Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har spillt på en billig nybegynner-gitar i snart et år og skal kjøpe en ny gitar nå. Har snakket litt med gitarlæreren min, og han anbefaler Ayers DSOL i min prisklasse. Helst under 5k. Noen som har noe å si på denne eller har en annen som er i samme klasse?

hva slags musikk spiller du?

Spiller rock/metal, gitarlæreren min lærer oss ac/dc, black sabbath, guns N'Roses og deep purple. Så langt...

Endret av Hoikka
Lenke til kommentar

Hei, har spillt på en billig nybegynner-gitar i snart et år og skal kjøpe en ny gitar nå. Har snakket litt med gitarlæreren min, og han anbefaler Ayers DSOL i min prisklasse. Helst under 5k. Noen som har noe å si på denne eller har en annen som er i samme klasse?

hva slags musikk spiller du?

Spiller rock/metal, gitarlæreren min lærer oss ac/dc, black sabbath, guns N'Roses og deep purple. Så langt...

Vist der er slik musikk du spiller så kan kanskje en av Epiphone sine modeller passe for deg.

Spillte selv i to år på en Epiphone SG G400. Betalte noe rund 3k for den tror jeg.

 

Men det beste du kan gjøre egentlig er å gå på en gitarbutikk og spille til du finner en gitar du kunne tenkt deg. :)

Lenke til kommentar

KJøpte noen fingerplekter her for litt siden, synes det er rart og spille med. Kjøpte de for å få litt klarere lyd når jeg spiller akustisk, og fortsatt kunne bruke flere fingre. Noen flere som har? NEsten gitt opp allerede, høres ganske jævelig ut, og det er vanskelig å spille med.

Det er bare grusomt vanskelig, spesielt etter mange år uten. Prøver selv å spille banjo med fingerplekter. Er bare å prøve og prøve vel

Lenke til kommentar

Hei, har spillt på en billig nybegynner-gitar i snart et år og skal kjøpe en ny gitar nå. Har snakket litt med gitarlæreren min, og han anbefaler Ayers DSOL i min prisklasse. Helst under 5k. Noen som har noe å si på denne eller har en annen som er i samme klasse?

hva slags musikk spiller du?

Spiller rock/metal, gitarlæreren min lærer oss ac/dc, black sabbath, guns N'Roses og deep purple. Så langt...

Vist der er slik musikk du spiller så kan kanskje en av Epiphone sine modeller passe for deg.

Spillte selv i to år på en Epiphone SG G400. Betalte noe rund 3k for den tror jeg.

 

Men det beste du kan gjøre egentlig er å gå på en gitarbutikk og spille til du finner en gitar du kunne tenkt deg. :)

 

Lurer også veldig på å gå for elektrisk gitar nå... Har fått inn basisen, men er ikke mester... :hmm:

Lenke til kommentar

Lurer også veldig på å gå for elektrisk gitar nå... Har fått inn basisen, men er ikke mester... :hmm:

 

Velg gitar ut i fra hva slags musikk du spiller eller vil spille. Vil du spille metal så går du for el-gitar, liker du akkustisk klimprekos så holder du deg til kasse. Jeg kjøpte meg selv en el-gitar som første gitar og hadde nok ikke vært like motivert om jeg prøvde å lære meg Iron Maiden låter på en kasse.

Lenke til kommentar

Lurer også veldig på å gå for elektrisk gitar nå... Har fått inn basisen, men er ikke mester... :hmm:

 

Velg gitar ut i fra hva slags musikk du spiller eller vil spille. Vil du spille metal så går du for el-gitar, liker du akkustisk klimprekos så holder du deg til kasse. Jeg kjøpte meg selv en el-gitar som første gitar og hadde nok ikke vært like motivert om jeg prøvde å lære meg Iron Maiden låter på en kasse.

 

Hmm, ja, kanskje jeg satser på en elektrisk da... :hmm:

 

Vil ha en brukbar kasse, men trenger ikke det enda. Hvordan er det å starte med elektrisk relativt tidlig?

Lenke til kommentar

du kan jo gjøre slik som meg. jeg begynte med en nylon-kassegitar. de har tykke og rare halser. kansje litt umotiverende, men med en stå-på vilje så skal det gå. det jeg fikk igjen når jeg begynte med el-gitar var at det var kjempe lett å spille på :)

 

NB vil ikke anbefale dette til dere som er utålmodige :p

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...