Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må vel nesten se på ferdighetsnivået på et kurs, før du går dit.

 

Og men spiller jo såklart Tom Dooley med clean lyd :p Så elsker jeg clean da. Med tonen på fullt på straten, blir det fett dribble.gif

 

Og BTW: Vet noen om noen pedaler eller noe som gir deg god 60-talls og 70-talls lyd?

Lenke til kommentar

Hey, har ett problem med min floating tremolo

67_1.jpg I tilfelle du ikke vet hva det er

 

 

Bytta strenger, og nå er den for stram til "nedover". Litt vanskelig å forklare. Altså, man kan ikke dra den bakover med whammybaren, fordi den allerede er helt bak. Problemet er at strengene klirrer, og når jeg spiller A-14 kommer lyden av A-15 med mindre jeg trykker jævlig hardt. Noen som vet hvordan jeg kan "løsne" den litt?

Lenke til kommentar

Hey, har ett problem med min floating tremolo

67_1.jpg I tilfelle du ikke vet hva det er

 

 

Bytta strenger, og nå er den for stram til "nedover". Litt vanskelig å forklare. Altså, man kan ikke dra den bakover med whammybaren, fordi den allerede er helt bak. Problemet er at strengene klirrer, og når jeg spiller A-14 kommer lyden av A-15 med mindre jeg trykker jævlig hardt. Noen som vet hvordan jeg kan "løsne" den litt?

Kan høres ut som du har satt på for tynne strenger. Enten så kan du sette på samme strenger som før, eller så må du justere tremoloen. I så fall er det snakk om å løsne på fjærene på baksida for å få den opp fra kroppen og inntonere :)

Lenke til kommentar

Ta av dekselet på baksiden, og skru de to skruene på toppen av bildet litt ut :)

 

100_7719.jpg

 

Så må du stemme opp gitaren igjen, og se om den ligger bedre nå. Hvis den ikke gjør det, må du justere enda mer, og stemme den igjen osv..

 

Flytende tremolo er gøy! :)

Særlig når det tar 10 min å stemme den hver gang også...

Endret av ovzer
Lenke til kommentar

Ta av dekselet på baksiden, og skru de to skruene på toppen av bildet litt ut :)

 

100_7719.jpg

 

Så må du stemme opp gitaren igjen, og se om den ligger bedre nå. Hvis den ikke gjør det, må du justere enda mer, og stemme den igjen osv..

 

Flytende tremolo er gøy! :)

Særlig når det tar 10 min å stemme den hver gang også...

 

Det er det du har disse for

 

post-165696-0-66135900-1296828426_thumb.jpg

 

går mye fortere

Lenke til kommentar

Ta av dekselet på baksiden, og skru de to skruene på toppen av bildet litt ut :)

 

 

 

Så må du stemme opp gitaren igjen, og se om den ligger bedre nå. Hvis den ikke gjør det, må du justere enda mer, og stemme den igjen osv..

 

Flytende tremolo er gøy! :)

Særlig når det tar 10 min å stemme den hver gang også...

 

Det er det du har disse for

 

 

 

går mye fortere

De skruene er kun for finstemming, tviler på at du får gjort noe vettug inntonering ved å bare skru på de :)

Endret av edge
Lenke til kommentar

Vel, fikk jo gitaren med 5 fjærer... .9-.46 tror jeg. Har løsna tremolon nå, mye bedre, takk for hjelpen :)Holder på å feste fjæren

 

fjæren er på plass, men den popper ut hvis jeg ikke holder den nede. what to do D:

 

Selger de Guitarhoney i musikkbutikker i norge? Isåfall, hvor mye koster det? og er det farlig å ta over strengene?

Lenke til kommentar

Hei hei alle barn! Spilt gitar i ca ett år nå, aldri tatt noen form for "lessons", men har blitt ganske god.

 

Er det noen som har noen gode teknikker/øvelser for alternative picking?

 

Og hvordan improver man sin downpicking-teknikk? Tenker da på sanger som master of puppets, blir lett at armen strammer seg selv om jeg prøver å picke med håndleddet.

Lenke til kommentar

Hei, har spillt på en billig nybegynner-gitar i snart et år og skal kjøpe en ny gitar nå. Har snakket litt med gitarlæreren min, og han anbefaler Ayers DSOL i min prisklasse. Helst under 5k. Noen som har noe å si på denne eller har en annen som er i samme klasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...