før øving? Har bandøvelse om en time, så hadde vært flott med noen tips til noen øvelser å varme opp med... Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har begynt å kjenne ubehag i håndleddet i det siste etter mye øving. Er veldig redd for å forverre det, og lurer på om noen har tips til oppvarming før øving? Har bandøvelse om en time, så hadde vært flott med noen tips til noen øvelser å varme opp med... Helt vanelig Gled deg til du kjenner tomelen din etter noen timer med barre grep. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 En bør heller ta det med ro om det gjør vondt, gjerne ta en pause, om en ikke har veldig lyst på senebetennelse. En kan varme opp med for eksempel skalaer. Google har nok et bra svar. Lenke til kommentar
areah Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Hos meg går det stort sett i Elixir. De holder seg lenge, og når man har et titalls gitarer og basser så er det et poeng. Om jeg spilte mer aktivt hadde jeg nok variert typen etter gitaren. Geir vurderer å prøve coated strenger neste gang er det disse? eller er det en annen type som er best? de var da ikkje so mye dyrere heller Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ja det er nok de TWFA mener.. personlig må jeg ha tjukke strenger. takler ikke tynnere enn 0.11, da blir det for lite motstand og bendsa går til helvette.. merke gir jeg beng i.. kjøper stort sett ernie eller d'addario.. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Jupp, det er typen ja. Går stort sett i Nanoweb nå, både på akustiske og elektriske gitater. Tykkelsen varierer litt fra gitar til gitar, men jeg er ikke så sterk i fingerene lenger, så jeg heller nok mot tynnere enn optimalt av spillbarehets-hensyn. Geir Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Satser på å lære meg sweep picking nå. Er et hel*ete å holde høyrehånna fra den venstre. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Satser på å lære meg sweep picking nå. Er et hel*ete å holde høyrehånna fra den venstre. Jeg bruker utelukkende economy-picking (blanding av sweep og alternate), og har gjort det helt siden jeg lærte meg å spille noter. Er det egentlig noen som helst grunn til å bruke noe annet enn "raskeste vei" til neste streng? Endret 23. februar 2011 av Husam Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 synest lyden blir mye bedre ved sweeping. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Forslag til gitar, bruksområde rock/heavy, IKKE Floyd Rose whatsoever, budsjett 10k plussminus (kan legge i litt ekstra om det må, gjør ikke noe om den er billigere). Ønsket er en LTD EC-1000, men noen som har andre ideer/tips? Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hva med denne: http://4sound.no/itempg.aspx?id=678497&artno=105455 ? Litt dyr kanskje? Jeg ser litt på en meksikansk strat som min første elgitar. Men jeg vil gjerne være i stand til å spille metal. Kan jeg spille Immortal på en http://4sound.no/itempg.aspx?id=677406&artno=278982 med to humbuckere? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Dessverre er det nå blitt innført en lov om at du kun kan spille på denne gitaren om du skal spille Immortal. ... but srsly, så lenge den har 6 strenger kan den spille hva som helst av gitarmusikk. Jeg har ikke noe problem med å bruke Strat til blackmetal, selv om Jackson V eller BC Rich Warlock vel er det de "tøffe" gutta bruker. Jeg er forresten ikke så glad i SG, av alle ting. Et eller annet med den skriker "AC/DC" veldig høyt i trynet mitt. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Haha. Blir definitivt ingen BC Rich på meg. Er mulig å ha litt class selv om man digger svartmetall Må teste en meksikaner neste gang jeg er innom gitarbutikken da. Han fyren på gitarbutikken sa at jeg burde ha tykkere strenger og tune ned gitaren for å spille black metal. Men det er vel mest brukt i death metal? Mulig jeg tar feil, men forbinder slikt med gammel amerikansk daumetall. EDIT: Jeg digger SG, men jeg liker også AC/DC. Mulig det er derfor... Endret 24. februar 2011 av Arrosiach Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Er det noen som er Fender Strats fan her? Har isåfall en quiez. Skal handle en strat på nettet, en Fender Strat MIJ serial (E +6 ) Henhold til Guitar Nucleus sine sider, er denne straten laget i tidsrommet mellom 1984-1987. skrur du av halsen, så står det " ST 562F " bakpå, noe som ifølge google er riktignok en MIJ fra 1988. Gitaren har også Kahler Spyder Tremolo orginalt, noe som kan tyde på at dette er en Fender Strat Special? Ps ; ikke forveksle denne med "SuperStrat" som er med humbuckere. Denne er bare pickups Alt på gitaren er orginalt, å i god stand, sett bortifra 25år med spilling og riper. Hva er cirkus vanlig pris for denne? Siden jeg antar det er en Special, å siden den visstnok er en tidlig E-serie, så burde jo denne være litt høyere prisa enn MIM fra sene 90-tallet, som ligger på ca 4-500dollar i statene brukt. Muligheter for å få solgt videre i Norge? Endret 28. februar 2011 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Skal ikkje uttale meg for mykje, men ein pent brukt MIJ vil du nok definitivt få solgt vidare her ja Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Ja, klart, Strats er jo greit å få solgt, men satser på å ikke tape noe, når jeg betaler 350dollar totalt.. Noen som kunne betalt si.. 3000NOK for en MIJ fra `85? Må da være greit. Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Har sett fleire gonger at folk med budsjett på rundt 4000 blir anbefalt å sjå etter brukte MIJ strats, så trur du er på trygg grunn her. Har forsåvidt aldri prøvd MIJ strats sjølv, men har i alle fall eit sterkt inntrykk av at du skal kunne få 3000 for ein. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 (endret) Herlig. Jeg tror jeg droppa 88`Fender Straten. Gikk for en MIM 98` istede for usslige 275dollar.. Vel og merke har jeg budet på 88`Fenderen, så.. bare betaler han ikke. Shitt happens on Ebay Endret 28. februar 2011 av TanglewoodD Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Haha. Blir definitivt ingen BC Rich på meg. Er mulig å ha litt class selv om man digger svartmetall Må teste en meksikaner neste gang jeg er innom gitarbutikken da. Han fyren på gitarbutikken sa at jeg burde ha tykkere strenger og tune ned gitaren for å spille black metal. Men det er vel mest brukt i death metal? Mulig jeg tar feil, men forbinder slikt med gammel amerikansk daumetall. EDIT: Jeg digger SG, men jeg liker også AC/DC. Mulig det er derfor... Death metal er vanligvis E-stemt, ja, men .010 og .011 er nok ikke dumme valg på strengetykkelsen. Etter å ha vært på Entombed på fredag som var må jeg jo spise i meg kommentaren om at man kun kan bruke BC Rich til deathmetal Stratocaster går helt fint det - men du må ha fatstrat, benevnt HSS (humbucker ved bro, singlecoil i midt og ved hals) eller HH (dobbel humbucker) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå