NoNamesLeft Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei, har spillt på en billig nybegynner-gitar i snart et år og skal kjøpe en ny gitar nå. Har snakket litt med gitarlæreren min, og han anbefaler Ayers DSOL i min prisklasse. Helst under 5k. Noen som har noe å si på denne eller har en annen som er i samme klasse? hva slags musikk spiller du? Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 KJøpte noen fingerplekter her for litt siden, synes det er rart og spille med. Kjøpte de for å få litt klarere lyd når jeg spiller akustisk, og fortsatt kunne bruke flere fingre. Noen flere som har? NEsten gitt opp allerede, høres ganske jævelig ut, og det er vanskelig å spille med. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 (endret) Hei, har spillt på en billig nybegynner-gitar i snart et år og skal kjøpe en ny gitar nå. Har snakket litt med gitarlæreren min, og han anbefaler Ayers DSOL i min prisklasse. Helst under 5k. Noen som har noe å si på denne eller har en annen som er i samme klasse? hva slags musikk spiller du? Spiller rock/metal, gitarlæreren min lærer oss ac/dc, black sabbath, guns N'Roses og deep purple. Så langt... Endret 9. februar 2011 av Hoikka Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 9. februar 2011 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei, har spillt på en billig nybegynner-gitar i snart et år og skal kjøpe en ny gitar nå. Har snakket litt med gitarlæreren min, og han anbefaler Ayers DSOL i min prisklasse. Helst under 5k. Noen som har noe å si på denne eller har en annen som er i samme klasse? hva slags musikk spiller du? Spiller rock/metal, gitarlæreren min lærer oss ac/dc, black sabbath, guns N'Roses og deep purple. Så langt... Vist der er slik musikk du spiller så kan kanskje en av Epiphone sine modeller passe for deg. Spillte selv i to år på en Epiphone SG G400. Betalte noe rund 3k for den tror jeg. Men det beste du kan gjøre egentlig er å gå på en gitarbutikk og spille til du finner en gitar du kunne tenkt deg. Lenke til kommentar
Stridstiss Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 KJøpte noen fingerplekter her for litt siden, synes det er rart og spille med. Kjøpte de for å få litt klarere lyd når jeg spiller akustisk, og fortsatt kunne bruke flere fingre. Noen flere som har? NEsten gitt opp allerede, høres ganske jævelig ut, og det er vanskelig å spille med. Det er bare grusomt vanskelig, spesielt etter mange år uten. Prøver selv å spille banjo med fingerplekter. Er bare å prøve og prøve vel Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Hei, har spillt på en billig nybegynner-gitar i snart et år og skal kjøpe en ny gitar nå. Har snakket litt med gitarlæreren min, og han anbefaler Ayers DSOL i min prisklasse. Helst under 5k. Noen som har noe å si på denne eller har en annen som er i samme klasse? hva slags musikk spiller du? Spiller rock/metal, gitarlæreren min lærer oss ac/dc, black sabbath, guns N'Roses og deep purple. Så langt... Vist der er slik musikk du spiller så kan kanskje en av Epiphone sine modeller passe for deg. Spillte selv i to år på en Epiphone SG G400. Betalte noe rund 3k for den tror jeg. Men det beste du kan gjøre egentlig er å gå på en gitarbutikk og spille til du finner en gitar du kunne tenkt deg. Lurer også veldig på å gå for elektrisk gitar nå... Har fått inn basisen, men er ikke mester... Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg er bedre på akustisk fremfor elektrisk. Men jeg spiller elektrisk og jeg gjør det som ei overkjørt katte! Men spiller fremdeles Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg er bedre på akustisk fremfor elektrisk. Men jeg spiller elektrisk og jeg gjør det som ei overkjørt katte! Men spiller fremdeles Er jo vel en del av grunnen til at du spiller det? For å bli bedre? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 True dat men går treeeeegt ... Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) . Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg har ingen effekter eller ... Så det blir kun god gammel overdrive med sur lyd fra min side. Med litt stress og enda mer nerver klarte jeg å karve meg gjennom denne da ... Litt falsk, noen feil og siden jeg stressa såpass gikk det for fort og bends ble for sløv Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 (endret) , Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
kallepetrus Skrevet 10. februar 2011 Del Skrevet 10. februar 2011 Du må øve på bending, det og treffe riktig tone. Lenke til kommentar
Stridstiss Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Lurer også veldig på å gå for elektrisk gitar nå... Har fått inn basisen, men er ikke mester... Velg gitar ut i fra hva slags musikk du spiller eller vil spille. Vil du spille metal så går du for el-gitar, liker du akkustisk klimprekos så holder du deg til kasse. Jeg kjøpte meg selv en el-gitar som første gitar og hadde nok ikke vært like motivert om jeg prøvde å lære meg Iron Maiden låter på en kasse. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Lurer også veldig på å gå for elektrisk gitar nå... Har fått inn basisen, men er ikke mester... Velg gitar ut i fra hva slags musikk du spiller eller vil spille. Vil du spille metal så går du for el-gitar, liker du akkustisk klimprekos så holder du deg til kasse. Jeg kjøpte meg selv en el-gitar som første gitar og hadde nok ikke vært like motivert om jeg prøvde å lære meg Iron Maiden låter på en kasse. Hmm, ja, kanskje jeg satser på en elektrisk da... Vil ha en brukbar kasse, men trenger ikke det enda. Hvordan er det å starte med elektrisk relativt tidlig? Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) du kan jo gjøre slik som meg. jeg begynte med en nylon-kassegitar. de har tykke og rare halser. kansje litt umotiverende, men med en stå-på vilje så skal det gå. det jeg fikk igjen når jeg begynte med el-gitar var at det var kjempe lett å spille på NB vil ikke anbefale dette til dere som er utålmodige Endret 11. februar 2011 av 3rl3nd Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Okey.. Drit i om dere liker Avenged Sevenfold eller ikke, please. Men hva syns dere om dette? http://www.youtube.com/watch?v=mthBBU-yFIA Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Hvordan stemmer jeg gitaren slik? DGCFAD Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Lav til høy: DADGBE Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Er det verdt det å kjøpe en VOX handwired AC30 isteden for en vanlig AC30 når jeg skal ha en 60-, 70-tallslyd i gitaren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå