medlem-173043 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) . Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Vel har du meldt deg på et nybegynnerkurs så har du bare deg selv å takke. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Du må vel nesten se på ferdighetsnivået på et kurs, før du går dit. Og men spiller jo såklart Tom Dooley med clean lyd Så elsker jeg clean da. Med tonen på fullt på straten, blir det fett Og BTW: Vet noen om noen pedaler eller noe som gir deg god 60-talls og 70-talls lyd? Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Youtube er snedig. Fant endelig en god tut i går som hjalp meg med Paranoid Soloen Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Var på gitarkurs idag for å prøve å snappe til meg noen , men hva gjør vi, jo spiller tom dooley i en time. Argh Når jeg klarer å spille blackened syns jeg det er litt ille å måtte spille tom dooley med clean lyd sammen med tiåringer. Kom deg på et kurs for vidrekommende! Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) . Endret 14. juni 2017 av medlem-173043 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Synd gitarlæreren ikke skrev det her slik at jeg kunne gitt han en pluss.. Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hey, har ett problem med min floating tremolo I tilfelle du ikke vet hva det er Bytta strenger, og nå er den for stram til "nedover". Litt vanskelig å forklare. Altså, man kan ikke dra den bakover med whammybaren, fordi den allerede er helt bak. Problemet er at strengene klirrer, og når jeg spiller A-14 kommer lyden av A-15 med mindre jeg trykker jævlig hardt. Noen som vet hvordan jeg kan "løsne" den litt? Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Hey, har ett problem med min floating tremolo I tilfelle du ikke vet hva det er Bytta strenger, og nå er den for stram til "nedover". Litt vanskelig å forklare. Altså, man kan ikke dra den bakover med whammybaren, fordi den allerede er helt bak. Problemet er at strengene klirrer, og når jeg spiller A-14 kommer lyden av A-15 med mindre jeg trykker jævlig hardt. Noen som vet hvordan jeg kan "løsne" den litt? Kan høres ut som du har satt på for tynne strenger. Enten så kan du sette på samme strenger som før, eller så må du justere tremoloen. I så fall er det snakk om å løsne på fjærene på baksida for å få den opp fra kroppen og inntonere Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 *snip* Kan høres ut som du har satt på for tynne strenger. Enten så kan du sette på samme strenger som før, eller så må du justere tremoloen. I så fall er det snakk om å løsne på fjærene på baksida for å få den opp fra kroppen og inntonere Hvordan? Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Ta av dekselet på baksiden, og skru de to skruene på toppen av bildet litt ut Så må du stemme opp gitaren igjen, og se om den ligger bedre nå. Hvis den ikke gjør det, må du justere enda mer, og stemme den igjen osv.. Flytende tremolo er gøy! Særlig når det tar 10 min å stemme den hver gang også... Endret 4. februar 2011 av ovzer Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Derfor man ikke har tremolo, og bare en pickup, og ingen tonekontroll, kun volum. Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Derfor man ikke har tremolo, og bare en pickup, og ingen tonekontroll, kun volum. Nei, det er bare latskap Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Ta av dekselet på baksiden, og skru de to skruene på toppen av bildet litt ut Så må du stemme opp gitaren igjen, og se om den ligger bedre nå. Hvis den ikke gjør det, må du justere enda mer, og stemme den igjen osv.. Flytende tremolo er gøy! Særlig når det tar 10 min å stemme den hver gang også... Det er det du har disse for går mye fortere Lenke til kommentar
edge Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Ta av dekselet på baksiden, og skru de to skruene på toppen av bildet litt ut Så må du stemme opp gitaren igjen, og se om den ligger bedre nå. Hvis den ikke gjør det, må du justere enda mer, og stemme den igjen osv.. Flytende tremolo er gøy! Særlig når det tar 10 min å stemme den hver gang også... Det er det du har disse for går mye fortere De skruene er kun for finstemming, tviler på at du får gjort noe vettug inntonering ved å bare skru på de Endret 4. februar 2011 av edge Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Oi faen, klarte å løsne en av fjærene En av fem løsna, ikke en i midten, eller på siden, men mellom midten og ytterst. Får den ikke på igjen, er dette ett stort problem? Tenker å ta med til butikken, men kan jeg fortsatt bruke gitaren? Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Nei, nå er den ødelagt for alltid. Er bare å slakke tremoloen og sette den på igjen. Men trenger du virkelig 5 fjærer? Hvor tjukke strenger har du på? Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Vel, fikk jo gitaren med 5 fjærer... .9-.46 tror jeg. Har løsna tremolon nå, mye bedre, takk for hjelpen :)Holder på å feste fjæren fjæren er på plass, men den popper ut hvis jeg ikke holder den nede. what to do D: Selger de Guitarhoney i musikkbutikker i norge? Isåfall, hvor mye koster det? og er det farlig å ta over strengene? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hei hei alle barn! Spilt gitar i ca ett år nå, aldri tatt noen form for "lessons", men har blitt ganske god. Er det noen som har noen gode teknikker/øvelser for alternative picking? Og hvordan improver man sin downpicking-teknikk? Tenker da på sanger som master of puppets, blir lett at armen strammer seg selv om jeg prøver å picke med håndleddet. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Hei, har spillt på en billig nybegynner-gitar i snart et år og skal kjøpe en ny gitar nå. Har snakket litt med gitarlæreren min, og han anbefaler Ayers DSOL i min prisklasse. Helst under 5k. Noen som har noe å si på denne eller har en annen som er i samme klasse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå