Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Du må spesifisere hva du mener med 60-70 tallslyd! Tremolo er 60/70-tall, Fuzz er 60/70-tall. Hva mener du? Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Jeg emner begge deler, egentlig. Jeg liker best lyden i The Beatles og Big Brother & The Holding band. Det hadde ikke vært dumt med litt fuzz som Jimi og Gary Moore. Endret 12. februar 2011 av DevilFish Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 (endret) Sommerjobben er nå sikret, og jeg rekner med å få inn en ca 5000,- til musikkassa. Har nå veldig lyst på en gitar som jeg kan bruke til å spille glam rock/hair metal osv med. slik musikk med mye overtoner osv som for eksempel Warrant eller Mötley Crüe. Bare det at jeg er helt blank på hva som er bra og dårlig på sånne gitarer... noen som har noe å anbefale til rundt 5k? Endret 12. februar 2011 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 HW>PCB anyday. Men er det verdt å gå fra 7K til 12K? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Fantastisk gitarspilling (og sang). http://www.youtube.com/watch?v=0D8GvpKsqd0 Lenke til kommentar
Stridstiss Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Er det verdt det å kjøpe en VOX handwired AC30 isteden for en vanlig AC30 når jeg skal ha en 60-, 70-tallslyd i gitaren? Orginal AC30? Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 HW>PCB anyday. Men er det verdt å gå fra 7K til 12K? Gå heller opp til 18.5k: http://www.vintagegitar.no/varekatalog/forsterkere/bruktvintage/1559-vox-ac-30-64-65 Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Noen som har tips til hvilken whammy pedal med pitch shift jeg kan få kjøpt? EDIT: skriveleif Endret 13. februar 2011 av TheSoapmaker Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Noen som har tips til hvilken whammy pedal med pitch shift jeg kan få kjøpt? EDIT: skriveleif Tja, Digitech sin skal vel være kurant..? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Noen som kan italiensk burde legge subtitles på denne serien: http://www.youtube.com/watch?v=lO2ex6B3-YI&feature=fvw Geir Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Noen som har tips til hvilken whammy pedal med pitch shift jeg kan få kjøpt? EDIT: skriveleif Tja, Digitech sin skal vel være kurant..? Hvor mye koster den? Jeg kommer meg ikke inn på 4sound.no nå.. Skjønner ikke hvorfor Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg emner begge deler, egentlig. Jeg liker best lyden i The Beatles og Big Brother & The Holding band. Det hadde ikke vært dumt med litt fuzz som Jimi og Gary Moore. Jeg hadde en original tidlig 70-talls Maestro fuzz den gangen da. Desverre forsvant den en eller annen gang opp gjennom historien, kanskje når far min skulle flytte fra huset sitt og hev to containere fulle med stash fra kjelleren. Problemet med de gamle fuzz'ene var at de var jævl.. vanskelige og temperamentfulle å få godlyd ut av. Du kan vel ikke bomme helt med en AnalogMan Astro Tone eller lignende. Vintagegitar selger dem for 8 kroner på dollaren (pluss moms) så det er en helt grei pris. Geir Lenke til kommentar
edge Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Noen som har tips til hvilken whammy pedal med pitch shift jeg kan få kjøpt? EDIT: skriveleif Tja, Digitech sin skal vel være kurant..? Hvor mye koster den? Jeg kommer meg ikke inn på 4sound.no nå.. Skjønner ikke hvorfor På sound1 koster den 1900 kroner, tipper det ligger rundt der de fleste steder Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 du kan jo gjøre slik som meg. jeg begynte med en nylon-kassegitar. de har tykke og rare halser. kansje litt umotiverende, men med en stå-på vilje så skal det gå. det jeg fikk igjen når jeg begynte med el-gitar var at det var kjempe lett å spille på NB vil ikke anbefale dette til dere som er utålmodige Jeg spiller nå på en billig nylons-kassegitar, men har begynt å ryke strenger osv. Og vil ha noe med litt mer futt i^^ Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hva er fetest? Overdrive pedal, treble booster eller fuzz pedal? Lenke til kommentar
edge Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Hva er fetest? Overdrive pedal, treble booster eller fuzz pedal? Spørs hva du er ute etter. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 (endret) Elsker lyden i psychedlisk rock gitar. Hvis noen har hørt "Piece Of My Heart" av Big brother & Holding Co. så er det omtrent akkuratt sånn lyd jeg vil ha. http://www.youtube.com/watch?v=Mzy_BEzlHWI&feature=related Soloen er 2:30 Edit: La til video. Endret 14. februar 2011 av DevilFish Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Nå kommer det jo an på mer enn bare pedalen da, men dersom det er lyden du er ute etter ville jeg gått for fuzz. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Fuzz er alltid digg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå