Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sommerjobben er nå sikret, og jeg rekner med å få inn en ca 5000,- til musikkassa.

 

Har nå veldig lyst på en gitar som jeg kan bruke til å spille glam rock/hair metal osv med. slik musikk med mye overtoner osv som for eksempel Warrant eller Mötley Crüe. Bare det at jeg er helt blank på hva som er bra og dårlig på sånne gitarer... noen som har noe å anbefale til rundt 5k? :)

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar

Jeg emner begge deler, egentlig. Jeg liker best lyden i The Beatles og Big Brother & The Holding band. Det hadde ikke vært dumt med litt fuzz som Jimi og Gary Moore.

Jeg hadde en original tidlig 70-talls Maestro fuzz den gangen da. Desverre forsvant den en eller annen gang opp gjennom historien, kanskje når far min skulle flytte fra huset sitt og hev to containere fulle med stash fra kjelleren. Problemet med de gamle fuzz'ene var at de var jævl.. vanskelige og temperamentfulle å få godlyd ut av.

 

Du kan vel ikke bomme helt med en AnalogMan Astro Tone eller lignende. Vintagegitar selger dem for 8 kroner på dollaren (pluss moms) så det er en helt grei pris.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvilken whammy pedal med pitch shift jeg kan få kjøpt?

 

EDIT: skriveleif

Tja, Digitech sin skal vel være kurant..?

Hvor mye koster den? Jeg kommer meg ikke inn på 4sound.no nå.. Skjønner ikke hvorfor

På sound1 koster den 1900 kroner, tipper det ligger rundt der de fleste steder :)

Lenke til kommentar

du kan jo gjøre slik som meg. jeg begynte med en nylon-kassegitar. de har tykke og rare halser. kansje litt umotiverende, men med en stå-på vilje så skal det gå. det jeg fikk igjen når jeg begynte med el-gitar var at det var kjempe lett å spille på :)

 

NB vil ikke anbefale dette til dere som er utålmodige :p

 

Jeg spiller nå på en billig nylons-kassegitar, men har begynt å ryke strenger osv. Og vil ha noe med litt mer futt i^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...