Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hater plassen her ><

Har to gitarsjapper i nærleiken, og begge suger!!

Suger? Om det er noe spesielt du er ute etter så pleier de å ta det inn for deg.

Bruker som regel gitarsjapper for å sjekke etter om gitarer er gode å spille på osv. De skaffer ikke inn en gitar om de ikke får en garanti på at jeg kjøper gitaren.

De gidder sikkert å ta den inn om du har lyst på den men vil være sikker på at den føles god og høres bra ut. Om du bare skal prøve masse rart så skjønner jeg ikke at de gidder å hjelpe deg. Ingen liker musikksjappetroll.

 

Mekka en intro i stad på gitarn. Jeg har ikke metronom enda, så det er ikke 100% bra rytmisk. Alt er spilt inn på Audacity.

 

Hva syns folket?

 

Er du ute etter kommentarer til lydproduksjonen eller låtskrivinga?

Lenke til kommentar

Mekka en intro i stad på gitarn. Jeg har ikke metronom enda, så det er ikke 100% bra rytmisk. Alt er spilt inn på Audacity.

Skal ikke si noe om låta, ikke helt i min gate det der. Men har ikke Audacity muligheten for å legge på "click tracks" som metronom?

 

Geir :)

Hehe, den er grei :p

For å være ærlig, så veit jeg ikke. Skal sjekke asap

Lenke til kommentar

Hva mener dere om Line 6 Spider IV forsterkerne? Utrolig fristende med de innebygde artistene/sangene, men blir litt overrasket og "mistenksom" til at prisen er så lav.

 

Lurer også på om jeg bare skal kjøpe en vanlig combo og heller bruke effektpedaler eller noe.

Hvis du leser om de på nettet finner du to forskjellige meninger:

Den ene er fra de som eier en: "Best ampzz evaarzz 11/10"

.. og den andre er fra de som eier en røramp til 20 000 "Horrible emilated shit -9001/10".

 

 

Uansett, jeg har en selv, og på lavt volum har jeg ikke veldig mye imot den. Har nesten ikke brukt den på noe høyere, og det er vel selvsagt at den ikke kan måle seg med en røramp til det dobbelte av prisen, men til prisen synes jeg at de er rimelig gode.

 

 

Lenke til kommentar

Mekka en intro i stad på gitarn. Jeg har ikke metronom enda, så det er ikke 100% bra rytmisk. Alt er spilt inn på Audacity.

*media*

Hva syns folket?

 

Jeg likte den, bare fiks en metronom, slik at alt er i samme takt. Hvis du skaffer deg et trommeprogram el. bli det rimelig tøft.

Thanks! Bare venter på å få fikset den private pc'en min, så jeg kan bruke gp5 til å lage RSE-trommer på:)

Lenke til kommentar

Gitaren min har Floyd Rose bro med låsing i nakken og strengene som sitter på nå er D'addario Super Light Gauge 09.

 

Lurer på å bytte til 10 eller 12 i framtida, men det medfører til justering av hele systemet og vet ikke om det blir verdt det. Kommer an på hva slags musikk jeg kommer til å spille mest.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...